AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Hei Samboeren min er alkoholiker. Han bruker antabus(en tablett daglig) og tok tablett idag morges. Brukt tabletten sammenhengene et par uker nå, etter siste smell. Forrige gang sluttet han på antabus uten at jeg visste det så fikk ingen reaksjoner da. Jeg dro avgårde idag, var borte 3 timer og komed hjem til at han var full, fant ut at han hadde nesten to i promille. Han har ikke reagert noe enda, men han har tidligere hatt hjerteflimmer og blodpropp så jeg blir ekstra bekymret. Jeg tør ikke dra herfra. Burde jeg gjøre noe, evt ringe noen? Han er helt fjern og sover mer eller mindre, men redd reaksjonene på antabus skal komme likevel da han har drukket ganske mye. Takk for svar. Anonymkode: 8d938...7c0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 ring legevakt eller giftsentralen og spør der. Anonymkode: 2b068...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Samboeren min er alkoholiker. Han bruker antabus(en tablett daglig) og tok tablett idag morges. Brukt tabletten sammenhengene et par uker nå, etter siste smell. Forrige gang sluttet han på antabus uten at jeg visste det så fikk ingen reaksjoner da. Jeg dro avgårde idag, var borte 3 timer og komed hjem til at han var full, fant ut at han hadde nesten to i promille. Han har ikke reagert noe enda, men han har tidligere hatt hjerteflimmer og blodpropp så jeg blir ekstra bekymret. Jeg tør ikke dra herfra. Burde jeg gjøre noe, evt ringe noen? Han er helt fjern og sover mer eller mindre, men redd reaksjonene på antabus skal komme likevel da han har drukket ganske mye. Takk for svar. Anonymkode: 8d938...7c0 Er du sikker på at han faktisk tok/svelget den tabletten i dag tidlig da? Jeg tviler. For da hadde han blitt skikkelug dårlig nå. Anonymkode: ad902...838 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at han faktisk tok/svelget den tabletten i dag tidlig da? Jeg tviler. For da hadde han blitt skikkelug dårlig nå. Anonymkode: ad902...838 Helt sikker, jeg har gitt han tablettene hver dag selv for å være sikker etter forrige gang. Ts Anonymkode: 8d938...7c0
Kvalitet Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Det er vell fare for psykose med kombinasjonen antabus/alkohol?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, Kvalitet skrev: Det er vell fare for psykose med kombinasjonen antabus/alkohol? Jeg aner ikke, derfor jeg spør om jeg bør gjøre noe. Han sover jo nå, men jeg vet ikke hva som kan skje..eller når. Ts Anonymkode: 8d938...7c0
Kvalitet Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke, derfor jeg spør om jeg bør gjøre noe. Han sover jo nå, men jeg vet ikke hva som kan skje..eller når. Ts Anonymkode: 8d938...7c0 Uten tvil ville jeg kontaktet legevakten. Dersom han virkelig har inntatt Antabus (bør være utblandet i vann fordi det da er vanskeligere å fuske) vil han få en reaksjon. Bedre å være føre var. Ønsker deg som pårørende lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt sikker, jeg har gitt han tablettene hver dag selv for å være sikker etter forrige gang. Ts Anonymkode: 8d938...7c0 Faren min hadde de ganske lenge under tungen, før han spyttet de ut. Alt for å kamuflere. Anonymkode: ad902...838
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 Ring legevakt for å være sikker på å gjøre det riktige. Hvis han har tatt antabus og har 2 i promille kan han bli veldig dårlig. Høres rart ut at han ikke har fått noen synlige reaksjoner hvis han har drukket på antabus. En venninne drakk med antabus i kropppen og hun fikk reaksjon ganske umiddelbart. Ble rødflammet i ansiktet og kvalm. Hun hadde ikke tatt antabus på 3 dager og tok 1 øl. Anonymkode: 52769...58a
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 Gå inn på Felleskataologen.no og søk opp medisinen har bruker. Der leser du om bivrikninger og det som står ellers om medisinen. Å be om hjelp på et nettforum fremfor å kontakte lege/legevakt mens tiden går, er dirkete uansvarlig av ts. Anonymkode: b653d...452 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #11 Skrevet 13. februar 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå inn på Felleskataologen.no og søk opp medisinen har bruker. Der leser du om bivrikninger og det som står ellers om medisinen. Å be om hjelp på et nettforum fremfor å kontakte lege/legevakt mens tiden går, er dirkete uansvarlig av ts. Anonymkode: b653d...452 Mulig det er uansvarlig, men samboeren min tåler veldig mye og har gjort lignende flere ganger, bare at forskjellen er at da stoppet han med antabus 2-3 dager før og reagerte ikke på noe. Syntes ikke han virker noe annet enn varm og full Han er våken(sint) nå, spurte om han er dårlig eller uvel men han sier nei, dog er han veldig urolig og reiser seg opp og ned og puster tungt. Så gikk han og smalt døra i trynet på meg, bare ba meg om å dra. Så jeg vet ikke jeg. Ts Anonymkode: 8d938...7c0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #12 Skrevet 13. februar 2017 Rapportert. Dette skal du snakke med legen/legevakten om og ikke her på kg, da vi ikke har den medisinske ekspertisen Anonymkode: 56269...857
Fireflies Skrevet 13. februar 2017 #13 Skrevet 13. februar 2017 Ring legevakten og hør. Moren min ble veldig dårlig når hun tok de og etterpå drakk og det er jo det som er greia. Kroppen skal jo ikke takle antabus og alkohol sammen
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #14 Skrevet 13. februar 2017 2 minutter siden, Fireflies skrev: Ring legevakten og hør. Moren min ble veldig dårlig når hun tok de og etterpå drakk og det er jo det som er greia. Kroppen skal jo ikke takle antabus og alkohol sammen Nå er det flere timer siden han drakk da, så virker ikke som han reagerer på det. Reaksjonen skal jo komme ganske raskt, og for alt jeg vet kom de mens jeg var borte.. ts Anonymkode: 8d938...7c0
Fireflies Skrevet 13. februar 2017 #15 Skrevet 13. februar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det flere timer siden han drakk da, så virker ikke som han reagerer på det. Reaksjonen skal jo komme ganske raskt, og for alt jeg vet kom de mens jeg var borte.. ts Anonymkode: 8d938...7c0 Skader uansett ikke å ringe legevakten for medisinske råd. Det er ingen her som kan fortelle deg hva du bør gjøre. 1
Sulosi Skrevet 14. februar 2017 #16 Skrevet 14. februar 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen , mod 0 S 1
Fremhevede innlegg