Gå til innhold

Noen med erfaring med NAV Rekruttering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg begynte i ny jobb for litt over ett år siden, men har dessverre vært sykemeldt i to måneder nå pga utbrenthet og stress.Legen min har rådet meg til å si opp jobben min pga effekten arbeidssituasjonen hadde på helsen min. Jeg slet f.eks med søvnløshet, øresus, depresjon osv i stor grad de siste månedene før jeg ble sykemeldt. 

Om et par uker går sykemeldingen min ut og jeg er veldig usikker på hva jeg bør og klarer å gjøre. Jeg har gått til psykolog et par- tre ganger disse månedene og han har rådført meg til å ikke si opp jobben, men heller gå tilbake i en viss %, og søke jobber på si. Dette er i teorien en veldig god plan, men siden det ikke er mulig for ledelsen å tilrettelegge arbeidessituasjonen min i god nok grad (ansette flere, trappe ned i arbeidsoppgaver) vil ikke dette være en god løsning på lang sikt (siden prosenten gradvis må trappes opp) om det tar lang tid å finne ny jobb. 

Tanken på å gå tilbake har begynte å påvirke helsen min igjen, og jeg har hatt noen vonde netter i det siste der jeg ikke får sove på grunn av dette, og engstelsen slår da inn. 

Det er helt klart at dette ikke er en god arbeidssituasjon for meg, og jeg ønsker selvfølgelig å skifte jobb så fort som mulig. Problemet da er den økonomiske siden av situasjonen, og dagens arbeidsmarked (som mildt sagt er utfordrende for de fleste). Jeg har både boliglån og studielån og til tross for at jeg kan be om avdragsfrihet på boliglånet, og be om betalingsutsettelse på studielånet, uroer det finansielle meg når jeg der er mange som aktivt har søkt jobber i over ett år, men uten hell. 

NAV har informert om at der er mulighet for at jeg kan få hjelp via NAV Rekruttering til å finne ny jobb og dermed motta full lønn i 3 måneder før jeg må over på dagpenger. Dette må søkes om så det er ingen garanti for at jeg kan få slik hjelp før etter jeg har sagt opp jobben min. Det jeg lurer på da er om det er noen her inne som har (nyere) erfaring med NAV Rekruttering? Hvilken hjelp fikk dere og kom du deg ut i ny jobb i løpet av disse tre månedene? 

Håper på kun seriøse svar om dette da det er et veldig sårbart tema for meg.

TS

Anonymkode: 7dfb9...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...