Eva Svarverud Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Har noen en god badevekt å anbefale
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Hvordan kan en badevekt gjøre det? Anonymkode: e342c...ba9 1
prt90 Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 https://www.komplett.no/product/899630/trening-velvaere/tannpleie-og-helse/badevekt/withings-body-cardio Denne er veldig bra
Eva Svarverud Skrevet 15. februar 2017 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2017 Jeg er i ferd med å lære mer om teknikken, kan ikke svare på hvordan en badevekt kan måle f. eks. vannprosenten, men jeg er rimelig sikker på at både vann og fett kan måles, det har foregått lenge. Nå skal jeg bare finn en kvalitetsvekt og se hva jeg får ut av det. Tusen takk for svar med forslag til vekt:)
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 1 time siden, Eva Svarverud skrev: Jeg er i ferd med å lære mer om teknikken, kan ikke svare på hvordan en badevekt kan måle f. eks. vannprosenten, men jeg er rimelig sikker på at både vann og fett kan måles, det har foregått lenge. Nå skal jeg bare finn en kvalitetsvekt og se hva jeg får ut av det. Tusen takk for svar med forslag til vekt:) Det går jo ikke. Du kan ikke måle vann- og fettprosent bare utifra vekt. Sånt er individuelt, det kommer an på hvor mye salt du spiser og hva du inntar, om (og hvor mye/lite) du trener, sykdommer, medisiner, når på dagen du veier deg osv. Hvordan tar målingen hensyn til alt det? Anonymkode: e342c...ba9 1
Eva Svarverud Skrevet 15. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2017 Jeg har ikke særlig stor kunnskap om badevekter som kan måle vann og fettprosent. Men sånn logisk så er det vel ikke umulig i tid da vi kan dra til månen, snakke i mobiltelefoner og liknende. Det du sier om at det må være individuelt, kan vel ikke skille seg så mye fra at vekten måler antall kilo individuelt. Og at man går barbent opp på vekten. Andre som har satt seg inn i dette?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 Hvis jeg husker rett sender slike vekter ut små elektriske impulser inn i føttene. Vannmengde, fettprosent osv registreres fordi de elektiske impulsene møter forskjellig motstand i kroppen. Dvs fett har en viss motstand, vann har en annen motstand, muskelvev osv. Anonymkode: 70403...974
Eva Svarverud Skrevet 15. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2017 Det ser veldig fornuftig ut det du skriver om de elektriske impulsene. Tusen takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 Jeg tror ikke disse vektene er så eksakte som man tror. Har en badevekt som gjør akkurat dette - Withings. Her om dagen styrtet jeg ned nesten 1 liter med vann og gikk på vekten. Vannet ble målt i fett ? Forstod ikke dette. Rett før jeg drakk vannet veide jeg meg også. Vannprosenten hadde ikke økt noe etter jeg hadde drukket opp vannet. Så etter dette stoler jeg ikke helt på disse vektene. Mulig min ikke er helt god men det er merkelig da den er ny. Anonymkode: 87203...052
Eva Svarverud Skrevet 15. februar 2017 Forfatter #10 Skrevet 15. februar 2017 Jeg har arbeidet med å tilegne med kunnskaper om vann de siste 3 årene, er ellers ernæringsterapeut. Og noe av det jeg har lært om vann er at det finnes ulike kvaliteter vann (jeg går ikke inn på det her) som faktisk blir tatt opp forskjellig i kroppen. mye av det som drikkes går mer eller mindre rett igjennom og ut i toalettet. Uten å komme rundt til alle cellene, som f. eks. de i føttene der vannprosenten måles på en sånn badevekt. Uansett type vann, handler det også om hvordan man drikke vannet. Du skriver at du styrtet nesten 1 liter ned. Det fungerer ikke. Skal man ha en sjanse til å ta opp vannet, skal man drikke ca 1 dl hvert kvarter til man har drukket 1/2 liter og deretter ta en pause.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg husker rett sender slike vekter ut små elektriske impulser inn i føttene. Vannmengde, fettprosent osv registreres fordi de elektiske impulsene møter forskjellig motstand i kroppen. Dvs fett har en viss motstand, vann har en annen motstand, muskelvev osv. Anonymkode: 70403...974 De er langt i fra korrekte. Hvis man skal måle fettprosent må man gå til lege eller ernæringsfysiolog og få målt den med en klype. Anonymkode: 042c1...55d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 9 minutter siden, Eva Svarverud skrev: Jeg har arbeidet med å tilegne med kunnskaper om vann de siste 3 årene, er ellers ernæringsterapeut. Og noe av det jeg har lært om vann er at det finnes ulike kvaliteter vann (jeg går ikke inn på det her) som faktisk blir tatt opp forskjellig i kroppen. mye av det som drikkes går mer eller mindre rett igjennom og ut i toalettet. Uten å komme rundt til alle cellene, som f. eks. de i føttene der vannprosenten måles på en sånn badevekt. Uansett type vann, handler det også om hvordan man drikke vannet. Du skriver at du styrtet nesten 1 liter ned. Det fungerer ikke. Skal man ha en sjanse til å ta opp vannet, skal man drikke ca 1 dl hvert kvarter til man har drukket 1/2 liter og deretter ta en pause. Ulike typer vann? Dette vil jeg gjerne høre mere om. Anonymkode: 2bbe4...350
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 1 time siden, Eva Svarverud skrev: Jeg har ikke særlig stor kunnskap om badevekter som kan måle vann og fettprosent. Men sånn logisk så er det vel ikke umulig i tid da vi kan dra til månen, snakke i mobiltelefoner og liknende. Det du sier om at det må være individuelt, kan vel ikke skille seg så mye fra at vekten måler antall kilo individuelt. Og at man går barbent opp på vekten. Andre som har satt seg inn i dette? Da bør du først lære deg hvor mye av menneskekroppen som er vann. Anonymkode: 82f72...f46
Eva Svarverud Skrevet 15. februar 2017 Forfatter #14 Skrevet 15. februar 2017 Mer om vann kan man finne ut ved å ta kontakt med meg direkte (facebook f. eks., bare søke på navnet mitt) og skrive at man er interessert i å vite mer om vann og vannkvalitet. Jobber med å sette opp gratis foredrag om vann via nettet. Det jeg har lært er at kroppen skal bestå av 70% vann, hver celle skal inneholde 90%. Så vidt jeg vet, er det ingenting som viser eksakt i denne verden (unntagen klokken kanskjer).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå