AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Tenker at dette er det beste prevensjonsmiddelet for meg og lurer derfor på om noen her har erfaring med p-stav? Gikk du på cerazette før du satte inn staven? Hvordan ble mensen etter at du satte inn staven? Eventuelt andre ting jeg burde tenke på? Anonymkode: 8dc30...2b9
Gjest Athleisure Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Jeg satte staven inn uten å gå på noe piller. Opplevde en litt uggen følelse/kvalme i noen uker, men det ga seg. Mensen ble veldig uregelmessig, og det er den fortsatt. I perioder blør jeg hver dag (men ikke mye), andre perioder blør jeg ikke på flere måneder. For meg er det verdt det, da jeg ikke hadde så mange andre alternativer pga migrene, samtidig som jeg ikke hadde orket å tatt noe piller. Noen kan gå opp/ned i vekt, men jeg veier akkurat det samme som før jeg satt den inn.
gobbledigook Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Hei! Jeg har hatt pstav siden oktober. Gikk på cerazette en periode før, anbefaling fra legen, fikk ingen bivirkninger på det. Har ikke hatt mensen i det hele tatt! Bare bittelitt (og da mener jeg bittelitt) blod kanskje 1-2 uker etter den ble satt inn. Gikk over etter et par dager.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 18 minutter siden, marengsi skrev: Jeg satte staven inn uten å gå på noe piller. Opplevde en litt uggen følelse/kvalme i noen uker, men det ga seg. Mensen ble veldig uregelmessig, og det er den fortsatt. I perioder blør jeg hver dag (men ikke mye), andre perioder blør jeg ikke på flere måneder. For meg er det verdt det, da jeg ikke hadde så mange andre alternativer pga migrene, samtidig som jeg ikke hadde orket å tatt noe piller. Noen kan gå opp/ned i vekt, men jeg veier akkurat det samme som før jeg satt den inn. Takk for svar! Det at man slepper å ta en pille hver dag er hovedgrunnen til at jeg ønsker p-stav. 17 minutter siden, gobbledigook skrev: Hei! Jeg har hatt pstav siden oktober. Gikk på cerazette en periode før, anbefaling fra legen, fikk ingen bivirkninger på det. Har ikke hatt mensen i det hele tatt! Bare bittelitt (og da mener jeg bittelitt) blod kanskje 1-2 uker etter den ble satt inn. Gikk over etter et par dager. Hvor lenge gikk du på cerazette før du satte inn p-stav? Anonymkode: 8dc30...2b9
gobbledigook Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det at man slepper å ta en pille hver dag er hovedgrunnen til at jeg ønsker p-stav. Hvor lenge gikk du på cerazette før du satte inn p-stav? Anonymkode: 8dc30...2b9 Jeg dro til legen angående p-stav i... kanskje 2014? husker ikke, gikk på pillene et par måneder, også gikk jeg ikke på piller på en stund. ingen spesiell grunn til det så ikke så altfor lenge, et sted mellom et halvt år og et år om jeg skal tippe
boblevann Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Gikk ikke på cerazette, gikk rett fra Mercilon til stav. Blødde en uke etter innsettelse - og har ikke hatt mensen etter det hatt den i mange år nå.
Skilpadden Skrevet 25. mars 2017 #7 Skrevet 25. mars 2017 (endret) Jeg satte inn p-stav på slutten av august, 2016. Første månedene hadde jeg uregelmessige mensen, helt til midten av november da jeg var mensenfri i 4,5 uker. Yes! tenkte jeg, men så kom blødningene og jeg blødde i 4 uker, så var jeg mensenfri i 6 uker, og etter de 6 ukene begynte blødningene igjen. Nå har jeg blødd 7 uker i strekk. Humøret er nede, underlivet er tørr og jeg har ekstremt lite sexlyst, og de to sistnevnte er ting jeg aldri har slitt med før. Gir den seg ikke i løpet av helgen skal jeg fjerne det til uken. Det var min erfaring, men alle reagerer forskjellig på hormoner! Jeg har to venninner som satt den inn og ingen av de har blødd siden! Så kanskje blir du også en av de heldige Endret 25. mars 2017 av Skilpadden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå