Gå til innhold

Deprimert og ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 20 år gammel gutt som lenge har slitet med dårlig selvtillit, vært deperimert og ensom. Men dette forandret seg når jeg fikk meg en kjæreste, vi har vært sammen i snart 3 år, men nå plutselig føler jeg meg mer ensom enn noen gang før, kjæresten min har aldri tid til meg lenger, har ikke mange venner og jeg ser kjæresten min snakke og bli kjent med en del nye gutter. Det som skjærer på meg mest er at hun sier forteller gutter hun har kjent i 2-3 dager om sine problemer fordi hun mener hun kkke kan fortelle slike personlige ting til meg, jeg har gått opp en del i vekt pga deperisjonen og dette plager kjæresten min, hver eneste dag hører jeg kun negative kommentarer om meg selv fra alle rundt meg angående vekta mi utseende osv. Jeg føler meg helt forlatt og alene, det eneste jeg kan tenke på nå er å slippe alt dette og gjøre ting bedre for alle som misliker meg, å ta selvmord. Jeg har absolutt ingen å snakke med lenger, alle til og med min egen kjæreste vil ikke snakke med meg lenger. Alt jeg vil nå er å dø, men hva er den raskeste og minst smertefulle måten å dø på?

Anonymkode: 9cd4a...155

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spar dine pårørende den påkjenningen, og ring Mental Helses Hjelpetelefon: 116 123

Anonymkode: 98704...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal bestille deg en legetime jeg. Hvis du synes det er vanskelig å fortelle dette til legen når du sitter der, så skriv ut akkurat det du skrev i innlegget nå, og bare lever det til legen, så kan han eller hun lese det fra arket. 

Ikke tenk vonde tanker ihvertfall!

Anonymkode: 351f2...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er en 20 år gammel gutt som lenge har slitet med dårlig selvtillit, vært deperimert og ensom. Men dette forandret seg når jeg fikk meg en kjæreste, vi har vært sammen i snart 3 år, men nå plutselig føler jeg meg mer ensom enn noen gang før, kjæresten min har aldri tid til meg lenger, har ikke mange venner og jeg ser kjæresten min snakke og bli kjent med en del nye gutter. Det som skjærer på meg mest er at hun sier forteller gutter hun har kjent i 2-3 dager om sine problemer fordi hun mener hun kkke kan fortelle slike personlige ting til meg, jeg har gått opp en del i vekt pga deperisjonen og dette plager kjæresten min, hver eneste dag hører jeg kun negative kommentarer om meg selv fra alle rundt meg angående vekta mi utseende osv. Jeg føler meg helt forlatt og alene, det eneste jeg kan tenke på nå er å slippe alt dette og gjøre ting bedre for alle som misliker meg, å ta selvmord. Jeg har absolutt ingen å snakke med lenger, alle til og med min egen kjæreste vil ikke snakke med meg lenger. Alt jeg vil nå er å dø, men hva er den raskeste og minst smertefulle måten å dø på?

Anonymkode: 9cd4a...155

Gjør deg en tjeneste og kvitt deg med kvinnemonsteret!

Aldri omgi deg med mennesker som trekker deg nedover - første bud i livet.

Det er heller ingen skam å søke hjelp i form av hjelpetelefon eller psykolog. Gå til legen, eller snakk med familie.

Det verste for dem er at du blir borte - det beste er at du innrømmer at du er psykisk syk så de kan hjelpe deg.

Lykke til!.

Anonymkode: 349f5...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er rapportert til moderatorene. Forstår du har det vanskelig, men det er ikke tillatt med slike tråder på Kvinneguiden fordi de ikke har kompetansen til å håndtere slike situasjoner.

Anbefaler deg å ta kontakt med:

• Legevakt (om det er akutt)

• Fastlege

• Mental Helse: 116 123

• Sidetmedord.no (en side der du kan dele tankene dine med andre brukere, og få råd og tips)

• Forum.doktoronline.no (et nettforum der du kan skrive inn det du skrev her. De har en kategori som heter "Psykiatri", og har en psykiater ved navn Nils Håvard Dahl som pleier å svare på noen av trådene til de som skriver inn. 

Sender deg en klem. Ikke gi opp. Det finnes hjelp å få! 

Anonymkode: 9fb01...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...