AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Er det noen her som har fått urinveisinfeksjon, som eterhvert har utviklet seg til problemer med nyrene? Hvordan fikk dere diagnose på at nyrene hadde problemer, og hva slags medisinsk hjelp fikk dere? Anonymkode: dc0a5...9d6
dillyduzit Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 (endret) Gikk til legen, legen sendte meg rett på sykehus, CT-skan med full blære, blodprøver, urinprøver, crp -> antibiotika og smertestillende. Må dog legge til, er du så sjuk med nyrebekkenbetennelse så klarer du neppe å sitte på kg for å spørre om prosessen. Dra rett på legevakten om du mistenker om det har krøpet seg oppover. Jeg klarte fysisk ikke å stå rett opp av smerter. Endret 17. februar 2017 av dillyduzit
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 De eneste symptomene jeg hadde på nyrebetennelse var feber og oppkast. Absolutt ingen smerter i rygg/mage og hadde opplevd verre UVI-symptomer tidligere, som hadde gått over av seg selv. Så tenkte ikke så mye over det da jeg i tillegg ble syk i flere dager med noe jeg trodde var omgangssyke, før jeg begynte å Google og kom meg på legevakta da jeg fant ut at nyrebetennelse også kunne føre til oppkast. Testet positivt for nyrebetennelse og ble satt på sterk antibiotika-kur, innen 3 dager var jeg helt frisk og fikk heldigvis ingen varige men. Moral of the story: Kom deg til legen hvis du har UVI. Nyrebetennelse gir ikke alltid de klassiske symptomene, og får man langvarig eller gjentatt betennelse i nyrene kan de bli skadet. Forebygg, men ikke prøv å behandle UVI selv. Anonymkode: ceb16...705
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #4 Skrevet 18. februar 2017 Uvi og nyresvikt er problemer i to ulike organer. Der er ingen sammenheng. Uvi er nedre urinveier, bakteriene når ikke frem til nyrene, når behandlingen starter før uvi får utvikle seg. Anonymkode: e8e78...571
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå