Gå til innhold

Hva feiler det meg??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er en kvinne 30år med 2 små barn.

Problemet mitt er at jeg vet ikke hva det feiler meg og legen tror ikke på meg.

For ca 12år siden var jeg i en bilulykke.ingen ble skadet.ble påkjørt bakfra. Ingen synlige skader.men etterhvert merket jeg at nakken var vond og stiv. Spesielt når jeg er stresset. På det verste klarte jeg ikke å løfte nakken.jeg må liksom bruke henda for å holde opp hodet,det føltes som om nakken ikke lenger hadde muskler som jo trengs for å holde det svære tunge hodet mitt opp.dette har jeg fortalt legen min for 3år siden. Hun mener det er stress og har ingen konkret svar. Da jeg nevnte dette,var jeg gravid med førstemann. Men jeg har nevnt til henne en gang tidligere at jeg plages med nakken og mye hodepine.

Nå har ting eskalert seg.jeg har hatt hodepine nesten hver dag i flere måneder og det er så vanskelig. Nakken er fortsatt vond og stiv. Jeg var hos legen igår ang plagene,og hun nevnte fysioterapi,men da jeg ringte dem (driftstilskudd) så var det 6 mnd ventetid. Legen ville ikke sykmelde meg.jeg ville sykmelde først i noen måneder for å slappe av og se,i påvente av fysio. Men hun mente ikke det var nødvendig. Hva gjør man når man har kronisk hodepine og man til tider ikke klarer å holde hodet oppe selv? Det er klart jeg kan jobbe under slike forhold,men det forverrer det bare. Og hvis det er bare snakk om en el to dager i uken så går det jo,men  nå er det kronisk. 

Hva kan jeg gjørefor å sykmelde meg? Og hva kan jeg gjøre for hodet/nakken før fysio? Jeg tenker å ha sånn gips for å hjelpe å holde hodet oppe,men hvilke ulemper gir dette?? Og mot hodepine har jeg ingen anelse.

Anonymkode: 3c24a...19d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville byttet fastlege fort som bare mulig og fått en annen vurdering... Evt betale det det koster for å gå til en lege på en privat klinikk.. 

Skrevet

Må tilføye at jeg er på grensen til å ha høyt stoffskifte. Fikk nettopp vite det da jeg var på utredning på øre-nese-hals. Har en cyste i halsen og store mandler som gjør meg hele tiden dehydrert og når jeg blir dehydrert får jeg også hosepine. Drikker 2-3liter vann per dag,for å holde halsen "våt". Vet ikke om det har noe sammenheng. Men siden hodepinen og nakkesmerter startet etter ulykken så vil jeg tro at det begynte derfra.

Skrevet

1) Bytt fastlege, og/eller 2) Betal for å gå til fysioterapaut selv. Du må ha en faglig vurdering av plagene dine som tilsier at du bør sykemeldes før du eventuelt får sykemelding. 

Skrevet

Har ikke råd til privatlege.derfor venter jeg på time fra fysio som har driftstilskudd. 

Skrevet

Bytt fastlege!

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en kvinne 30år med 2 små barn.

Problemet mitt er at jeg vet ikke hva det feiler meg og legen tror ikke på meg.

For ca 12år siden var jeg i en bilulykke.ingen ble skadet.ble påkjørt bakfra. Ingen synlige skader.men etterhvert merket jeg at nakken var vond og stiv. Spesielt når jeg er stresset. På det verste klarte jeg ikke å løfte nakken.jeg må liksom bruke henda for å holde opp hodet,det føltes som om nakken ikke lenger hadde muskler som jo trengs for å holde det svære tunge hodet mitt opp.dette har jeg fortalt legen min for 3år siden. Hun mener det er stress og har ingen konkret svar. Da jeg nevnte dette,var jeg gravid med førstemann. Men jeg har nevnt til henne en gang tidligere at jeg plages med nakken og mye hodepine.

Nå har ting eskalert seg.jeg har hatt hodepine nesten hver dag i flere måneder og det er så vanskelig. Nakken er fortsatt vond og stiv. Jeg var hos legen igår ang plagene,og hun nevnte fysioterapi,men da jeg ringte dem (driftstilskudd) så var det 6 mnd ventetid. Legen ville ikke sykmelde meg.jeg ville sykmelde først i noen måneder for å slappe av og se,i påvente av fysio. Men hun mente ikke det var nødvendig. Hva gjør man når man har kronisk hodepine og man til tider ikke klarer å holde hodet oppe selv? Det er klart jeg kan jobbe under slike forhold,men det forverrer det bare. Og hvis det er bare snakk om en el to dager i uken så går det jo,men  nå er det kronisk. 

Hva kan jeg gjørefor å sykmelde meg? Og hva kan jeg gjøre for hodet/nakken før fysio? Jeg tenker å ha sånn gips for å hjelpe å holde hodet oppe,men hvilke ulemper gir dette?? Og mot hodepine har jeg ingen anelse.

Gå til kiropraktor. De har lov til å sykemelde. 

Anonymkode: dae7f...ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...