Gå til innhold

Hva tjener du på airbnb ol.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på å leie ut leiligheten min på for kortere perioder, f.eks når jeg er vekkreist i sommerferien eller i enkelte helger hvor jeg er på hyttetur eller når det f.eks arrangeres konserter, sykkel-VM ol. 

Bor i Bergen. Bor i en to-roms, men har også sovesofa med plass til to i stuen. Det tar 10min med buss til sentrum om den går ofte. Det er også fine turmuligheter. 

Hva tror dere jeg kan leie leiligheten ut for? Hva tjener dere på å leie ut? 

 

Anonymkode: 5aeea...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

300-2000 kroner per natt for hele leiligheten. Vil variere kraftig, er alle hotellsengene utsolgt en helg kan du ta nesten hva som helst, er det mye ledig må du sette prisen veldig lavt for å få leid ut.

 

Endret av prt90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sengeplass til 6 i Oslo, leide ut for et år siden, men fikk ikke mer enn 1000,- kr per natt i helgene og 500,- ukedagene. Mye billig på airbnb! Splitter ny leilighet, 60kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Vi hadde sengeplass til 6 i Oslo, leide ut for et år siden, men fikk ikke mer enn 1000,- kr per natt i helgene og 500,- ukedagene. Mye billig på airbnb! Splitter ny leilighet, 60kvm.

location location location.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 1000 kr per natt for to i fin men liten leilighet/hybel i Oslo sentrum. 

Anonymkode: 24a28...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilli My

Kommer an på mange ting. Akkurat hvor den ligger, gangavstand til bussen, parkering, om den er spesielt fin, nærhet til severdigheter.

Ville startet med 500kr per natt og justert ut fra etterspørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leier ut rom m/frokost, enkeltrom koster 350,- og dobbeltrom koster 600. Så er det rabatter hvis de bor en uke, eller en måned etc. Nå er det jo helt andre regler om man bare leier ut et rom. Leier man ut hele leiligheten mens man selv er bortreist skal man egentlig skatte av det. Det som er lurt er å se litt på hva de i nærområdet tar for samme bolig.

Anonymkode: bf952...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, prt90 skrev:

location location location.. 

God lokasjon sentralt i Oslo, bydel Sagene

Endret av Prinsesse788
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var dyrere, moren min leide ut huset for 2500 kr natta. Er midt i ingenmannsland og har 5 soverom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er prisen som er oppgitt på bnb, per natt??

Kan eieren være hjemme eller må man vekk? Kjenner jeg blir engstelig med tanke på fremmede i mitt hus. Ting blir ikke frastjålet/ødelagt da??

Anonymkode: ab015...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er prisen som er oppgitt på bnb, per natt??

Kan eieren være hjemme eller må man vekk? Kjenner jeg blir engstelig med tanke på fremmede i mitt hus. Ting blir ikke frastjålet/ødelagt da??

Anonymkode: ab015...50b

Hver gang jeg bor på Air BnB tar jeg med meg en haug ødelagte lyspærer og tomme batterier jeg har spart opp. Så bytter jeg ut alle lyspærene med mine ødelagte og tar de fungerende med meg. Samme med klokker og fjernkontroller som tar batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eehh.hvorfor det?? Er det ikke lettere å ta noe annet verdifullt enn å gå igjennom alt dette? Når det er sagt,det er jo dette jeg frykter

Anonymkode: ab015...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2017 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Air bnb? Les dagens oppslag i VG.... leide ut leiligheten via Air Bnb og den ble brukt som bordell!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forbruker/kim-leide-ut-med-airbnb-leiligheten-ble-brukt-som-bordell/a/23916166/

Anonymkode: 2ed7b...163

Dette er jo en risiko uansett når du leier ut...velger du å sette det bort og ikke engang vurdere hvem du tar inn, kan selvsagt slikt skje.

Jeg kjenner de som har leid ut på airbnb, har fått noen henvendelser fra øst-europeiske jenter og lukter ugler i mosen...da er det ikke verre enn at de sier 'ikke tilgjengelig'.

Anonymkode: 4b981...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er greit med å bare leie ut et rom mens man er hjemme selv. Er man ikke hjemme så tar man jo en sjanse, man vet aldri. Men det er det som er greit med airbnb, alle skal skrive en tilbakemelding (både vert og gjest) og da kan man fort skvise ut de som ikke oppfører seg. Vi har stort sett vært hjemme når vi har hatt gjester, men leidde ut til 7 voksne en uke. Huset såg nesten bedre ut da de reiste enn da de kom... Nå bor det tre studenter her som er i praksis i byen, kjempekjekke jenter og jeg kommer til å savne de stort når de reiser!

Anonymkode: bf952...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min venninne fikk sjokk da den skalla tatoverings bryter type skulle overnatte i leiligheten hennes via Airbnb. Hun bodde hos meg de dagene han var der. Skummelt og etterlot seg søppel grisete leilighet. De hvite håndklærne var sjokolade på.

Anonymkode: 80fa2...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke et slags ratingsystem for de som leier bolig gjennom airbnb? Kan jo sjekke kommentarer og stjerner de har fått. Eller er dette bare for utleierne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr pr natt? Da kan to bo på hotell en natt med frokost med mindre det er spesielle arrangementer på stedet en skal bo. Mange hotell har 790 kr pr natt pr dobbeltrom. Da er jo ikke privatleie billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belima skrev:

1000 kr pr natt? Da kan to bo på hotell en natt med frokost med mindre det er spesielle arrangementer på stedet en skal bo. Mange hotell har 790 kr pr natt pr dobbeltrom. Da er jo ikke privatleie billig!

spørs for eksempel hvor mange som kan bo i leiligheten. Mange (spesielt turister i Norge) syntes det er veldig dyrt å gå ut og spise i Norge og vi lage mat selv etc. etc.  

Anonymkode: 24a28...eab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...