QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Hei. Jeg har fra før av reflux og går på medisiner for dette, har gått på de samme medisinene i noen år. I natt kjente jeg det var fryktelig mye syre i magen, jeg fikk oppstøt og til slutt bestemte jeg meg for å spy, i et desperat forsøk på å fjerne litt syre og ha mindre vondt. Som sagt, som gjort. Jeg kastet opp friskt blod og har fremdeles veldig vondt i magen. Har nå tatt medisinen, Jeg leser på internett at man skal kontakte legen med en gang man kaster opp blod, men nå er det sånn at jeg er veldig trøtt og kommer til å sitte i kø på legevakta et par timer. Fastlegen åpner klokka 0830. Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? Jeg vil gjerne sove, men vil jo ikke dø heller
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 I og med at du sliter med reflux, kan det tenkes at du er sår i spiserøret eller lukkemuskelen? Hva med å ringe legevakten å høre hva de sier. Har selv kastet opp blod, dro aldri til lege med det, gikk i grunn bare ut i fra at jeg var sår i magen. Friskt blod er i hvert fall et godt tegn vll jeg tro, må bety at du har fått et sår av noe slag. Skal ikke uttale meg noe om hva du bør gjøre, for jeg er ikke noe lege. Personlig hadde jeg ikke tenkt noe mer over det, sovnet og sikkerti kke dratt til legen med det senere heller. Anonymkode: c98f4...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Ring legevakten og forklar situasjonen. Du må ikke vente lenge om det er akutt! Anonymkode: 6f5e3...cf9
depresjon Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Skal du først falle under den onde idiotien, kan du like så godt gå hele veien. Legg deg igen, får vi ikke svar innen 10:00 vet vi at naturen gikk sin gang. Lykke til(?) 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2017 3 minutter siden, depresjon skrev: Skal du først falle under den onde idiotien, kan du like så godt gå hele veien. Legg deg igen, får vi ikke svar innen 10:00 vet vi at naturen gikk sin gang. Lykke til(?) Takk. Det var koselig å snakke med deg så lenge det varte. Fortell min familie at grunnen var at jeg var for lat til å dra på legevakta, at jeg var trøtt Det var ikke så mye blod at jeg ble superskremt, ble bare halvveis skremt. Jeg klarer ikke å bestemme meg, jeg vet jeg ikke burde ta noens råd og at dette er tema man tar opp med legen. Jeg har egentlig alt bestemt meg for å sove og ringe legen når de åpner 1
depresjon Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 5 minutter siden, Evilposelos skrev: Takk. Det var koselig å snakke med deg så lenge det varte. Fortell min familie at grunnen var at jeg var for lat til å dra på legevakta, at jeg var trøtt Det var ikke så mye blod at jeg ble superskremt, ble bare halvveis skremt. Jeg klarer ikke å bestemme meg, jeg vet jeg ikke burde ta noens råd og at dette er tema man tar opp med legen. Jeg har egentlig alt bestemt meg for å sove og ringe legen når de åpner Ja altså, legevakta er jo ikke for de som kaster opp blod! 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Ring legevakta og hør med dem siden du har vondt i magen også. Godt mulig det bare er en blødning fra spiserøret men ville ringt om du ikke orker dra dit. Anonymkode: 55b06...3a9
depresjon Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 (endret) Ja uff, klokken er nå 14:00 og jeg forventer det verste. Kanskje en legetur skulle hatt sin gang? Endret 20. februar 2017 av depresjon
Sh999 Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 10 timer siden, Evilposelos skrev: Hei. Jeg har fra før av reflux og går på medisiner for dette, har gått på de samme medisinene i noen år. I natt kjente jeg det var fryktelig mye syre i magen, jeg fikk oppstøt og til slutt bestemte jeg meg for å spy, i et desperat forsøk på å fjerne litt syre og ha mindre vondt. Som sagt, som gjort. Jeg kastet opp friskt blod og har fremdeles veldig vondt i magen. Har nå tatt medisinen, Jeg leser på internett at man skal kontakte legen med en gang man kaster opp blod, men nå er det sånn at jeg er veldig trøtt og kommer til å sitte i kø på legevakta et par timer. Fastlegen åpner klokka 0830. Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? Jeg vil gjerne sove, men vil jo ikke dø heller Du bør kontakte lege, det er nok et sår som blør og det er viktig å få undersøkt! Jeg går på sykepleien og har akk hatt om fordøyelsessystemet. Man skal som du har lest alltid kontakte lege når noe tyder på at man blør innvendig. Masse lykke til.
ClosedParadise Skrevet 22. februar 2017 #10 Skrevet 22. februar 2017 Tenkte etsesår med en gang. God bedring
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2017 På 20.2.2017 den 14.13, depresjon skrev: Ja uff, klokken er nå 14:00 og jeg forventer det verste. Kanskje en legetur skulle hatt sin gang? Jeg døde 13:48 i går. Var en rift etter at jeg kasta opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå