Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, Kollontaj skrev:

Akkurat nå har jeg hentet en cornflakes-kartong (i mangel av skikkelig pappbøtte) og satt tulipanene jeg fikk i dag (forøvrig 19 kr på IKEA) i, så nå er jeg så trendy. Iallfall i kartong-segmentet. 

Happy Valentine, håper du får en fin kveld. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns blomstene er fine- men jeg ville aldri kjøpt dem til den prisen. Kanskje om de kostet 1/4 del eller noe.

Syns det morsomste var det som sto på siden om at man kan bruke boksen til hva man vil etterpå. (Tusen takk liksom?!) Og det at det ble spesifisert at rosene var så bra at de sto i en uke minst. Rosene jeg handler på Rema pleier å stå i 2 uker.

En annen ting...å late som de har funnet på noe helt nytt er også å dra deg langt. Det finnes allerede noen som har solgt tilsvarende produkt i ca 1 år eller noe i Oslo. (Ser slik ut i hvertfall). Her:  Www.effendi.no

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant de største putene mine i sofa og gjemte meg jeg nå... for dette er virkelig putefaktor av AB!

Endret av Pæddan
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare si tusen takk til årvåkne KGdebattanter som tar opp dette med feil markedsføring.

Jeg kjenner til flere bloggere som er slurvete på merking og det er utrolig synd at ikke Forbrukerrådet tar dette mer alvorlig.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  heier på kvinnelige grundere - big time! Men jeg heier enda mye mer på etisk oppførsel. Og lure folk via tvilsom markedsføringspraksis er ikke kult.

Jeg synes det er synd at ingen tar tak i brudd på markedføringslovverket. det er liksom så fint og kult med innholdsmarkedsføring - men for meg ser det mer og mer ut som om innholdsmarkedsføring bare er keiserklær for skjult markedsføring - og det liker jeg ikke i det hele tatt. :sur:

Og å tro at de potensielle kundene er dumme, er aldri særlig smart. Sikkert kult å henge med bloggere og andre halvkjendiser. men de betaler vel sjelden/aldri full pris for noe, så det hadde vært lurt å prøve å komme på rettsiden av de virkelige kundene i stedet for.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kollontaj skrev:

Akkurat nå har jeg hentet en cornflakes-kartong (i mangel av skikkelig pappbøtte) og satt tulipanene jeg fikk i dag (forøvrig 19 kr på IKEA) i, så nå er jeg så trendy. Iallfall i kartong-segmentet. 

Det er sikkert vel så fint! :nigo:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kollontaj skrev:

Herlig! -og med litt tusj og fiksing, så kan du jo kalle den CORNY FLOWERBOX :blomst:

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å avspore tråden, så synes jeg også jeg ser noen potensielle mønstre med disse blomsterdamene i retning av de som driver Festlige Ting. Dette firmaet har jo også hatt en stor sponserunde hos flere av de største bloggerne både i anledning bursdager og andre "begivenheter", og i kjent stil har flere av bloggerne "glemt" å merke det hele før i etterkant. Det skulle ikke forundre meg om begge disse bedriftene har en finger med i spillet om pynten av CBEs død-og-hodeskaller-bursdag, og det tenker jeg vi vil finne ut når "den store dagen" er her. Så da blir det overprisede blomsterkvaster stappet ned i en pappeske, og masse billig, masseprodusert ræl til pynt. Det er selvfølgelig lov å ha sin egen smak, men det er samtidig et paradoks særlig hos CBE som i sitt O' store oppussingsprosjekt ("fra ærverdig villa til fargeblindt kråkeslott") virkelig går over stokk og stein for å presentere en ny vinkling av seg selv; fra treningsnarkoman, kjernesunn sunnhetsforkjemper til skikkelig finfin forstadsfrue med villa, 2 (3?) stuer og et eget bibliotek (hvor sigarene skal brukes til pynt og biblioteket inneholder bøker ingen leser, for de har jo ikke tid må vite). Så jeg ser for meg Festlige Ting, Pretty Flowebox og det der kakefirmaet som CBE har fått kaker av tidligere. En eneste heidundrande reklamefest uten noen form for substans, hvor fokus ligger på reklame, spons og inntekt. Sikkert et trivelig sted å være gjest.. 

Jeg hadde en liten utblåsning hos Styleconnection i går (første gangen jeg har kommentert der, tror jeg), hvor jeg ble så provosert over det rene reklameinnlegget for Festlige Ting at jeg stilte ganske krasse spørsmål ved integriteteten hennes (= om hun har en) når hun synes det er ok å reklamere for haugevis av pynt og dill når hun nylig la ut en video om hvor gruuuuusomt det var med denne skjulte (og ikke fullt så skjulte) markedsføringen - hun har jo lesere ned i 10-årsalderen, og de påvirkes jo av alle de slemme bloggerne som reklamerer om ting (bombe). Så det er liksom ok med shady markedsføring hvis det ikke handler om klær, sminke og plastiske operasjoner? Betyr dette at disse blomstene vil dukke opp der også i nærmeste fremtid? Merkelig nok ble den kommentaren slettet ganske raskt. Det passet vel ikke så godt verken for bloggeren eller FT at det kom en ganske kritisk kommentar blant alle hjertene og hurraropene fra fanskaren. Hang vel for dårlig sammen med den planlagte vinklingen og narrativet som skulle selges. Hun skal vel NESTEN ha diplom for at hun ettermerket innlegget. Det er hvertfall sånn det høres ut når bloggerne forsvarer manglende merking. 

Det er imidlertid interessant å følge med på dette. Hvor mange som lar seg lure, som bruker penger på dette her, og som lar seg blende av "magasinet" de leser. Greit nok at enkelte mangler etisk sans, og at de lar seg lokke av store summer og muligheter for lettjente penger, men man kan jo spørre seg hva de har tenkt å gjøre den dagen dette sirkuset tar slutt. For det tror jeg det kommer til å gjøre. Og når disse bloggerne da skal ta vanlige jobber - når mange av dem aldri har hatt en vanlig jobb og flere ikke engang har fullført videregående skole - og begynne å leve på et normalt budsjett, hva skjer da med psyken deres? Når du har bygd deg selv så vanvittig høyt opp er fallhøyden stor. Og mister bloggerne tillit hos leserne kan det ende med magaplask.

Endret av Phaedra
Setning som oppfattes som latterliggjøring/spekulasjoner fjernet. Phaedra,adm
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kelsi skrev:

De har jo også som slagord "A totally new way of presenting flowers". Dette stemmer jo ikke i det hele tatt, når det er mange som har gjort akkurat det samme før.

Jeg så det for første gang i Dubai for 4 år siden. Nå er det minimum 2 andre firma i Norge som leverer de boksene.  Det har til og med blitt så mainstream at man kan bestille billige bokser på ebay og alibaba. Så "a total new way of presenting flowers" Er det virkelig ikke. "A total new way of" bæsje på leggen markedsføring er det heller...

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Strixvaria skrev:

Valgte å slette min kommentar.

Endret av SjokoLine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå og kjøpe meg den flotte Boble vasen til Finn Schjøll og nyte flotte buketter oppi den framover. Har vaser fra hans tidligere kolleksjoner, Hadeland vaser og krystallvaser. Arvet vaser etter gode snille bestemødre, noe som er mye finere og koseligere å sette på bordet enn en bøtte av papp!! Makan... 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fulgt tråden siden første stund, men har dette fått noen konsekvenser for bedriften? Ganske så shady måte å markedsføre på ja

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MalloryK skrev:

Jeg har fulgt tråden siden første stund, men har dette fått noen konsekvenser for bedriften? Ganske så shady måte å markedsføre på ja

Det BØR hvertfall få det! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne reklamen fra instagram ble jeg kvalm av. 

For alt kvinner vil ha er jo blomster...Screenshot_20170215-023747.png

Endret av Juliannaos
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Juliannaos skrev:

Denne reklamen fra instagram ble jeg kvalm av. 

For alt kvinner vil ha er jo blomster...Screenshot_20170215-023747.png

WHAAAAT?!!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...