AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 ... og hva fikk du ikke bruk for? Dette har jeg tenkt til å ta med meg; Tøfler Morgenkåpe Kosebukse Gode truser Dopapir (hørt man får brannsår i stumpen av de som finnes på sykehuset) Shampo, balsam, hårolje og ansiktsprodukter jeg bruker til vanlig Hårstrikker + børste Bebisen; Et par antrekk Klorevotter Bleier (trenger jeg det?) Hentesett Bamser og koseteppe Smokk? Hva mer bør jeg ta med? Anonymkode: 8e71c...916
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Purelan salve mot såre brystvorter om du skal amme. ammebh om du skal amme smokk om det er noe som skal introduseres, og du overlever blikkene fra jordmor/barnepleier. Lader til mobil helseteppe tynn babylue paracet tammbørst og tannkrem helseskjema Anonymkode: 5cc51...45e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Bleier får du på barsel. Anonymkode: 5cc51...45e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Purelan salve mot såre brystvorter om du skal amme. ammebh om du skal amme smokk om det er noe som skal introduseres, og du overlever blikkene fra jordmor/barnepleier. Lader til mobil helseteppe tynn babylue paracet tammbørst og tannkrem helseskjema Anonymkode: 5cc51...45e Er det fy-fy? Anonymkode: 8e71c...916
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det fy-fy? Anonymkode: 8e71c...916 Ja, de fleste jordmødre/barnepleiere liker av en eller annen grunn smokk. Sugeforvirring kanskje? Men jeg visste med nr 2 at smokk skulle hun ha, for jeg hadde hatt førstemann som hadde et enormt sugebehov, hvor smokken ble introdusert for sent og han ville ikke ta den. Så jeg ble levende smokk i mange måneder som var utrolig slitsomt. Når lillesøster kom og jeg stappet smokken i nesten med engang, begynte de å offe og akke seg veldig på barsel, men jeg avbrøt dem kontant og sa at hun skal bruke smokk, ferdig med det. Anonymkode: 5cc51...45e 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 Jeg skal ha med: klær ( joggebukser og tskjorter, store truser og ammebg, sokker) Tøfler, fikk kjeft sist jeg fødte fordi jeg gikk barfødt til badet, orket ikke å bøye meg ned og fikse joggeskoene 🙈 Penger. Shampoo, balsam, hårbørste, tannkost og tannkrem Mobil og lader. Til babyene: Et par klesskift Smokker. Ammepute, siden jeg vil bli vandt med den jeg kjøper fra begynnelsen. Har ikke hatt ammepute med de andre, men har forstått at det er greit å ha med tvillinger. Skulle jeg mangle noe eller blir liggende lenge hvis de kommer tidlig er det bare 2 min å kjøre til nærmeste kjøpesenter og 7 min å kjøre hjem så da får mannen hente eller handle for meg 😄 Anonymkode: 67e5a...e68
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 *liker IKKE smokk skulle det selvsagt stå. Anonymkode: 5cc51...45e
Ny Bruker Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Her er min liste. Førstegangsfødende, så lista er lang. Håper å forkorte før jeg skal på sykehuset. · Helsekort og andre papirer · Bankkort · Mobiltelefon og lader · Tøfler eller innesko · Klær til bruk på sykehuset og hjemreise Truser Sokker Joggebukser, mørke 2 t-skjorter Ammetopp/ammegenser · Store bind · Myk toalettpapir · Amme-BH · Ammeinnlegg · Salve til såre brystvorter · Sjampo, såpe · Tannbørste, tannkrem · Hårbørste og hårstrikk · Morgenkåpe · Musikk? · iPad, ørepropper · full ladet kamera · større håndkle · pose til skittentøy · paracet · skrivesaker, Da jeg var liten bok · sjokolade/sjokoladekjeks · hårfønner · rettetang 1
Meley Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 Hvorfor tar folk med paracet på barsel avd? Smertestillende får man jo der 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #10 Skrevet 19. februar 2017 Jeg ville tatt med noe å spise og drikke. Anonymkode: 0fa9d...248
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #11 Skrevet 19. februar 2017 52 minutter siden, Meley skrev: Hvorfor tar folk med paracet på barsel avd? Smertestillende får man jo der Greit å ha tilgjengelig midt på svarte natta, så slipper man å rave ut på post for å få Paracet. Anonymkode: 5cc51...45e 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 Ser det er flere som skriver truser. De bindene man bruker etter fødsel er omtrent på størrelse med bleier og ikke sjans til P få plass i truser man vanligvis bruker, så jeg brukte kun de som var tilgjengelige på barsel også til hjemreise. Anonymkode: 906e2...c3c 2
Attami Skrevet 19. februar 2017 #13 Skrevet 19. februar 2017 1 time siden, Meley skrev: Hvorfor tar folk med paracet på barsel avd? Smertestillende får man jo der Dette lurer jeg også på. Dessuten er det ikke lurt å ta Paracet når man ammer, iallefall bør man ta minst mulig.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #14 Skrevet 19. februar 2017 1 minutt siden, Attami skrev: Dette lurer jeg også på. Dessuten er det ikke lurt å ta Paracet når man ammer, iallefall bør man ta minst mulig. Det er selvfølgelig alltid en fordel og bruke minst mulig medisiner, men Paracet regnes som trygt ved amming. Det er ikke uvanlig å trenge smertestillende etter fødsel, spesielt ikke ved vonde sting. Man kan også bruke Paracet ellers i ammeperioden ved behov. Selvfølgelig ikke ukritisk. Anonymkode: 906e2...c3c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #15 Skrevet 19. februar 2017 Dette hadde jeg med og jeg brukte nesten alt, syns ikke jeg manglet noe: Til meg: Helsekort og andre papirer. Amme-bh. (Jeg anbefaler virkelig å investere i en ordentlig, i hvertfall hvis man har litt bryster fra før, gjerne en sports-bh variant med tykke stropper. Jeg hadde kun kjøpt billige fra HM og det var helt grusomt å bruke for ryggen. Puppene ble så store og tunge etter fødselen, så dro fort i butikken å investerte i en god amme-bh. De er dyre, men verdt alle kronene.) Romslige truser. (Men nettingtrusene var best) Klær: kosebukser/joggebukser, gensere og en lang cardigan for å dekke bleierumpa. Brukte sykehusskjortene som pysj. Toalettsaker: Purelan, tannbørste, tannkrem, deo, en god og frisk kroppssåpe- så føler man seg litt freshere, sjampo og balsam, hårbørste. Evt sminke, rettetang, hårføner. Innesko. (Anbefaler sandaler, eller i hvertfall noe man bare kan tråkke inn og ut av) Mobillader og kamera. Ekstra med drikke og litt snacks. Jeg hadde med Paracet og dopapir, men brukte ikke det. Det var mer enn bra nok dopapir og jeg fikk servert smertestillende og olje for magen flere ganger om dagen utenom å spurt etter det. Man får bleier/bind på barsel. Til baby: 2-3 omslagsbodyer i størrelse 50 2-3 sparkebukser i størrelse 50 2-3 pysjamaser i størrelse 50 Tynn heldress av bomull, lillelam lue, strikkede litt tykke bomullsokker og helseteppe til turen hjem. Jeg hadde ikke med smokk pga alt som står om sugeforvirring og amming. Usikker på hva jeg gjør med neste. Han jeg har nå har ikke vært interessert i smokk og er veldig glad i puppen. Alt av bleier, vaskekluter, gulpekluter, tepper etc har de til babyene på barselavdelingen fikk låne ammepute der også. Anonymkode: b0275...812 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #16 Skrevet 19. februar 2017 13 minutter siden, Attami skrev: Dette lurer jeg også på. Dessuten er det ikke lurt å ta Paracet når man ammer, iallefall bør man ta minst mulig. Med de etteriene jeg hadde, så var smertestillende helt nødvendig. Trodde seriøst jeg holdt på å dø, mye verre enn selve fødselen. Anonymkode: 5cc51...45e
Meley Skrevet 19. februar 2017 #17 Skrevet 19. februar 2017 Men man får jo det man trenger av smertestillende der. 1
Gjest Sisti Skrevet 19. februar 2017 #18 Skrevet 19. februar 2017 Sykehustruser (fikk ikke det på barsel her nei) Vanlige truser (absolutt bruk for!) Bind Ammeinnlegg Sminke (ikke bruk for) Kindle (ikke bruk for) Tannbørste og tannkrem Ladere Klær til hjemreise (baby) Klær til meg Sandaler Snacks Sjampo (ikke bruk for, brukte det som var på sykehuset) Purelan Mme (ikke bruk for) Bodylotion (veldig bruk for!) Neste gang tar jeg med: Nattmat (pizzasnurrer eller noe) Stelleprodukter til baby (fikk kun engangskluter, ikke olje eller noe) Bleier (fikk kun noen få om gangen, ganske drit når baby bæsjet kanskje 10 ganger på en natt!) Muligens bleier til meg selv (fikk kun tildelt en om gangen - litt drit å sitte på do med blod overalt og innse at man trenger ny pga lekkasje, og så reise seg for å ringe) - cozyfix ammepute
Arkana Skrevet 19. februar 2017 #19 Skrevet 19. februar 2017 Jeg hadde klær til meg selv (på barsel brukte jeg engangstruser og sykehusskjorte, så brukte kun bukse, sokker og BH av egne klær. Det er fryktelig varmt på barsel så det var deilig å kunne kaste svett skjorte i deres skittentøy uten å måtte ta med hjem, Og så er den superenkel å bruke når man ammer.), hjemreiseklær til barnet (gadd ikke bruke babyen egne klær på barsel for så å komme hjem med ekstra skittentøy), toalettsaker, innesko, kamera, mobil + lader, lommebok, bok eller annet å bruke tiden på. Bleier, bind, alt av stelleprodukter til baby og slikt fikk vi på barsel. Det var ingenting jeg tok med jeg ikke fikk bruk for og ingenting jeg ikke tok med som jeg savnet. Siden vi med førstemann fikk noen uplanlagte ekstra dager på barsel var jeg veldig glad for å ha med tidsfordriv.
FantasDick Skrevet 19. februar 2017 #20 Skrevet 19. februar 2017 Av erfaring fra sist gang blir nok dette med i bagen min denne gang; . Normale klær til meg selv til møter, samtaler, trilleturer, besøk. Jeans, singleter, skjørt, genser, kjoler. Innesko og utesko. Truser. - Ammebher, bambusinnlegg, ullinnlegg. - Bæresjal; både Moby og Aldoria tror jeg. - Shampo, balsam, dusjsåpe, deo, sminke, hårbørste, koksolje, tannkrem, tannkost. - Ett sett til baby, teppe og kanskje en bamse. - Mobil, lommebok, helsepapirer, lader. Resten fikk vi på barsel/hotellet. Alt av stellesaker og klær til baby. Vogn med utstyr til trilletur. Skjorter, truser, bind til meg. Alt av smertestillende, andre medisiner, kremer og salver. Pumpe og flasker. Mat, drikke og litt snacks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå