Gå til innhold

Naturlige kroppslige forandringer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble inspirert av en annen tråd jeg svarte i. Det reiste følgende problemstilling.

Jeg lurer rett og slett på hva jenter og kvinner syns om naturlige kroppslige forandringer. 

Naturlige kroppslige forandringer er at kroppen eldes, slappere hud, rynker, brystene henger kanskje etter å ha fått barn, osv osv.

Kroppen har i alle tidsaldre forandret seg i livets løp. Men i dag er det liksom ikke greit at kroppen forandre seg. Man skal helst ha en kropp som alltid er "ung" av utseende. Hva gjorde man før man kunne kjøpe kosmetiske operasjoner? Var vanlige kropper mer akseptert da?

Jeg stiller spørsmålet fordi jeg virkelig undrer over hvorfor het vanlige kroppslige forandringer ikke falle i god jord hos mange mennesker, spesielt kvinner.

Noen har jo funnet på at det som er naturlig ikke er greit.

Ber om at vi holder tråden fordomsfri og svare på spørsmålet "hvorfor". 

Anonymkode: a43a0...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok veldig få som ser ned på folk som ser ut som alderen sin. Men når man er ung og vakker tiltrekker man seg mer oppmerksomhet. For noen, og da spesielt de som har levd av utseendet, så er det vanskelig å akseptere at man eldres. Noen av disse vil da ty til korurgiske løsninger for å se yngre ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Naturens gang. Noe av det vakreste jeg ser er eldre damer som eldes naturlig. 💖

• Liker 1
Skrevet

Det som slår meg er at når jeg ser gamle bilder av meg selv, som da jeg var i 16-års alder, tenker jeg: Oj, så vakker jeg egentlig var. Men hadde møkkadårlig selvtillit på den tiden og var full av selvhat. Jeg har fortsatt dårlig selvtillit, men en del av meg setter pris på å bli eldre også. Er takknemlig for at kroppen fungerer som den skal.

Skrevet

Fordi kvinner i stor grad verdsettes utifra utseende, og rynker og slapp hud regnes ikke som vakkert. 

Tror presset om å være generisk pen blitt mye verre de siste årene og at det sikkert påvirker endel. Kontrasten i populærmedia fra 80 og 90-tallet, kontra nå er iallefall enorm syns jeg. Idolene på den tiden så jo faktisk ut som vanlige mennesker og ikke perfekt skulpturerte dukker. 

Anonymkode: 68208...a48

Skrevet

Vel, er ikke noe særlig når mannen sikler etter 20-30 åringer, mens en selv bare forfaller

Anonymkode: e670b...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...