Gå til innhold

Hva kan jeg bli flink til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, depressiv (fakta, depresjondiagnose og har vært pasient hos psykolog + terapeut siden 13-års alderen) madam på 22 år her som trenger hjelp til å finne ut hva jeg kan bli flink til. Jeg har ingen hobbyer eller interesser, og jeg er helt enkelt elendig på alt jeg tar for meg. Det som ingen klarer å rote til klarer jeg å rote til og jeg blir aldri flink til det jeg faktisk driver med. Så klart har jeg prøvd å finne meg noen interesser og hobbyer som jeg kan like og faktisk fortsette med, men siden jeg aldri klarer å mestre det så har jeg jo nærmest gitt opp. Kan liste opp det jeg har prøvd. 

1. Matlaging og baking
- Jeg prøver å lage forskjellig mat og bake kaker og muffins, men det blir aldri noe særlig. Jeg har forøvrig lav/ingen omgangskrets, så jeg har ikke så mange som kan smake på det heller. Har kjæreste, mor og far, to søsken og psykologen og terapeuten. Jeg mistenker at psykologen lever en viss livsstil (type veganer, vegetarianer eller noe i den dur) så har ikke turt å ta med muffins til henne, samme gjelder terapeuten, litt spesielle begge to. Maten jeg lager får jeg aldri noen spesiell respons på, jeg spør konstant de som er over å smaker om det er godt, hva kan jeg gjøre bedre, hva var ille osv, men får bare som svar at det var godt. Forsyner seg aldri to ganger. Så jeg tar jo hintet. Prøver fortsatt, for jeg syns det er gøy og lage mat og å bake og jeg liker maten og bakverkene selv, men interessen for dette går VELDIG i perioder. Jeg kan gå flere uker uten å bake eller lage noe ordentlig til middag, men så slår jeg på stortromma noen dager på rad, og så orker jeg ikke mer fordi alt blir for dårlig 

2. Tegne
- Gitt opp. Jeg er ikke flink med hendene og ingen praktiker. Det blir ikke pent. Fargelegging er vanvittig kjedelig 

3. Strikke/brodere 
- Ikke flink med hendene. Får det retten og sletten ikke til 

4. Bil 
- Født og oppvokst i hjem med fader og broder som brenner for bil, har prøvd å lært i det minste hvordan jeg skifter dekk og kanskje lært litt om hvordan jeg styrer under panseret, men gammelt kvinnesyn ødelegger, faderen vil ikke lære meg en dritt. Så da er denne interessen/hobbyen borte vekk 

5. Sminke og neglelakk 
- Jeg har en sånn samling som man ser sminkeguruen på YT har. Samme gjelder neglelakk. Men sminken blir likevel aldri fin og jeg har jaggu øvd, her snakker vi årevis. Jeg sminker meg ikke som disse guruene forresten, jeg liker å holde det au naturel 

Så. Hjelp. Jeg sitter på rumpa dag ut dag inn med mindre jeg er på skolen eller jobber. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hadde forresten moderen og faderen + ene søstra mi på besøk i dag og lagde kyllinggryte fra bunnen av med hvitløksbrød, også fra bunnen av. Forsynte seg bare en gang hele gjengen og dessert ville de ikke ha (hjemmelaget sorbet i frysen og de rer hjemmelaget eplekake og vaniljeis OGSÅ FRA BUNNEN AV). 

:'( 

Anonymkode: c3988...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som du liker å lage mat. Hva slags tilbakemeldinger får du på maten din da?

Det kan jo også hende at du er god til helt andre ting en det du selv tror. Selv, så fant jeg ut ved ren tilfeldighet at kømaker, altså det å bygge og reparere biljardkøer var noe jeg var flink til og som ga meg masse positivt tilbake.

Skrevet

Du kan bli flink til lesing, det er veldig enkelt. Prøv å lese diverse av typiske klassikere og finn sjangeren din :) Bøker er en grei interesse, lett å ta med seg, fin samtalestarter, osv. 

Anonymkode: ed118...5f2

Skrevet

Å bytte dekk er jo lett. Man kjører ned til dekkmann, gir dem nøklene og sier ifra at denne gangen får de se til helvette å bruke momentnøkkel. 

Å kunne ting om biler blir mindre og mindre nyttig. Jeg har ikke reservedekk i bilen min, er punkteringen ille må jeg ringe veihjelp. Samme hvis jeg har tomt batteri. 

Det er veldig lite jeg gjør selv med bilen. Selv når jeg søler på interiøret er det noen som fikser det for meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...