Gå til innhold

Juks på EU kontroll


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Januar kjøpte jeg en bil til 40 000kr, den var nylig EU godkjent, kun dager i forveien, kjøpte bilen av forhandler uten garanti, i går knelte bilen, rust i bærearm. Verksted mente at bilen aldri skulle vært godkjent. Hva kan jeg gjøre her?

Anonymkode: b8a55...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I Januar kjøpte jeg en bil til 40 000kr, den var nylig EU godkjent, kun dager i forveien, kjøpte bilen av forhandler uten garanti, i går knelte bilen, rust i bærearm. Verksted mente at bilen aldri skulle vært godkjent. Hva kan jeg gjøre her?

Anonymkode: b8a55...5ab

Reklamer på bilen og meld fra til statens vegvesen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I Januar kjøpte jeg en bil til 40 000kr, den var nylig EU godkjent, kun dager i forveien, kjøpte bilen av forhandler uten garanti, i går knelte bilen, rust i bærearm. Verksted mente at bilen aldri skulle vært godkjent. Hva kan jeg gjøre her?

Anonymkode: b8a55...5ab

Kontakt NAF.no eller skaff deg en advokat. NAF hjelp krever medlemskap, advokathjelp enten privat eller gjennom NAF koster penger. Men har du en god bilforsikring så har du og rettshjelpsdekning i den. (Eventuelt kan du bruke innboforsikringen dersom den dekker). 

Pris deg lykkelig over at du har handlet med en forhandler og ikke en privatperson. Fordi du her helt klart skal ha kjøpet hevet og dekket alle dine utlegg i forbindelse med kjøp og heving. (Også advokatutgifter.)

Anonymkode: bf721...ec1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt NAF.no eller skaff deg en advokat. NAF hjelp krever medlemskap, advokathjelp enten privat eller gjennom NAF koster penger. Men har du en god bilforsikring så har du og rettshjelpsdekning i den. (Eventuelt kan du bruke innboforsikringen dersom den dekker). 

Pris deg lykkelig over at du har handlet med en forhandler og ikke en privatperson. Fordi du her helt klart skal ha kjøpet hevet og dekket alle dine utlegg i forbindelse med kjøp og heving. (Også advokatutgifter.)

Anonymkode: bf721...ec1

Hvorfor trenger du en advokat for å sende en enkel epost?

Skriv "Reklamasjon [registreringsnummer]" i emnefeltet.

Så beskriver du problemet og sier du ønsker å reklamere. 

Så skriver du at dersom de ikke kommer med et tilfredsstillende svar innen 14 dager vil du vurdere å sende saken videre til FTU eller tingretten.

Hvis de ikke svarer som man ønsker trenger man heller ikke advokat, man trenger ikke å ha femårig studie for å sende en sak til megling hos forbrukerrådet. Hvis meglingen ikke fører fram sendes saken videre til FTU. Der trenger man heller ikke advokat. Først når man har vunnet i FTU og forhandleren tar saken videre til tingretten trenger man en advokat.

At TS kjøpte fra forhandler gjør saken hans litt sterkere, men det er ikke avgjørende. Man har samme rettigheter i privatbilsalg.

Jeg tror heller ikke du kommer noen vei med å få dem til å dekke advokatutgifter hvis du ikke først forsøkte å komme til en minnelig løsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...