Gå til innhold

Raskere Tilbake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er henvist til Raskere tilbake av legen min, men aner ikke hva det går ut på. Har forstått det sånn at man har samtaler med psykolog, lege, fysioterapeut osv. og at disse samles og deler hverandres opplevelser/info om meg. 

Men er det noen som ønsker å fortelle litt mer detaljert hva som foregår? Hva snakker man om, og hva slags type tiltak kan de hjelpe med? Kjenner jeg gruer meg litt. Er henvist på grunn av fysiske plager, ikke psykiske (selv om jeg har det også) om det skulle hatt noe å si.

Anonymkode: c59cc...8e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg ble henvist til Raskere tilbake for to år siden fordi jeg slet med sosial angst. Det jeg gikk gjennom var en kortvarig behandling med psykolog. Tror jeg gikk der i 4 måneder og psykologen brukte kognitiv terapi som metode. Jeg snakket aldri med lege eller fysioterapeut. Det kan jo hende at opplegget varierer fra sted til sted, eller at det varierer i henhold til hvilke plager man har. 

Anonymkode: da7d9...b73

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble henvist til Raskere tilbake for to år siden fordi jeg slet med sosial angst. Det jeg gikk gjennom var en kortvarig behandling med psykolog. Tror jeg gikk der i 4 måneder og psykologen brukte kognitiv terapi som metode. Jeg snakket aldri med lege eller fysioterapeut. Det kan jo hende at opplegget varierer fra sted til sted, eller at det varierer i henhold til hvilke plager man har. 

Anonymkode: da7d9...b73

Jeg har fått time til å snakke med lege en dag, fysioterapeut en annen dag, også psykolog, også psykiater. Deretter skulle visst disse samles og ha et møte for å snakke om hva de har funnet ut av, og hva de kan gjøre for meg. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått time til å snakke med lege en dag, fysioterapeut en annen dag, også psykolog, også psykiater. Deretter skulle visst disse samles og ha et møte for å snakke om hva de har funnet ut av, og hva de kan gjøre for meg. 

Nei, forresten! Ikke psykiater, men sosionom. 

TS

Skrevet

Jeg fikk tilbud til Raskere tilbake etter at jeg var på vei til å knekke sammen av stress på jobben. Det ble så ille at jeg hadde mange fysiske symptomer (svimmelhet, tunnelsyn, høy puls, kortpustethet) og vi var usikre om det lå mer bak, eller om stress var hovedårsaken. Jeg møtte en lege og en psykolog, og vi fant vel fort ut av det var stress som var årsaken. Deretter gikk jeg til psykolog i et par måneder, der vi benyttet kognitiv terapi, samtidig som jeg klarte å overtale sjefen min til å endre en del på stillingen min slik at jeg fikk en mindre stressende hverdag. 

Evig takknemlig for Aleris og Raskere tilbake, hadde jeg ikke fått tilbud om dem er jeg neimen ikke sikker på om jeg hadde vært i full jobb den dag i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...