AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Jeg hadde en operasjon for to måneder siden, og taper fortsatt arret med micropore. Jeg skal begynne å svømme igjen, og lurer på om jeg bør skifte tapen etter bading i klorvann, selv om tapen ikke har suttet mer enn noen dager? Bør man kanskje bade uten tape? Innbiller meg at jeg kommer til å føle at arret er mer sikret med tape, og at arret blir mindre synlig. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 7eae0...a40
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 Svømmehallenes regler sier at det ikke er tillatt å bade med plaster. En annen sak er at å tape arr etter operasjoner er omstridt. De fleste kirurger anbefaler ikke langvarig taping av arr. Det du i beste fall oppnår er å utvikle reaksjon på tapen. Noe som medfører problemer senere dersom du får behov for tape/plaster. Anonymkode: 066d1...ac2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Sjekket reglene i svømmehallen nå, der står ingenting om plaster. Nå var det nettopp kirurgen min som anbefalte meg å bruke tape, siden arret ligger i et område som bøyes og strekkes en del. Så tror jeg fortsetter med det. Har brukt tape i opptill et halvt år på området med mye bevegelse tidligere, og det har gått veldig fint. Andre som har brukt tape i svømmehall? Anonymkode: 7eae0...a40
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 I alle offentlige svømmehallers reglement oppslått i hallene står det klart at plaster/tape ikke er tillatt av hygeniske årsaker. Anonymkode: 066d1...ac2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 Spurte på svømmehallen idag. Tape var ingen problem😃, og det stod heller ikke noe om det på oppslag i hallen. Men skjønner jo at de ikke vil ha en der om en har sår. Anonymkode: 7eae0...a40
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Tape etter 2 mnd? Hvorfor det? Anonymkode: 9c669...b67
Gjest Cocosa Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 Har også brukt tape i tre måneder pga operasjon. Etter anbefaling fra legen. Hår helt fint. Lykke til!
Djungelvrål Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 Syns også det hørtes rart ut å tape et arr i 2 mnd. Hvorfor det?
Joia Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 Kan du ikke svømme litt i badekaret hjemmet? Så slipper andre svømmehallsbrukere utsettes for sykehusbakterier. (en spøk, men litt alvor i det da, mtp at gjenstander( tape/plaster osv) er bakteriebomber) 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 Legger på ny tape når jeg går inn i svømmehallen. Så mye forurenser jeg vel ikke? Det er jo ikke den samme tapen som sitter hele tiden, den skiftes jo når den blir skitten eller begynner å løsne i kantene😛. Og, hvis det ikke skulle være lov med tape, hvorfor får man da bade med tampong? Anonymkode: 7eae0...a40
Djungelvrål Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger på ny tape når jeg går inn i svømmehallen. Så mye forurenser jeg vel ikke? Det er jo ikke den samme tapen som sitter hele tiden, den skiftes jo når den blir skitten eller begynner å løsne i kantene😛. Og, hvis det ikke skulle være lov med tape, hvorfor får man da bade med tampong? Anonymkode: 7eae0...a40 Bare av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hva slags operasjonsår som krever tape i 9 uker?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 Mitt! Neida... Fjernet en del hud i operasjonen, og med tanke på at huden er stram og plasseringen, så anbefalte legen å tape minst 3 mnd. Er mye bevegelse der, og det er lett å utvikle brede og klumpete arr akkurat der. Men nå ser det ut at arret bare blir en tynn strek😃. Er glad for det, arret hadde nok sprukket opp flere ganger om jeg ikke hadde tapet. Anonymkode: 7eae0...a40
Joia Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Legger på ny tape når jeg går inn i svømmehallen. Så mye forurenser jeg vel ikke? Det er jo ikke den samme tapen som sitter hele tiden, den skiftes jo når den blir skitten eller begynner å løsne i kantene😛. Og, hvis det ikke skulle være lov med tape, hvorfor får man da bade med tampong? Anonymkode: 7eae0...a40 Tamponger sitter inni skjeden. Mao den ligger ikke å flyter i vannet eller kommer i kontakt med badevannet. kan du ikke bare fjerne tapen når du svømmer? Du svømmer vel ikke hele døgnet? Endret 15. februar 2017 av Joia
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 Vil virkelig ikke at arret skal sprekke, så fortsetter nok en stund til med tape. Hvorfor er det uhygienisk å bruke tape? Anonymkode: 7eae0...a40
Silfen Skrevet 15. februar 2017 #15 Skrevet 15. februar 2017 41 minutter siden, Boomonster skrev: Bare av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hva slags operasjonsår som krever tape i 9 uker? Helt vanlig ved plastiske operasjoner å tape i minst 3 mnd, anbefalt opp til 6 mnd.
Gjest Vil ikke Skrevet 15. februar 2017 #16 Skrevet 15. februar 2017 Jeg brukte plaster i over 6 mnd. Dette fordi arret var på halsen og skulle skjermes for sol og mekanisk påvirkning. Dette ble anbefalt. Har ett fint arr i dag som er lite synlig.
Gjest Sugemerke Skrevet 15. februar 2017 #17 Skrevet 15. februar 2017 (endret) Jeg svømmer med tape og bytter den etterpå. Operert for tre måneder siden og skal teipe i tre måneder til. Vil ikke føne den etter bssseng, mye dritt i det vannet, så da bytter jeg den uavhengig av hvor gammrel den er. Vanligvis sitter den til den løsner selv. Endret 15. februar 2017 av Sugemerke
Gjest Sugemerke Skrevet 15. februar 2017 #18 Skrevet 15. februar 2017 2 timer siden, Joia skrev: Kan du ikke svømme litt i badekaret hjemmet? Så slipper andre svømmehallsbrukere utsettes for sykehusbakterier. (en spøk, men litt alvor i det da, mtp at gjenstander( tape/plaster osv) er bakteriebomber) Dette er en ren tape på et grodd arr. Ikke en gammel bandasje på et åpent sår. Det er ingen sykehusbakterier å finne lengre for å si det sånn. Det er nok andre bakterier du bør bekymre deg mer over i bassenget.
Gjest Lilli My Skrevet 15. februar 2017 #19 Skrevet 15. februar 2017 En rein teip er jo ikke mer uhygienisk enn bar hud. Ville også brukt teip, og byttet etter ferdig økt.
Gjest Cocosa Skrevet 18. februar 2017 #20 Skrevet 18. februar 2017 På 15.2.2017 den 20.09, Vil ikke skrev: Jeg brukte plaster i over 6 mnd. Dette fordi arret var på halsen og skulle skjermes for sol og mekanisk påvirkning. Dette ble anbefalt. Har ett fint arr i dag som er lite synlig. Mitt var også på halsen, har gjennomført operasjonen tre ganger og hadde tape på to-tre måneder hver gang. Ble veldig fint arr av det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå