Sjokoladefruen Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Blir så trist av dem som deler mange bilder av barna sine, hver dag! Og så legger de på et lite vannmerke og tror at disse bildene er trygge. Jeg synes at et barn har rett på personvern, barn skal da slippe å være modeller fra de er født Har skrevet til to stykk, som jeg synes deler for mye av barnet, i forhold til den enorme følger summen, men ble bare blokkert. Er det bare jeg som overreagerer? 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Syns ikke du overreagerer. Min sønn har hatt om nettvett på skolen de siste ukene, de skulle blant annet Google seg selv og se hva de fant av informasjon om seg selv. Min sønn ble sur fordi han ikke fant noenting om seg selv eller sin søster eller meg. Jeg forklarte han hvorfor og viste han noen eksempler av bilder andre foreldre hadde lagt ut av sine barn. Etter å ha tittet litt rundt på blogger, Facebook osv var han veldig glad for at jeg ikke hadde lagt ut masse bilder av han. Jeg har noen bilder av barna mine på Facebook, men spør de alltid først om det er greit at jeg legger de ut. De er 6 og 9. Syns faktisk i IG er verre enn FB. For på IG kan alle se alle bilder på #emneknagg som er brukt. Anonymkode: 89022...9a1 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Nei, du overreagerer ikke. I den pedo-saken som var oppe nå satt jo de pedofile å diskuterte om de ikke kjente noen med bilder av barna sine på Facebook. Synes det er helt vanvittig at foreldre med barn er så vanvittig naive og mer opptatt av å skryte av barna enn personvern. Foreldre burde begynne å tenke over at det kanskje sitter et monster der ute å liker bildene de legger frivillig ut av barna sine. De kan identifiseres og misbrukes!! Anonymkode: 6be3d...7c0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har ett åpent ig-konto, men ingen vet hvem jeg er. IG og fb er ikke connecta med hverandre på noen som helst måte og har heller aldri lagt ut ansiktsbilder av meg der. Men har ett bilde av niese i aktivitet fullt påkledd der. Det er vel det eneste bilde jeg har av barn der. Men det er skremmende hvor naive mødrene er som legger ut nakne bilder av barna sine på åpne kontoer hvor man tydelig kan se kjønnsorganene på barna. Hun ene blokkerte meg da jeg kommenterte ett bilde hun la ut av flere små barn som bada nakne på stranda. Altså, greit nok at jeg ble blokkert for å ha nettvett, men hva med de som ikke kommenterer og har andre baktanker?? Hun har flere tusen følgere på IG og det hjelper ikke å blokkere meg, når bildene hennes dukker opp på google. Hun janka polliana skrev om en artikkel fra 2015 om en kar som hadde bygget en mini utgave av fritzl-kjeller i østlandsområdet og han hadde flere GPS adresser av foreldre som har åpne kontoer og bilder av barn han hadde henta på sosiale medier. Det er skummelt å tenke på hva som hadde skjedd hvis ikke han ble tatt. Selv kommer jeg til å være veldig forsiktig når vi får barn. Kun på lukka grupper og de få bildene som legges ut er nøye planlagte. Anonymkode: 14664...2ee
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Tviler på at det kan skyldes på naivitet, alle har jo fått med seg risokoen rundt dette. Er vel heller at folk syns det er ubehagelig å forholde seg til pedofili og overgripere, så de gidder ikke bry seg før det skjer med deres egne barn. Anonymkode: f13fc...ca2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå