AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Hei, Skal på ferie i USA. Har noen erfaring med hvor mye man burde beregne til mat, attraksjoner osv. på 2 uker med dagens valuta? Bor på hotell så det blir nok lunsj, middag (og sikkert noen mellommåltider) ute hver dag. Blir ikke noe særlig shopping med setter av litt til det også (kanskje totalt 3000 NOK). Anonymkode: 78a52...b7c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Skal ikke ha leiebil forresten. Blir t-bane osv. Anonymkode: 78a52...b7c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Pleier å regne ca 1000 kroner dagen per pers. Anonymkode: b49b2...b9b
JHF Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Hva du trenger i budsjett er litt avhengig av hvor i USA du skal reise. Min erfaring er at f.eks. New York og Chicago er betydelig dyrere enn Houston og New Orleans. I en by som New York og Chicago ville jeg ikke regnet mindre enn 150 dollar dagen i mat og drikke når alle måltider skal spises ute. I Houston er 100 dollar/dag nok. For attraksjoner ligger veldig ofte prisene på 30-50 dollar per billett, men her kan det spares mye penger på å kjøpe CityPass om det er tilgjengelig. Så summert vil jeg hatt et budsjett på minst 200 dollar pr dag til mat, drikke og attraksjoner. 1
reiselyst72 Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 Kommer jo veldig an på hvor du skal reise, hvor mange dere er og hva slags nivå du legger deg på. Spiser du lunsj på fastfood steder / food courts og tar en pizza av og til til middag? Eller skal det være lunsj på restaurant og 3 retters middag med vin på kveldene. Normalt regner jeg rundt kr 500 for et middels matbudsjett (eks frokost) men det kan ligge på alt mellom kr 300 og 1000 alt etter nivået man legger seg på. Du kan lese litt mere om prisnivået i USA her, prisene ligger nå på nivå med Norge siden dollaren gikk opp så mye.
JHF Skrevet 17. februar 2017 #6 Skrevet 17. februar 2017 1 time siden, reiselyst72 skrev: Kommer jo veldig an på hvor du skal reise, hvor mange dere er og hva slags nivå du legger deg på. Spiser du lunsj på fastfood steder / food courts og tar en pizza av og til til middag? Eller skal det være lunsj på restaurant og 3 retters middag med vin på kveldene. Normalt regner jeg rundt kr 500 for et middels matbudsjett (eks frokost) men det kan ligge på alt mellom kr 300 og 1000 alt etter nivået man legger seg på. Du kan lese litt mere om prisnivået i USA her, prisene ligger nå på nivå med Norge siden dollaren gikk opp så mye. De prisene som er listet opp i den linkede artikkelen er ikke realistiske basert på de erfaringen jeg har gjort meg. I New York spiste vi mye på enkle restauranter og diners utenfor de typiske turistområdene og vi var ikke i nærheten av å få det så billig. En standard hovedrett lå mye fra 20 dollar og oppover, i tillegg kommer drikke og tips..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå