Gå til innhold

Jeg gir opp/blir så sliten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i den siste tiden ( 5 år +/-) slitt med at kroppen ikke strekker til lengre.  Alt rundt meg er energi tappende.  Tatt blodprøver,  normale verdier.  Har itilleg slitt med moderat depresjon ( diagonsen æ tatt av psykolog). Søvnen er helt forferdelig,  trøtt uansett når på døgnet og får ikke sove når jeg skal sove..noen som har opplevd det samme? Har også en periode der om e føler ting går rett til helvete,  gråter over ting jeg ikke får til  osv.  er det  kanskje noen, som har opplevd noe liggende  som har noen gode tips til hva jeg burde gjøre?  Dps og lege er gjevnnlig kontakt med. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, miihita skrev:

Har i den siste tiden ( 5 år +/-) slitt med at kroppen ikke strekker til lengre.  Alt rundt meg er energi tappende.  Tatt blodprøver,  normale verdier.  Har itilleg slitt med moderat depresjon ( diagonsen æ tatt av psykolog). Søvnen er helt forferdelig,  trøtt uansett når på døgnet og får ikke sove når jeg skal sove..noen som har opplevd det samme? Har også en periode der om e føler ting går rett til helvete,  gråter over ting jeg ikke får til  osv.  er det  kanskje noen, som har opplevd noe liggende  som har noen gode tips til hva jeg burde gjøre?  Dps og lege er gjevnnlig kontakt med. 

Jeg har opplevd akkurat det samme! Null energi, samtidig som jeg ikke får sove. Samtidig har jeg perioder hvor jeg har MASSE energi, og hvor jeg er litt mindre deprimert. Har fått diagnosen moderat depresjon før jeg også! Hvis du har perioder hvor du er høyere oppe (Bedre humør, flere ideer og trenger mindre søvn) så kan det hende du er bipolar.

Hva spiser du? En moderat depresjon trenger ikke å være kronisk. Man kan komme ut av det! 

Lurer på hva du spiser siden det også kan ha sammenheng med søvnen og depresjonen din. Lite næring og dårlig næring gjør at kroppen din ikke får energi til å skape noe overskudd, noe som gjør deg sliten.

Så hva spiser du, og har du noen uvaner? :)

Skrevet
1 minutt siden, UkjentN skrev:

Jeg har opplevd akkurat det samme! Null energi, samtidig som jeg ikke får sove. Samtidig har jeg perioder hvor jeg har MASSE energi, og hvor jeg er litt mindre deprimert. Har fått diagnosen moderat depresjon før jeg også! Hvis du har perioder hvor du er høyere oppe (Bedre humør, flere ideer og trenger mindre søvn) så kan det hende du er bipolar.

Hva spiser du? En moderat depresjon trenger ikke å være kronisk. Man kan komme ut av det! 

Lurer på hva du spiser siden det også kan ha sammenheng med søvnen og depresjonen din. Lite næring og dårlig næring gjør at kroppen din ikke får energi til å skape noe overskudd, noe som gjør deg sliten.

Så hva spiser du, og har du noen uvaner? :)

Dårlige vaner med mat har jeg dessverre.  Men har blitt litt flinkere i det siste å spise mer variabelt.  Spise frukt istedenfor godteri,  passer på å få i meg fiber osv 

Skrevet
6 minutter siden, miihita skrev:

Dårlige vaner med mat har jeg dessverre.  Men har blitt litt flinkere i det siste å spise mer variabelt.  Spise frukt istedenfor godteri,  passer på å få i meg fiber osv 

Forhåpentligvis har vi funnet selve problemet! DET KAN FAKTISK HENDE :D 

Er en stor del folk som har følt seg som du beskriver, og blitt kurert etter å lagt om på kostholdet.

Jeg vil anbefale deg en liten periode hvor du prøver ut forskjellie ting. Prøv f.eks en periode hvor du prøver å spise minst mulig svin, eller mest mulig fisk. F.eks prøve å tvinge deg til en periode hvor du spiser MASSE grønt. 

Det er vanskelig, men det er verdt det. Veldig mange går ikke tilbake etter de har gjort en forandring. De ser tilbake og lurer på hvordan i all verden de klarte å spise som de spiste. Mennesker er vanedyr, og legger du til deg nye gode vaner innenfor mat og ernæring, så gjør du kroppen din en stor tjeneste. 

Man kan se på folk som spiser sunn mat, at de er sunne. Man ser det på hvordan huden gløder liksom. Og jeg tror at et dårlig kosthold, gjør hjernen down og nedstemt, mens et godt kosthold gjør hjernen våken, opplagt og fresh. 

Jeg anbefaler deg virkelig å prøve, og at du forteller hvordan det har gått!

Det er ikke verre enn å kutte ut pølsene, og bytte det ut med noe som du liker, men som er litt sunnere.

Det kan faktisk være en stor mulighet for at du står oppreist som et nytt menneske om bare noen uker, og faktisk er lykkelig inni deg!

Å nyte noen pølser og coca cola, er godt der og da... Men det er ikke vært at man går rundt deprimert og sliten på bekostning av det. Da er det bedre å spise kyllingsalat og drikke saft, og være lykkelig og tilstede :D

Håper du prøver deg frem, og gir tilbakemeldinger utover uka og måneden. Hadde vært kult!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...