Gå til innhold

Østeuropeere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare søk på intergrering av utlendinger det (selvom det sikkert ikke bare handler om østeuropeere). Integrering er en ting og bosetting er en annen ting. :) 

Anonymkode: 71c47...68c

Men det er det jeg mente, som regel handler disse artiklene om afrikanere, muslimer osv., ikke polakker osv.

Anonymkode: 9bb0d...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er det jeg mente, som regel handler disse artiklene om afrikanere, muslimer osv., ikke polakker osv.

Anonymkode: 9bb0d...b86

Tror det handler like mye om østeuropeere. Jeg har det inntrykket i alllefall. :klo: 

Anonymkode: 71c47...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk er at polakker kun omgås polakker. Barn/ungdommer også. Synd egentlig 

Anonymkode: 041f8...1bf

dem har ingen intensjon å forholde seg til norske, fordi dem kommer mange nok, dermed har det blitt en ghetto kultur i arbeidslivet. Jeg som norsk ville kun involvert meg norske borgere til arbeid. Det fordi det er det som skaper god kultur. 

Anonymkode: 3d5f2...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dem har ingen intensjon å forholde seg til norske, fordi dem kommer mange nok, dermed har det blitt en ghetto kultur i arbeidslivet. Jeg som norsk ville kun involvert meg norske borgere til arbeid. Det fordi det er det som skaper god kultur. 

Anonymkode: 3d5f2...384

Enig i det. De vil ikke ha noe med nordmenn å gjøre. De vil holde på jobbene de har fått. 

Anonymkode: 71c47...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det handler like mye om østeuropeere. Jeg har det inntrykket i alllefall. :klo: 

Anonymkode: 71c47...68c

Jeg har ikke samme inntrykk i hvert fall

Anonymkode: 9bb0d...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det handler like mye om østeuropeere. Jeg har det inntrykket i alllefall. :klo: 

Anonymkode: 71c47...68c

Men på hvilken måte lar de seg ikke integrere?

Anonymkode: 9bb0d...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke samme inntrykk i hvert fall

Anonymkode: 9bb0d...b86

Ok. Det er lov. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men på hvilken måte lar de seg ikke integrere?

Anonymkode: 9bb0d...b86

De vil helst holde seg blant sine landsmenn. Og det tror jeg går mye på at de har fått jobber og vil holde på jobbene sine og hvis en nordmann kommer kan de snappe jobben fra de på 1-2-3. 

De har egentlig ikke tenkt å slå røtter her da og en dag vil tilbake til hjemlandet sitt. :) 

Anonymkode: 71c47...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall

Jeg er nabo til noen fra Litauen og de er kjempehyggelige!  Har aldri skjønt meg på fordommene nordmenn har til østeuropeere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men på hvilken måte lar de seg ikke integrere?

Anonymkode: 9bb0d...b86

De har ikke noe interesse av oss og tror ikke de er så innmari glad i Norge for å si det sånn. Bortsett fra jobb og penger. Må tenke på at når de har konene sine hjemme i Polen f.eks så får de barnetrygd sendt hjem til hjemlandet. Så Norge før på alle barna deres og sånn. 

Anonymkode: 71c47...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kendall skrev:

Jeg er nabo til noen fra Litauen og de er kjempehyggelige!  Har aldri skjønt meg på fordommene nordmenn har til østeuropeere. 

Selvfølgelig vil de være hyggelig mot deg hvis de er nabo, men ikke noe mer enn det. De er jo ikke uhøflige. Men det kan jo også være at de er blant de få som vil integrere seg i Norge. Hvem vet. :) 

Anonymkode: 71c47...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig vil de være hyggelig mot deg hvis de er nabo, men ikke noe mer enn det. De er jo ikke uhøflige. Men det kan jo også være at de er blant de få som vil integrere seg i Norge. Hvem vet. :) 

Anonymkode: 71c47...68c

Beklager for å si det men du er veldig fordomsfull nå! Hvordan kan du vite at de kun er hyggelige bare fordi de er naboene mine? Jeg kjenner flere østeuropeere som er hyggelige og vennlige. De hjelper meg med praktiske ting, passer på barnet, støtter opp osv, noe som flere nordmenn kunne øvd på å gjøre. I tillegg er de sosiale, gjestfrie og åpent folkeslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...