Gå til innhold

Hvor ofte besøker dere mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for lite å besøke moren sin en gang i måneden? Når hun bodde i samme by som oss var vi hos min mor hver lørdag eller søndag, på en kaffe eller middag og noen ganger i ukedagene (jeg og sønn. Nå har hun valgt å flytte til Oslo for å ha et mer sosialt liv. Det tar ca 45 min å reise til og fra. Det er ikke så lenge men jeg syns at det blir veldig masete med vogn og en utålmodig 2 åring noen ganger. Jeg har ikke bil eller førerkort men jobber med saken. Min mor og min samboer er ikke venner. Grunnet tidligere problemer i forholdet vårt, noe som har bedret seg veldig nå, vi har det veldig harmonisk. Min mor vil heller ikke ha noe med svigerfamilien min å gjøre, og hun vil ikke i sosiale sammenkomster med dem. Mye grunnet min samboer. min sønn har bursdag i slutten av februar, da skal vi feire hos svigers en av dagene og tenkte vi å finne på noe annet en annen dag. Jeg sa at vi kunne feire hos min mor helgen etter, men hun syns jeg prioriterer dårlig. Det var alt for lenge til. Jeg har mistet mye av kontakten med mamma etter at jeg tok valget med å fortsette forholdet med samboer. Jeg syns dette er en veldig trist sak, men vi må gjøre det beste ut av det.Jeg syns det er veldig hyggelig hos min svigerfamilie for der er vi all velkommen. mamma og jeg har ikke så mye å prate om lenger. Jeg føler vi har sklidd mye fra hverandre.

Er det for lite med å besøke en gang i måneden?

Anonymkode: c96a2...2db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 ganger i året. Og nei, jeg synes faktisk det er mye.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ca 1 gang i måneden, kan gå lengre også, bor ikke i samme by. Syns det er passelig. 

Skrevet

Kanskje 2 ganger i halvåret. Jeg har ikke bil siden jeg ikke har bruk for det i dagliglivet. Og hun har bestemt seg for å bo laangt utenfor kollektivruter, så da blir det sånn. Hun kommer hit innimellom etter at jeg fikk barn da :)

Anonymkode: 20688...42b

Skrevet

På Skype, minst 5 ganger i uka alt fra 15 min til godt over en time. Besøker 1 gang per år ettersom det er en 3 timers flyreise utenlands.

Anonymkode: 3306f...2d1

Skrevet

Aldri. Jeg har ikke besøkt eller truffet min mor på 10 år.

Anonymkode: 4dd8d...6fa

Skrevet

Det blir bare 2-3 ganger i året. Men jeg må ta fly eller kjøre 8+ timer for å komme meg dit.

Anonymkode: 811b2...4d8

Skrevet

Ca to -fire ganger i året og vi bor på samme plass

Anonymkode: ea2e9...0fa

Skrevet

Vi ringes hver dag. Jeg besøker henne hver helg, og jeg bor 3-4 timer unna.

• Liker 1
Skrevet

Så lite som mulig. Blir bare noen timer siden vi ikke ønsker å overnatte der

Anonymkode: 33b05...6db

Skrevet

Litt forskjellig men som regel en gang i uka. 

Anonymkode: ad451...f37

Skrevet

Har ikke besøkt min mor siden 2004, og har ikke sett eller hatt kontakt med henne de siste ti årene.

Anonymkode: 9e5d7...57a

Skrevet

Har fast besøk en gang i året. Lille julaften. Ellers kyn hvis vi treffes hos slektninger eller det skjer noe spesielt.

Anonymkode: d5980...ba4

Skrevet

Ukentlig. Hadde savnet det hvis det ikke var sånn. Og ser vi hverandre ikke så ringes vi. Har omtrent samme avstand som deg. Men vi har ingen familiefeider eller sånn da. Også kommer hun like ofte som jeg reiser dit så vi deler litt på det. Hadde nok blitt mindre hvis jeg hadde måttet sette meg på toget hver gang, men ville nok sett henne minst 2 ganger i måneden likevel.

Sånn i forhold til spørsmålet ditt om en gang i mnd er for lite så tenker jeg at det må bli opp til deg. Ser jo også at det kan bli vanskelig hvis samboer og mor ikke kommer overens. Synes ikke hun kan bli sur for at dere ikke treffes oftere når hun ikke vil delta i selskaper med din samboer og hans familie.

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvilket forhold man har. Hvis Mamma bodde i samme by som meg hadde jeg besøkt henne ukentlig. Slik det er nå bor hun i en annen landsdel så vi drar bare dit én gang i året, men hun er oftere hos oss da.

Skrevet

Besøker eller er sammen med mamma rundt 2 ganger i uka, prater sammen på telefonen nesten hver dag. Syns det er viktig å tilbringe tid med mamma - hadde nok angret hvis det var omvendt den dagen hun blir borte. Men, det skal sies, at vi bor ca 10 minutter unna hverandre, så ikke det største tiltaket å sees ofte. 

Anonymkode: 8883b...73b

Skrevet

Takk for svar! Tror mamma er veldig skuffet over meg. Det tærer på! Jeg er så redd for at hun blir sittende alene. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Tror mamma er veldig skuffet over meg. Det tærer på! Jeg er så redd for at hun blir sittende alene. 

Hilsen TS

Skrevet

Hvorfor godtar du at hun manipulerer deg med at hun er skuffet" og at du må gjøre all innsatsen i forholdet deres, ref reiseveien? Kommer hun aldri til dere? Selv ikke om samboer er borte?

Hvorfor duller du med henne og forslår egen bursdagsfeiring med bare henne fordi det ikke er "bra nok" å feire med resten av barnets familie? Selv folk her inne med skilte foreldre som ikke kan fordra hverandre oppfordres og velger som oftest å si at "det blir ikke separate feiringer, dette er tidspunktet for bursdagen, x og y er også invitert, om dere ikke klarer oppføre dere kan dere droppe å komme".

Hva synes samboeren din om at du tar med barnet deres for å treffe en person som nekter å ha et minimum av et sivilisert forhold til ham? Du har valgt samboeren som mannen i ditt liv og barnets far. Hva om det var motsatt, og det var du som hadde en svigermor fra helvete, ville du syntes det var greit at hun fikk ha akkurat det forholdet til barnet ditt som hun ønsket uten å forholde seg til deg, barnets mor? Hva når barnet spør hvorfor mormor ikke kommer i bursdagen og hun faktisk svarer med hva hun mener er din samboers skyld, aksepterer du da at hun forsøker å sabotere forholdet mellom din samboer og deres barn?

Kanskje er ikke din situasjon så ille, men disse er ting du bør tenke igjennom.

Som svar på spørsmålet ditt. Jeg ser mine foreldre ca en gang i måneden. Noe oftere f.eks. rundt jul, når vi både treffer dem i familieselskaper hos andre og det gjerne er en kort visitt eller to for å utveksle julegaver. Som oftest må vi dra dit, som er 20min unna med bil. Vi blir som regel 2-3 timer, kanskje 5-6 om det er noe spesielt. Jeg ser dette som normalt.

Din mor har valgt å flytte lengre unna og hun har valgt at hun ikke ønsker å forholde seg til din samboer og barnebarnets far. Konsekvensene av de valgene er at hun ser dere sjeldnere. Og slik burde det være.

Anonymkode: 5830b...1b0

• Liker 1
Skrevet

Min mor bor også ca. 45 min unna. Men tar jo fort 2 timer for oss med buss og tog.. Ser henne ca. annenhver måned. Skulle gjerne sett henne oftere, men stopper seg pga. avstand. Og etter jeg ble voksen og fikk egen familie, er det også greit å ha litt "space".

Anonymkode: e48f5...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...