AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Er det verdt å oppgradere laptop til SSD, eller er det bedre å spare de 1500 kr til en ny pc? Har acer aspire v3-371 (intel i5 maks 2,4 GHz, 16 gb ram). Ca. 2 år gammel. Hvor merkbar forskjell kan jeg regne med? Anonymkode: dc92e...c4e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Det spørs helt hva du bruker pcen til? Anonymkode: a4dd8...1d7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs helt hva du bruker pcen til? Anonymkode: a4dd8...1d7 Surfing, musikknedlasting, spilling. Ikke så mange spill som funker, men kan jeg forvente mindre lastetid og lagging der, eller går det mer på prosessor og grafikkort? Vil SSD gi en "boost" der specsa er på kanten for hva som kan spilles? Anonymkode: dc92e...c4e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Den vil bli raskere, det er jo ofte disken Pcen venter på. Siden det er en relativt ny pc vil disk intephaset sansynlig også støtte relativt høy hastiget men gjerne ikke helt det som SSD klarer. Det kan du nok lese om på datablader til pcen og en eventuell ny disk. Det det blit ikke en I7 med ny disk, men raskere blir den. Disk cashig blir også raskere. Har stort sett god erfaring med å bytte til SSD. Gamer ikke. Men om du bare må ha ny PC snart likevell så er det litt drit å hive seg på SSD for så å kjøpe ny PC innen året. Alle Laptopper trenger en real rens inni hvert 3år de blir så varme når det er støv inni at det går utover levetiden og oppe tid. Anonymkode: f8afc...e97
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Surfing, musikknedlasting, spilling. Ikke så mange spill som funker, men kan jeg forvente mindre lastetid og lagging der, eller går det mer på prosessor og grafikkort? Vil SSD gi en "boost" der specsa er på kanten for hva som kan spilles? Anonymkode: dc92e...c4e Jeg installerte en SSD i det rommet på laptopen som er reservert for CD-rom(den kom altså uten dette), og bruker SSDen til å lagre alle spillfiler bl.a. Er veldig fornøyd med dette, da det er mindre lagging under spilling, og ting generelt loader raskere. Bruker HDDen til å lagre filer på (musikk, filmer, dokumenter, bilder), da denne uansett har større plass og er like egnet til dette. Anonymkode: a4dd8...1d7
ajarRun Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det verdt å oppgradere laptop til SSD, eller er det bedre å spare de 1500 kr til en ny pc? Har acer aspire v3-371 (intel i5 maks 2,4 GHz, 16 gb ram). Ca. 2 år gammel. Hvor merkbar forskjell kan jeg regne med? Anonymkode: dc92e...c4e Absolutt! i5 cpuene har ikke blitt noe bedre de siste 6-7 årene. En SSD vil gjøre maskinen mye mye raskere. Hvis du kjøper en ny en med i5 vil den være akkurat likedan, med marginalt lavere batteriforbruk. Grafikkortet vil kunne være bedre, men det forutsetter jo at du har et grafikkort og at du bruker det til noe. Jeg ville også støvsugd. En ny datamaskin med 16GB ram og en i5 vil være akkurat det samme. Med mindre den har SSD. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Takk for svar. Satser på å kjøpe ny PC om ca. 2 år, regner med jeg får brukbar valuta for pengene da. Det jeg vil ha er alt for dyrt nå. Er flink å rense osv., men syns prestasjonen kunne vært litt bedre, så får kanskje prøve meg på en SSD. Anonymkode: dc92e...c4e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå