Gå til innhold

Ville dere ansett dette som en problem? Litt stressa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal starte i behandling for en psykisk sykdom. Dette er ikke noe jeg er åpen om til mine nærmeste. Jeg har fått brev i posten om time, det eneste problemet er at personen jeg skal snakke med er moren til venninnen min! Jeg vet ikke om dette er personen jeg eventuelt skal ha som behandler, men det er i alle fall personen jeg skal snakke med første gang. Jeg har aldri møtt moren til venninnen min før, og jeg vet ikke om hun vet hvem jeg er, men det er i alle fall en venninne jeg treffer jevnlig og som jeg ser på som en av mine nærmeste, men hun vet som sagt ikke noe om problemene mine. Blir det ikke litt rart om jeg skal gå i behandling til moren hennes når jeg har en nær relasjon til datteren hennes?

Anonymkode: dc3e7...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal starte i behandling for en psykisk sykdom. Dette er ikke noe jeg er åpen om til mine nærmeste. Jeg har fått brev i posten om time, det eneste problemet er at personen jeg skal snakke med er moren til venninnen min! Jeg vet ikke om dette er personen jeg eventuelt skal ha som behandler, men det er i alle fall personen jeg skal snakke med første gang. Jeg har aldri møtt moren til venninnen min før, og jeg vet ikke om hun vet hvem jeg er, men det er i alle fall en venninne jeg treffer jevnlig og som jeg ser på som en av mine nærmeste, men hun vet som sagt ikke noe om problemene mine. Blir det ikke litt rart om jeg skal gå i behandling til moren hennes når jeg har en nær relasjon til datteren hennes?

Du bør be om å få en annen behandler, det der blir feil.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville ringt inn og forklart situasjonen slik at du kan få snakke med noen andre. Selv om moren til venninnen din selvsagt har taushetsplikt, så forstår jeg at det ville vært rart for deg å gå i behandling til henne når du har en nær relasjon til datteren hennes. Er helt sikker på at du vil få en ny behandler. 

Lykke til videre med behandling! :)

• Liker 4
Skrevet

Uff, jeg hadde forsøkt å bytte. Hadde ikke klart å slappe av. Hun har selvsagt taushetsplikt men det ville føltes feil likevel. Håper det går greit å bytte, lykke til.

Anonymkode: c3563...323

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke se på det som et problem men jeg ville tatt det opp med behandlingstedet. Skriv en mail og forklar det som du skriver her, så tar helspersonellet avgjørelsen utfra proffesjonelle vurderinger. Det er helt greit å ta det opp, det er lettest for alle. 

Du er motivert til behandling. Da er det dumt at dette kanskje bremser deg på en eller annen måte.  Så ta kontakt så ordner det seg greit i stedt for at du lurer på det :) 

Lykke til med behandlingen :)

Skrevet

Jeg ville definitivt byttet. Ja, hun har taushetsplikt, men det er også en stor sjanse for at du kan komme til å møte henne i privatlivet ditt ettersom datteren er en av dine nærmeste venner.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Fireflies skrev:

Jeg ville definitivt byttet. Ja, hun har taushetsplikt, men det er også en stor sjanse for at du kan komme til å møte henne i privatlivet ditt ettersom datteren er en av dine nærmeste venner.

Ja, det er det jeg redd for, og da må vi begge late som om vi ikke kjenner hverandre. :P

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg redd for, og da må vi begge late som om vi ikke kjenner hverandre. :P

Bare ring og forklar historien :) Mest sannsynlig vil hun også ha en annen enn deg ettersom det kan bli ganske kleint når man innser hvem man har til behandling. Du vil jo risikere å ikke snakke like uanstrengt med henne som med andre fordi du vet dere tilknytningen deres :)

Skrevet

Ring og få byttet før første time. Min erfaring er at når man først har startet hos en behandler, så er det kjempevanskelig å få bytta. 

Anonymkode: 471fe...320

• Liker 1
Skrevet

Si også ifra at denne behandleren ikke skal diskutere din sak. Sånt forekommer vel i et behandlingsopplegg, stemmer det ikke? At en behandler diskuterer pasientene sine med en annen for å få deres meninger og synspunkter?

Anonymkode: 97138...610

Skrevet

Hvis behandleren hadde visst at du er en nær venninne av datteren hennes, så tror jeg mest sannsynlig hun ikke ville tatt imot deg. Altså at hun hadde sagt til lederen eller de andre på inntaksmøtet at hun ikke kunne ha deg som pasient. Det blir altfor nært.

Anonymkode: 99746...bc5

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke et problem sånn rent objektivt sett, men det blir et problem for deg i behandlingen om du føler at du ikke kan snakke fritt. Bare forklar situasjonen, det ordner seg. :) 

Anonymkode: 72228...737

Skrevet

Hun har taushetsplikt (som du sikkert vet), men forstår at det kan være vanskelig å gå til henne. Har du ikke mulighet til å bytte? Håper du får godt utbytte av behandlingen! :)

Skrevet

Jeg var i en lignende situasjon og fikk søsteren til en jeg kjenner som psykolog. Hun hadde ikke mltt meg flr, men visste jo om at jeg og søsterne kjente hverandre gjennom en felles fritidsaktivitet. Det gikk helt fint, hun har jo tross alt twushetsplikt. 

Anonymkode: c2515...1f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...