AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Jeg har vært virkelig uheldig, først streptokokkbetennelse i halsen nå på toppen har jeg nok fått influensa da jeg er syk og føler meg overkjørt av en bil. Men jeg var borte mandag og tirsdag og skal egentlig jobbe hele helga. Er det normalt å være borte i ei hel uke for influensa? Sjefer var ikke blid da jeg var syk tidligt i uka da det er mange syke nå. Jeg er sjelden syk så jeg får dårlig samvittighet av tanken å få meg sykemelding for helga. Anonymkode: 3ec0d...3e5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Man er smittefarlig i seks dager men kan være dårlig i to uker Anonymkode: 6e1de...9a9
Butternut Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 I desember var jeg syk i per 3 uker. Hardt rammet,...så fikk jeg det tilbake i 1 uke i januar, haha. Og en dag i februar.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, Butternut skrev: I desember var jeg syk i per 3 uker. Hardt rammet,...så fikk jeg det tilbake i 1 uke i januar, haha. Og en dag i februar. koselig 😃 Viktig å holde senga og få i se nok væske. Er du i aktivitet for tiflig kan influensa henge lenge i.... Anonymkode: 6e1de...9a9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er smittefarlig i seks dager men kan være dårlig i to uker Anonymkode: 6e1de...9a9 Av influensa eller? Da burde jeg jo ikke gå på jobb😱 Jobber med pasienter. 1 minutt siden, Butternut skrev: I desember var jeg syk i per 3 uker. Hardt rammet,...så fikk jeg det tilbake i 1 uke i januar, haha. Og en dag i februar. Off da. Snakk om uheldig. Håper du holder deg friske nå. Anonymkode: 3ec0d...3e5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Jeg var dårlig i en uke. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Av influensa eller? Da burde jeg jo ikke gå på jobb😱 Jobber med pasienter. Off da. Snakk om uheldig. Håper du holder deg friske nå. Anonymkode: 3ec0d...3e5 Selvsagt skal man ikke gå på jobb med influensa når man er helsepersonell!! Anonymkode: 47c09...a45
Butternut Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 Får influensa veldig lett tror jeg:p men det er kun sånne ting jeg har. Har aldri hatt noen sykdommer ellers:P
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var dårlig i en uke. Selvsagt skal man ikke gå på jobb med influensa når man er helsepersonell!! Anonymkode: 47c09...a45 Er jeg like dårlig imorgen går jeg selvsagt ikke, men om jeg bare var litt forkjølt og bedre imorgen tenkte jeg at jeg klarte det. Men som smittebombe bør jeg jonselvsagt ikke det. 13 minutter siden, Butternut skrev: Får influensa veldig lett tror jeg:p men det er kun sånne ting jeg har. Har aldri hatt noen sykdommer ellers:P Vell da er jo det ikke det verste i verden, selv om det selvsagt er kjipt nok når man er syk med det. Er dritt lei 😂😛 Anonymkode: 3ec0d...3e5
Wenda Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Har influensa sånn ca annethvert år. Da varer det i ca 3 uker, hvor uke nr 2 er den verste. Da ligger jeg rett ut i "koma" og klarer ingenting. Har i tillegg en lungesykdom som gjør at hosten kan sitte skikkelig i meg i et par måneder etterpå 😩 Heldigvis så er det vel strengt tatt nærmest umulig å få influensa særlig oftere så når jeg er ferdig med en slik 3-ukers så kan jeg slappe av føles det ut som. Som nå...ca 2 år siden sist jeg hadde det så nå går jeg liksom bare og venter
belle_ Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Var svært dårlig i to uker, med feber i 10 dager. Etter tre uke var de verste smertene og plagene over, men følte meg faktisk syk og litt pjuskete ennå. Etter fire uker var jeg helt fin igjen, og energien var tilbake. Har så og si aldri influensa eller sykdom ellers, sist jeg hadde det må har vært 10-15 år siden, så den sykemeldingen tok jeg ut med god samvittighet. Vil ikke smitte andre heller akkuart
Erazor Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Dersom du fremdeles er smittefarlig, bør du holde deg hjemme fra jobb. Om du føler deg bedre og ikke lenger er smittebærer, er det greit å gå på jobb dersom du synes du er bra nok til det.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 Influensa-viruset i år virker som det sitter hardt i! Jeg var sengeliggende i over én uke, dvs feber. Uken etter gikk jeg og småhanglet og hostet. Man må bare smøre seg med tålmodighet og holde seg i ro inntil man blir frisk. Ikke vits å gå rundt å smitte andre! Anonymkode: 81106...dda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå