Gå til innhold

Soltørkede tomater..

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Legg dem i bløt". Står det. Hvor lenge skal jeg legge dem i bløt? 1 time? 5 minutter? Over natta? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En time må da holde i massevis. Bare til de blir myke. De er jo harde og tørre, men skal bli myke. 

Anonymkode: 1ad0b...dd4

• Liker 2
Skrevet

Til de har blitt myke. Det tar ikke så lang tid. Eller du kan kjøpe dem som ligger i olje på glass, da slipper du hele greia. 

Anonymkode: e0227...4db

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke dette, jeg vil ha tørre tomater, ikke våte tomater.

Kjøpte noen som snacks mens jeg jobbet med de var tørre og seige.

Skrevet
4 timer siden, amativeReflection skrev:

Skjønner ikke dette, jeg vil ha tørre tomater, ikke våte tomater.

Kjøpte noen som snacks mens jeg jobbet med de var tørre og seige.

De har en ganske annerledes smak enn vanlige tomater, og er fine i tomatsaus merket jeg :) ! Blir noe helt annet. Bare hakker dem opp, og har i gryta. Blir en dybde i smaken, som du ikke får fra ferske tomater.

Skrevet
På 18.2.2017 den 12.10, AnonymBruker skrev:

En time må da holde i massevis. Bare til de blir myke. De er jo harde og tørre, men skal bli myke. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til de har blitt myke. Det tar ikke så lang tid. Eller du kan kjøpe dem som ligger i olje på glass, da slipper du hele greia. 

Anonymkode: e0227...4db

Ok, da vet jeg det til neste gang :) Satser på 1 time.. Men jeg brukte dem tørre, gikk helt fint. De kokte jo 1-1,5 timer så..

Skrevet
4 minutter siden, MissMas skrev:

Ok, da vet jeg det til neste gang :) Satser på 1 time.. Men jeg brukte dem tørre, gikk helt fint. De kokte jo 1-1,5 timer så..

Ja, da spiller det ingen rolle, når de likevel skal ligge i væske. Det er vel mest hvis du skal bruke de i f.eks salat du må våte de opp først så de ikke blir tørre og seige.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, MissMas skrev:

De har en ganske annerledes smak enn vanlige tomater, og er fine i tomatsaus merket jeg :) ! Blir noe helt annet. Bare hakker dem opp, og har i gryta. Blir en dybde i smaken, som du ikke får fra ferske tomater.

Litt vanskelig å lage tomatsaus på parkeringsplassen til Kiwi.

Hva lager man tomatsaus av?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da spiller det ingen rolle, når de likevel skal ligge i væske. Det er vel mest hvis du skal bruke de i f.eks salat du må våte de opp først så de ikke blir tørre og seige.

Jepps

21 minutter siden, amativeReflection skrev:

Litt vanskelig å lage tomatsaus på parkeringsplassen til Kiwi.

Hva lager man tomatsaus av?

Hehe.. har du ikke alltid med deg stormkjøkken?

Litt forskjellig, tomater, urter, løk. Stort sett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...