Gå til innhold

en uke til naxos?

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det for kort med en uke til naxos? leste at det var båt fra santorini til naxos, og lurer da på hvor mye man mister i reisetid på dette? 

Anonymkode: 202cd...024

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk. Violeta
Skrevet (endret)

Du mister minst 3 timer reisetid med båten hver vei. Men det kommer an på om du bruker Apollo sin båt eller Blue Star Ferries. Anbefaler sistnevnte. Billigere, raskere og langt mer komfortabel. Apollo sin balje er en klam forsikring om å bli sjøsyk . Har vært der flere ganger, synes 10 dager er perfekt. 

Stranda i sentrum er litt kjip, så om du skal bo der anbefaler jeg deg å ta buss sørover, eller leie bil. Funcar er rimelig og skikkelig. Ta gjerne en rundtur innom alle landsbyene, kjør sørvest mot nordøst. Sørvest ligger også alle de peneste strendene. 

Styr unna restaurantene nede på kaien, de har dårlig og overpriset mat. Klarer du å komme deg forbi alle innkasterne og opp i borga garanterer jeg deg god, hjemmelaget, tradisjonell gresk mat :) 

Og ikke gå glipp av solnedgangen ved portara! Går du opp til Grotta får du i tillegg finere utsikt uten alle de andre turistene til stede! :) 

Endret av Frk. Violeta
Skrevet

Jeg synes en uke ble litt lite. Det gikk mye tid bort i venting også. Da vi dro var det 4 timers venting på kaia på San Torini før vi dro videre. Hadde jeg reist dit igjen ville jeg gått for 2 uker :) Vi reiste med Apollo. 

Skrevet
3 timer siden, Prague skrev:

Jeg synes en uke ble litt lite. Det gikk mye tid bort i venting også. Da vi dro var det 4 timers venting på kaia på San Torini før vi dro videre. Hadde jeg reist dit igjen ville jeg gått for 2 uker :) Vi reiste med Apollo. 

Mens jeg hadde syntes to uker var altfor lenge, er ikke SÅ mye å finne på der. :P Da bør man eventuelt stikke innom noen av de andre øyene også. Men kommer jo veldig an på hva slags ferie man er ute etter. :)

Skrevet
13 timer siden, Sisti skrev:

Mens jeg hadde syntes to uker var altfor lenge, er ikke SÅ mye å finne på der. :P Da bør man eventuelt stikke innom noen av de andre øyene også. Men kommer jo veldig an på hva slags ferie man er ute etter. :)

Kommer helt an på hva man vil ha av en ferie ja, enig der :)  Vi hadde et par dager med utflukter, og synes tiden gikk altfor fort. I tillegg liker vi å bruke mye tid på stranda :) Pluss at jeg ikke fikk sett så mye rundt i Naxos by. Men vi er forskjellig, og spørs hva man ser etter. :) 

Skrevet

Forresten, jeg er også helt enig med Frk. Violeta mtp båtturen. Kunne godt spart meg for den med Apollo :P

Skrevet

En uke er for lite for min del. Vi brukte en hel dag på reising. Fly fra Oslo tidlig om morgenen, fram på Santorini i 11-tiden, og da ble vi kjørt med buss ned til ei "gudsforlatt" kaie, hvor vi venta i over 4 timer på at danskene skulle komme med flyet sitt(reiste med apollo), før båten kunne kjøre. Så tok jo selve båtturen 3+ timer, så vi var vel ikke framme i Naxos by før i 19-tiden på kvelden. Så med all den reisingen for å komme fram til målet er jeg glad vi tok to uker, og ikke en!

Naxos er fantastisk. Likte øya veldig godt, og kommer helt sikkert til å dra tilbake. Hyggelig atmosfære, nydelige smågater, og det er lett å komme seg rundt med bil/sykkel.

Anonymkode: fe32f...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...