Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Sirkustjukk skrev:

Instgramkontoen dems

https://instagram.com/p/BQhmj3Dlo1g/

Hvordan vet de allerede nå at kundene er fornøyde? 

Forresten, det der lignet på roseleveransene som kom i blomsterbutikken jeg tidligere jobbet i, roser trykt sammen i en bøtte. Til en laaangt billigere pris, selvsagt. Bøttene var dog av plast, ikke papp. 

Endret av Ranunkelen
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory
10 timer siden, bc89 skrev:

Sykt at de omsatte disse bøttene for 100 000kr bare i går! (80 leveringer på valentines)

Det er mye til å være en såpass tacky innpakning. Kanskje sitter de igjen med en gevinst på litt under halvparten av omsetningen på 100 000 kroner. Blomsterbutikken skal jo ha betalt for blomstene og trolig også selve jobben med å arrangere rosene.

Om de på lengre sikt selger like bra og produktet genererer god inntekt basert på kvalitetsblomster samt ryddig og ærlig markedsføring med respekt for forbrukerne, er det dem vel unt. Kvinner som lykkes i business på ærlig vis er kjempebra.

Jeg tenker at prettydamene og andre kommersielle aktører hadde gjort lurt i å styre unna bloggere som er kjent for å mangle integritet. Dessverre virker det som disse integritetsløse og lite troverdige bloggerne gjør nesten hva som helst for å tjene penger eller motta ting og tjenester gratis, fremfor å opptre med respekt for lover og regler, og ikke minst fremfor å vise leserne respekten de fortjener. Om Pretty Flower Box-jentene ikke skjønner poenget med merking, vet bloggerne veldig godt hva poenget er. 

Pretty Flower Box er ikke flott, men har forbedringspotensial. Se f.eks Flowers in a Hat Box eller luxury flowers på pinterest. Der begynner konseptet å ligne luksus. Det gjør ikke Pretty Flower Box.

Endret av Mallory
Forsøkt å forenkle teksten uten å endre meningsinnholdet i opprinnelig innlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Det er faktisk en pappbøtte med en slags plastpose med roser i. Som koster en formue. Ikke rart de må bruke uredelige midler for å få solgt den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Hva besvarte de på Facebookkommentaren?

Ingen svar, men kommentaren ligger der enda, og har pr nå 18 liker-klikk

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Malassezia Furfur skrev:

Og hvorfor i all verden er nettsiden, inkludert nettbutikken, på engelsk? De henvender seg jo eksklusivt til det norske markedet! Med priser i norske kroner! Vil tro at de kan skremme bort potensielle kunder da det er lett å bli usikker på om butikken er i Norge eller i utlandet.

Det står på Facebooksiden deres at de er "sold worldwide". Lurer på hvor mange bokser man eventuelt kunne bestilt til Australia før det eventuelt ikke lenger svarer seg.

Edit før jeg egentlig poster: Jeg prøvde for moro skyld å bestille en søppelbøtte med blomster til Australia, men du får ikke velge andre land enn "Norway" når du skal bestille. Så mye for "sold worldwide". Med mindre de mener at lignende produkter med andre navn kan anskaffes "worldwide", selvsagt. 

Edit: legger med en Imgur av Facebooksiden i tilfelle de endrer det. Og et annet av selve bestillingsmekanismen.

Endret av lenebu
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lenebu skrev:

Det står på Facebooksiden deres at de er "sold worldwide". Lurer på hvor mange bokser man eventuelt kunne bestilt til Australia før det eventuelt ikke lenger svarer seg.

Edit før jeg egentlig poster: Jeg prøvde for moro skyld å bestille en søppelbøtte med blomster til Australia, men du får ikke velge andre land enn "Norway" når du skal bestille. Så mye for "sold worldwide". 

Og i Norge snakker vi alle engelsk. :hoho:
Skjønner de ikke hvor dumt det er selv?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, perplexed skrev:

Der var posten borte gitt.

Jeg ble sjokkert over at den i det hele tatt lå der noen timer. Feige, uredelige mennesker.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
53 minutter siden, fjær skrev:

Ingen svar, men kommentaren ligger der enda, og har pr nå 18 liker-klikk

Jeg kan ikke se kommentaren der. Det sier jo sitt om selskapet, når de ikke engang kan stå for måten de velger å markedsføre produktet.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Louiah skrev:

Jeg ble sjokkert over at den i det hele tatt lå der noen timer. Feige, uredelige mennesker.

De var garantert opptatt med sponsede frisør- og neglebehandlinger i de timene, i bytte mot at frisør- og neglesalongene skulle reklamere for det overprisede produktet :sleep:

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...