Gå til innhold

Kvinner i byen og studenter

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)

Å være mann i byen og student ved et prestisjestudie må være himmelen selv. Det er en del flere kvinner enn menn i de fleste byer, og mange flere kvinnelige studenter. Det betyr at det er et stort godtefat en bare kan forsyne seg av.

Men samtidig, er det ikke ganske kjedlig å være kvinnelig student i byen? Kvinnelige legestudenter og ved andre prestisjestudier, kvinnelige studenter generelt og de som er unge i byen må føle seg helt jævlig. Det er alt for få menn du kan få og siden kvinner generelt ikke ønsker menn som har lavere status enn seg selv, betyr dette at de vil slite på dette feltet.

Er det her ikke ganske jævlig for kvinner generelt? Svært mange damer vil slite ekstremt med å få seg en mann som er akseptabel.

Endret av Jonasmann
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler det er lettere å finne kjæreste og seriøse kvinner i østlands-distriktene som Akershus, Vestfold og Østfold. I Oslo og Bergen virker det som om kvinner er mer selvsentrerte og ikke interessert i noe seriøst. Det er ofte de veldig attraktive som stiller først på ONS og knulleforhold med disse kvinnene.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke egentlig. 

Anonymkode: 2af02...e3d

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 timer siden, Jonasmann skrev:

Men samtidig, er det ikke ganske kjedlig å være kvinnelig student i byen? Kvinnelige legestudenter og ved andre prestisjestudier, kvinnelige studenter generelt og de som er unge i byen må føle seg helt jævlig. Det er alt for få menn du kan få og siden kvinner generelt ikke ønsker menn som har lavere status enn seg selv, betyr dette at de vil slite på dette feltet.

Synes de som kommer inn på prestisjestudier er utrolig flinke, men som student så har man jo ikke høy status.  Om man bor i kollektiv og lever på nudler så er det lett å finne en kjæreste som ikke har lavere status enn seg selv. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 9
Skrevet

Merkelig påstand

Anonymkode: adc21...4a3

• Liker 1
Skrevet

Haha, nei. Og nei. Har det supert som kvinne i byen. Både som student og ellers. 

Skrevet

De akseptable mennene går på rundgang. Er man tålmodig nok, så får man sine år med en bra mann før man må gi han videre til neste kvinne på ventelisten.

Anonymkode: 36bfa...c19

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Jonasmann skrev:

Å være mann i byen og student ved et prestisjestudie må være himmelen selv. Det er en del flere kvinner enn menn i de fleste byer, og mange flere kvinnelige studenter. Det betyr at det er et stort godtefat en bare kan forsyne seg av.

Er det her ikke ganske jævlig for kvinner generelt? Svært mange damer vil slite ekstremt med å få seg en mann som er akseptabel.

Da jeg studerte medisin var det ikke i tankene mine å bruke tid på å jakte etter en kjæreste. Brukte tiden min på studiene og det gjaldt også de fleste andre av de jeg studerte med. Men ingen av oss har slitt med å finne en akseptabel mann likevel. Men nå er jeg 47 år og det er en stund siden jeg studerte, kanskje det har forandret seg noe siden da.  

Anonymkode: d6667...66f

Skrevet

Jøsses hva folk klarer å koke opp i hodene sine :P

Anonymkode: 92b46...f6f

• Liker 11
Gjest impressa
Skrevet

Som kvinne på prestisjestudie i byen kan jeg skrive under på dette. Det var helt, helt jævlig. Vi var en skokk av vidunderkvinner som kjempet om to-tre akseptable menn per kull og resten var som luft for oss. Hendte jeg måtte ty til en mann med for lav status og det var helt, helt for jævlig. :erter:

Skrevet

Når jeg leser alt det hatefulle og misunnelige dere gutta spyr ut jevnt og trutt er jeg 100% overbevist om at det ikke finnes noe som er verre enn å være ung mann i Norge. Jeg føler med dere om det kan være noen trøst! :)

Skrevet

Jeg går på et såkalt prestisjestudie hvor det altfor mange kvinner sammenlignet med menn. For min del kunne det gjerne vært flere menn på studiet, men først og fremst av andre årsaker en dating. Det er ikke nødvendigvis slik at drømmemannen er den som tar den samme utdanningsretningen som en selv. 

Når det gjelder dating tenker jeg at det kan være en fordel å finne noen som har de samme interessene, tankene og meningene som en selv. Jeg går imidlertid ikke (i hvert fall ikke bevisst) etter status-studier/yrker og har selv datet og vært i forhold med menn om befinner seg i en helt forskjellig yrkeskategori enn meg selv. Det har vært andre årsaker til at disse korte og lange forholdene ikke har vart. 

Anonymkode: 0f8b9...e25

Skrevet

Som student datet jeg aldri gutter på skolen, men menn noen år eldre som var ferdige. Kjønnsfordelingen på selve studiet anså jeg aldri som relevant.

Anonymkode: a89bc...d23

Skrevet

Nei, jeg studerer ikke for å få meg en mann, men fordi studiet mitt er spennende og jeg ønsker en karriere innenfor det jeg studerer. Synes derfor det er fantastisk spennende å være kvinnelig student. ;)

• Liker 1
Gjest Jonasmann
Skrevet
2 timer siden, antbug skrev:

Når jeg leser alt det hatefulle og misunnelige dere gutta spyr ut jevnt og trutt er jeg 100% overbevist om at det ikke finnes noe som er verre enn å være ung mann i Norge. Jeg føler med dere om det kan være noen trøst! :)

Det er vel ganske utvilsomt ingen ting som er verre enn å være ung mann i Norge.

Skrevet
2 timer siden, impressa skrev:

Som kvinne på prestisjestudie i byen kan jeg skrive under på dette. Det var helt, helt jævlig. Vi var en skokk av vidunderkvinner som kjempet om to-tre akseptable menn per kull og resten var som luft for oss. Hendte jeg måtte ty til en mann med for lav status og det var helt, helt for jævlig. :erter:

😂😁😁 

Skrevet

det er maaaange deilige menn i oslo! 

Anonymkode: 91c77...6b2

Skrevet
7 minutter siden, Jonasmann skrev:

Det er vel ganske utvilsomt ingen ting som er verre enn å være ung mann i Norge.

Glemte du ironiflagget?

Anonymkode: b209d...883

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Jonasmann skrev:

Så hvorfor starter du en tråd som handler om hvor fælt det må være å være kvinne? Føler du deg bedre når du jekker ned kvinnene som tar harde studier for å få en god jobb og et bra liv ved å fortelle dem at de vil slite med å få seg partner? Jeg tror det vil være mye bedre for deg å heller gjøre noen endringer med ditt eget liv. Ta ansvar for deg selv, stå på og ta utdanning istedenfor å gjøre narr av de som gjør akkurat det. Når du opplever mestring og blir mer fornøyd med deg selv blir du også misunnelig og hatefull mot andre. 

Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)
13 minutter siden, antbug skrev:

Så hvorfor starter du en tråd som handler om hvor fælt det må være å være kvinne? Føler du deg bedre når du jekker ned kvinnene som tar harde studier for å få en god jobb og et bra liv ved å fortelle dem at de vil slite med å få seg partner? Jeg tror det vil være mye bedre for deg å heller gjøre noen endringer med ditt eget liv. Ta ansvar for deg selv, stå på og ta utdanning istedenfor å gjøre narr av de som gjør akkurat det. Når du opplever mestring og blir mer fornøyd med deg selv blir du også misunnelig og hatefull mot andre. 

Nå tar jeg faktisk en mastergrad, så den resepten du ga meg der, tror jeg ikke vil hjelpe meg personlig.

Endret av Jonasmann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...