AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #1 Skrevet 14. februar 2017 Hei! Jeg har vært forkjølet i to uker nå, men på torsdag forrige uke følte jeg meg bra igjen. Men lørdag ble jeg dårlig igjen. Og siden lørdag har jeg nå hatt ekstreme smerter i halve ansiktet, tenner, kjeve og over øyner. De er uholdbare nesten. Føler det sitter mest i kjeven og de øverste tennene. Mitt spørsmål er.... hvordan kan jeg skille mellom bihulebetennelse og tannpine? jeg har aldri hatt slik tannpine før, og trodde det kom litt gradvis..jeg har bestilt time til legen, men vil jo ikke tro at hun vet forskjell på dette heller, eller med andre ord at hun kan vite hva jeg har. Lurte på om noen har SÅ vondt i øvre del av kjeven når dere har hatt bihulebetennelse??? Anonymkode: 060df...92d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2 Skrevet 14. februar 2017 om noen har hatt* ts Anonymkode: 060df...92d
Radon Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Jeg får også utrolig vondt i øvre del av kjeven når jeg har bihulebetennelse, noen ganger er det så vondt at jeg nesten ikke kan tygge.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 Jeg tenker på bihulebetennelse. Det kommer ofte etter en forkjølelse, og gir akkurat de smertene du beskriver. Rundt øynene er vanlig da bihulegangene går rundt det området. Bihulebetennelse er ofte virus og trenger ikke antibiotika, men noen får vel det også. Trykker det når du bøyer deg? Anonymkode: 72366...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Jeg har pleid å slite med vondt i både bihuler og visdomstenner. Hvis det gjør vondt når jeg bøyer meg fremover er det bihuler. Hvis det gjør vondt rundt øyet er det bihuler. Hvis det lindres av å ta nesespray er det bihuler. Hvis jeg har vært forkjølet er det antagelig bihuler. Det er et par bihuler som ligger over kjeven ut mot øret, og når de er betente eller veldig tette kjennes det akkurat ut som når visdomstennene lager vondt. Anonymkode: f69c4...6a7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Jeg har hatt bihulebetennelse to ganger denne sesongen. Første gang var det slik du beskriver, da fikk jeg antibiotika. Andre gangen var smertene mye svakere og Ibux hjalp godt, og det gikk etter noen dager over av seg selv. Høres for meg veldig ut som bihulebetennelse altså. Muligens også en du bør ha antibiotika mot. Gå til legen! Anonymkode: eb599...840
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #7 Skrevet 14. februar 2017 Ja en ting til.. En gang trodde jeg først jeg hadde bihulebetennelse. Men det viste seg å være hull i en jeksel helt bak. Da var det et par ting som skilte det fra bihulebet: 1, at det ikke var særlig vondt i ansiktet ved fremoverbøying, og 2, at det ikke var vondt å trykke på bihulene (for meg sitter det oftest i bihulen under øyet, og trykker jeg der ved betennelse er det veldig ømt). Anonymkode: eb599...840
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #8 Skrevet 14. februar 2017 Prøv å still deg opp rett og bøy deg fremover. (Hodet ned..) Om smerten føles sterkere kan dette være en god indikator på at det er bihulebetennelse. Om du snakker med legen din kan du kanskje få resept på rhinexin, det er fenomenalt mot smertene. Anonymkode: 3bafd...ced
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #9 Skrevet 14. februar 2017 Høres ut som bihulebetennelse. Er ikke så mye annet å gjøre enn å vente til det går over (opptil 10 dager). Hvis det er på grunn av bakterier kan du i teorien få antibiotika, men det er strengt tatt bare tull å ta antibiotika mot noe som ikke er mer alvorlig. Drikk vann og ta nesespray så lenge du kan. Hilsen ei som har bihulebetennelse fire ganger i året og aldri har tatt antibiotika mot det Anonymkode: 0d738...432
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #10 Skrevet 14. februar 2017 Takk for mange gode svar!! Jeg får vondt når jeg bøyer hodet fremover eller ned, får vondt når jeg klemmer under øynene.. fikk apocillin av legen før i dag.. Men jeg reagerer fremdeles på denne tannpinen, den er så ekstrem at jeg vrir meg i smerte.. Det kan jo umulig være normalt.. Ingenting som hjelper, paracet eller ibux funker ikke, neseskylling eller nesespray hjelper heller ikke... hadde ALDRI trodd bihulebetennelse skulle være SÅ VONDT!! ts Anonymkode: 060df...92d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 og forresten, jeg har hovnet litt opp der jeg har vondt, altså ved øyet og kinnet. er det normalt? jeg skulle spørt min lege tidligere i dag om hun ikke hadde så dårlig tid, jeg var ikke før komt inn før jeg måtte ut igjen..... ts Anonymkode: 060df...92d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå