AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Lurer på om jeg er litt nevrotisk. Tape over webkamera og kablet nett. Greit nok. Det som er slitsomt er at jeg lagrer alt av personlig karakter på ekstern disk. Hver gang jeg vil se på noen bilder, napper jeg ut kabelen til nettet. Jeg frykter at noen kan "rappe" mine bilder. Er dette en reell problemstilling eller bare noe jeg med middels kompetanse innbiller meg? Anonymkode: e3274...8e5
ajarRun Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Hvis noen ville stjele bildene ville de jo bare overført dem i bakgrunnen inn i en eller annen form for kontainer som var usynlig og så lastet dem opp når du plugget deg inn igjen. Så løsningen din fungerer iallefall ikke. 1
penny_ Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 (endret) Hvorfor skulle egentlig noen ville gjøre seg kriminell for å få tak bildene dine? Det kunne ha vært av veldig personlige eller økonomiske årsaker. Du er nok bare paranoid. Endret 17. februar 2017 av penny_
ajarRun Skrevet 17. februar 2017 #4 Skrevet 17. februar 2017 8 minutter siden, penny_ skrev: Hvorfor skulle egentlig noen ville gjøre seg kriminell for å få tak bildene dine? Det kunne ha vært av veldig personlige eller økonomiske årsaker. Du er nok bare paranoid. På VGS fikk jeg ved en "tilfeldighet" tilgang til alle de bærbare datamaskinene elevene brukte. Å laste ned bilder da hadde vært trivielt. Folk tenker ikke over at sånne ting er kriminelle.
penny_ Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 (endret) Akkurat nå, amativeReflection skrev: På VGS fikk jeg ved en "tilfeldighet" tilgang til alle de bærbare datamaskinene elevene brukte. Å laste ned bilder da hadde vært trivielt. Folk tenker ikke over at sånne ting er kriminelle. Det er vel litt enklere om man sitter i samme nett og ting ikke er satt opp helt som det burde. Endret 17. februar 2017 av penny_
ajarRun Skrevet 17. februar 2017 #6 Skrevet 17. februar 2017 Akkurat nå, penny_ skrev: Det er vel litt enklere om man sitter i samme nett og ting ikke er satt opp helt som det burde. Ikke verre enn å sende en lenke som TS åpner. Slike ting er ikke vanskelig, og alle med noen kroner til overs kan kjøpe seg tilgang til programvaren for å gjøre slike ting. Å holde private dokumenter og bilder av datamaskiner med nettverk er fornuftig. Men jeg synes ikke det er verdt bryet, hvis noen desperat vil se et bilde av at jeg runker med et tau rundt halsen får de bare se det. Skader ikke meg.
penny_ Skrevet 17. februar 2017 #7 Skrevet 17. februar 2017 (endret) 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Ikke verre enn å sende en lenke som TS åpner. Slike ting er ikke vanskelig, og alle med noen kroner til overs kan kjøpe seg tilgang til programvaren for å gjøre slike ting. Å holde private dokumenter og bilder av datamaskiner med nettverk er fornuftig. Men jeg synes ikke det er verdt bryet, hvis noen desperat vil se et bilde av at jeg runker med et tau rundt halsen får de bare se det. Skader ikke meg. Jeg tviler ikke på at det er enkelt. Det jeg mente er at om ting er satt opp helt feil så trenger man ikke å være spesielt kyndig for å komme seg inn et sted man ikke burde være. Det er også enkelt å ta livet av noen. Det er bare å plante en kule i panna deres. Men at man har muligheten til det betyr ikke at man gjør det. De aller færreste vil vel være kriminell. Endret 17. februar 2017 av penny_
ajarRun Skrevet 17. februar 2017 #8 Skrevet 17. februar 2017 9 minutter siden, penny_ skrev: Jeg tviler ikke på at det er enkelt. Det jeg mente er at om ting er satt opp helt feil så trenger man ikke å være spesielt kyndig for å komme seg inn et sted man ikke burde være. Det er også enkelt å ta livet av noen. Det er bare å plante en kule i panna deres. Men at man har muligheten til det betyr ikke at man gjør det. De aller færreste vil vel være kriminell. Siden det er enkelt å bli drept er det enkelte steder jeg ikke drar alene. Som favelaene i Brazil. Forhåndsregler redder folk.
penny_ Skrevet 17. februar 2017 #9 Skrevet 17. februar 2017 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Siden det er enkelt å bli drept er det enkelte steder jeg ikke drar alene. Som favelaene i Brazil. Forhåndsregler redder folk. Jeg bor ikke i Brazil
ajarRun Skrevet 17. februar 2017 #10 Skrevet 17. februar 2017 Akkurat nå, penny_ skrev: Jeg bor ikke i Brazil Er du aldri ikke hjemme? Og på nett kan du møte morderne fra Brazil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå