Minlillesky Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Dro opp ermet på ullgenseren istad, for jeg skulle vaske hendene mine. Da det plutselig kjentes ut som jeg hadde veldig tørr hud, da plagget på en måte "skrapte" seg fast. Dum forklaring men. Tok ned ermet igjen etter å ha vasket hender, og kjente det begynte å svi. Å ha veldig tørr hud er vanlig for meg, så det første jeg tenkte på var å finne håndkremen. Fant håndkremen og smurte inn hendene og de tørre områdene. Like etter begynte huden å få røde utslett, bittesmå, tett i tett (litt som myggstikk lignende utslett), huden ble veldig rød, det sved og når jeg tok på huden sved det godt. Området føles stivt når jeg beveger på hånden. Jeg har det på begge håndleddene mine. Håndleddet til høyre er rammet hardest. Dette har jeg ikke opplevd før. Kan det være eksem? For litt mer informasjon, så har jeg vært ute i flere timer i 15 minus i kald vind. Godt kledd, og var varm og god. og har aldri hatt problemer med skader forårsaket av kulde.. Jeg tåler ullplagg.. Noen som har hatt lignende? Legen skal bli kontaktet så klart
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Høres ut som atopisk eksem. Anonymkode: dd2fd...a68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå