Gå til innhold

Skapte nesten ulykke, dårlig samvittighet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjørte på motorveien hvor jeg skulle bytte felt. Jeg kikket i både speilet og blindsonen for å se om det kom noen biler. Jeg så ingen biler, så jeg tenkte at det var klart. I det jeg skiftet fil, hører jeg en brå tutelyd og så at en bil måtte bremse.

Jeg har skikkelig dårlig samvittighet, og klarer ikke å tenke på noe annet. :( Kunne ønske jeg kunne gå ut av bilen og si unnskyld. Hvordan skal jeg kunne legge dette bak meg? Kjører vanligvis etter boka, og dette er den største feilen jeg har gjort. Er bare takknemlig for at det ikke ble en ulykke...

Anonymkode: 94c28...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer nok over det.

Tenk hvor mye bedre du føler deg nå enn du ville ha følt deg dersom dere krasjet og du og de andre ble alvorlig skadet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det bak deg, og ta lærdom av det. Jeg tror vi alle har vært der selv, man sjekker gjerne alle blindsoner, men man blingser litt, og så plutselig har man en nestenulykke. Bare vær takknemlig for at det ikke skjedde noe. Et tips: Vær flinkere til å følge med på bakspeilet, slik at man hele tiden har oversikten over biler som er bak.

Og pust ut, det gikk bra denne gangen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slikt man lærer av. Jeg har også gjort samme feilen en gang, men aldri mer, håper jeg.

Slapp av, ingen er feilfri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sjekk bakspeilet neste gang. Du må blinke flere sekunder før du skifter felt, slik at den bak deg er klar over at du skifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blinker du? Hvis du blinker før du sjekker speilene så har bilene bak deg god tid til å få med seg at du skal bytte felt. Jeg tviler på at noen kommer til å begynne forbikjøringen hvis de ser at du blinker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørelæreren lærte meg en rutine som bør brukes før man bytter fil: Speil (bakspeil for å sjekke om det er noen andre som er i ferd med å kjøre forbi deg eller allerdee har blinket ut før de bytter fil), tegn (blinklys, plassering i kjørebane), sidespeil, blindsone, avpass fart (hvis nødvendig, men ikke slik at man bremser trafikken unødvendig på f. eks. motorvei) og så bytte fil. i d

Anonymkode: 76bef...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 22.24, penny_ skrev:

Når blinker du? Hvis du blinker før du sjekker speilene så har bilene bak deg god tid til å få med seg at du skal bytte felt. Jeg tviler på at noen kommer til å begynne forbikjøringen hvis de ser at du blinker. 

Hvertfall aldri blinke før man sjekker speilene, i tilfelle det da ligger en bil rett bak deg får jo den hjertet i halsen av å tro at du skal legge deg ut rett foran

Anonymkode: 40aa7...470

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvertfall aldri blinke før man sjekker speilene, i tilfelle det da ligger en bil rett bak deg får jo den hjertet i halsen av å tro at du skal legge deg ut rett foran

Anonymkode: 40aa7...470

 

På ‎17‎.‎02‎.‎2017 den 22.24, penny_ skrev:

Når blinker du? Hvis du blinker før du sjekker speilene så har bilene bak deg god tid til å få med seg at du skal bytte felt. Jeg tviler på at noen kommer til å begynne forbikjøringen hvis de ser at du blinker. 

Så ja, Hva er rett? Blinke først og så titte i speila eller titte i speila og så blinke?

Anonymkode: e484b...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...