Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er helt for et åpent forhold, og prøver/ har prøvd å praktisere dette. 

Har aldri dreid seg om manglende oppmerksomhet eller et stort ønske om å ha sex med andre. Har alltid vært større sannsynlighet for at eventuelle partnere har hatt muligheten til å komme i en situasjon enn meg selv, da jeg bruker mye av tid (og fritid) på studier og jobb. 

Jeg ser også "helt normal" ut, men flere kommenterer at jeg bikker over til det alternative når det kommer til visse holdninger.

Er en ganske åpen person, som er opptatt av gjensidig respekt og at man kan være glad i flere mennesker samtidig. Syns at det å flørte er viktig og gøy. Bare still spørsmål om det er noe du lurer på, diskuterer gjerne. 

Kvinne 23

Anonymkode: ec374...0e0

Takk for svar! :)

Ja, lurer jo på en hel del.

Du skriver prøver/har prøvd. Fortell gjerne om dine åpne forhold, både tidligere og nåværende. Hvordan skilte eller skiller dette seg fra et monogamt forhold? 

Har både du og din partner ligget med andre eller hatt relasjoner til andre som ikke ville vært normalt i et monogamt forhold? Forteller du eventuelt om dette til din partner eller holder dere slike detaljer for dere selv? 

Noen negative erfaringer? Eller kun positive? Tror du at du vil være mer interessert i monogami når du blir eldre og eventuelt "slår deg til ro" med familie? Om du skal det da...

Generelt interessert i å vite så mye som mulig :)

Anonymkode: 7075d...327

Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, LoveMaria skrev:

Jeg synes det er sykt med slike forhold! 

At du synes det er sykt er generelt ikke interessant i denne tråden, men du er nok ikke alene om å dele denne oppfatningen. Et åpent forhold er nok for de færreste. Selv jeg som er åpen for tanken er skeptisk.

Kanskje du skulle spørre deg selv hvorfor du synes det er sykt? Hvorfor er monogami akseptert som normalen? Kultur? Forventninger? Eller var vi ment å leve i monogami fra naturens side? Jeg synes det er viktig å stille spørsmål ved det man har blitt "lært"...

Når man ser hvor mye utroskap det er og hvor mange forhold som ryker, så kan man jo lure på om vi egentlig var ment å leve i monogami...

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :)

Ja, lurer jo på en hel del.

Du skriver prøver/har prøvd. Fortell gjerne om dine åpne forhold, både tidligere og nåværende. Hvordan skilte eller skiller dette seg fra et monogamt forhold? 

Tidligere: Det var en mann som introduserte meg for dette for flere år siden, da jeg aldri hadde tenkt over det før. Hadde kun hatt en kjæreste før og ellers bare "holdt på" med flere. Jeg var veldig interessert i han, og vi snakket om åpne forhold og monogami, og hang utallige mange ganger før vi i det hele tatt kysset. Da jeg gikk inn i et seksuelt forhold med han var jeg allerede klar over at han hadde sex med andre (hvis han ønsket), og at jeg kunne det samme. Det plagde meg aldri, da jeg var sikker på at han ville være med meg og at vi hadde en gjensidig interesse i hverandre. Jeg trengte aldri en bekreftelse over at det kun var meg, og at vi skulle være sammen resten av livet, da det ikke faller meg naturlig å tenke sånn tilbake. Jeg elsket han, var forelsket, men aldri sjalu. 

Siden han jeg vært i et åpent forhold, men pga personen jeg var sammen med ikke var helt komfortabel med det, gjorde jeg ingenting selv. Forholdet gjorde vondt, da jeg følte at vi ikke var på samme plan. Jeg virkelig elsket denne mannen også, men å vite at jeg hadde vært "ok" med å gjøre noe med andre (og motsatt), uten at det såret meg, men han, gjorde det utfordrende. Men ikke så utfordrende at jeg lot være å være med han. 

Føler jeg ikke kan eie eller bestemme over et menneske, uansett hvor mye jeg elsker personen. Som jeg skrev tidligere er det er det viktig for meg å flørte og føle nærhet til mennesker, og ikke tenke at jeg må være en annen person pga jeg har satt meg til lås med en. Viktigst av alt er at dette så klart er gjensidig. 

Har både du og din partner ligget med andre eller hatt relasjoner til andre som ikke ville vært normalt i et monogamt forhold? Forteller du eventuelt om dette til din partner eller holder dere slike detaljer for dere selv? 

Ja. Vi har både snakket om det og ikke. 

Noen negative erfaringer? Eller kun positive? Tror du at du vil være mer interessert i monogami når du blir eldre og eventuelt "slår deg til ro" med familie? Om du skal det da...

Både positive og negative. Det mest "negative" er vel at han ikke har ønsket det samme, og det er jo også greit. 

Jeg ønsker en dag familie (dvs barn). Hvis mannen jeg vil lage barn med også ønsker et åpent forhold, er det topp. Hvis ikke kommer jeg nok til å respektere det og kun forholde meg til han.. Det er i hvert fall tankene mine. 

Generelt interessert i å vite så mye som mulig :)

Så lenge man er åpne med hverandre ser jeg ikke hvorfor det skal være et problem. Sjalusi kommer av usikkerhet, og hvis ikke usikkerheten er der bør ikke sjalusien være der heller. 

MEN som du selv skriver over her, jeg er åpen for skeptikere, og kan forstå det. Kunne sikkert selv vært skeptisk, kommer bare an på holdningene til personen jeg er med. 

Bare spør hvis det er noe mer, eller om jeg ikke var utfyllende nok.

Anonymkode: ec374...0e0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...