Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Juliannaos skrev:

Denne reklamen fra instagram ble jeg kvalm av. 

For alt kvinner vil ha er jo blomster...Screenshot_20170215-023747.png

Reagerte også på denne. Fjernt fra min verden.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var jo passe stereotypisk og kjønnsdiskriminerende.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg heller en bil enn en pappeske med blomster! 

Dette er jo helt fjernt?! Hvor mange par i Norge appelerer dette til? Kvinner som kjøper bil til mannen sin fortjener pappeskeblomster? Eller kvinner som lar mannen sin kjøpe dyr bil fortjener pappeskeroser?

Det her er jo helt latterlig.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
14 timer siden, Kollontaj skrev:

Akkurat nå har jeg hentet en cornflakes-kartong (i mangel av skikkelig pappbøtte) og satt tulipanene jeg fikk i dag (forøvrig 19 kr på IKEA) i, så nå er jeg så trendy. Iallfall i kartong-segmentet. 

Hipsterpoeng til Kollontaj! Høres kulere ut enn roser i opptenningsbrikettesker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

En av damene i blomsterbøttefirmaet svarte i en kommentar på Pilotfrues instagrambilde av blomstene hvor man kan få tak i de.

Sånn helt tilfeldig🙄

http://imgur.com/5hodqCK

Endret av Sirkustjukk
Skjermdump av kommentar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

En av damene i blomsterbøttefirmaet svarte i en kommentar på Pilotfrues instagrambilde av blomstene hvor man kan få tak i de.

Sånn helt tilfeldig🙄

http://imgur.com/5hodqCK

Var det ikke slik markedsføringen foregikk i kommentarfeltet til CBE også? Eieren inn selv?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Blå politibil skrev:

Jeg så det for første gang i Dubai for 4 år siden. Nå er det minimum 2 andre firma i Norge som leverer de boksene.  Det har til og med blitt så mainstream at man kan bestille billige bokser på ebay og alibaba. Så "a total new way of presenting flowers" Er det virkelig ikke. "A total new way of" bæsje på leggen markedsføring er det heller...

Det må jo bety at det faktisk er ganske mange som synes dette er fint? OG er villig til å betale blodpris for det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
1 time siden, OppNedPåAlt skrev:

Den spørrende kommentaren virker veldig tilgjort. Kan det være selgeren selv spør?

CBE er veldig nøye med hvilke kommentarer som blir publisert så her er ingenting tilfeldig.

Igjen undrer jeg meg over hvor mye gratis reklame hun gav vekk i det bursdagsinnlegget ( kake, kjolen, pynt, blomster) siden ingen av innleggene er merket.

For da må det jo være kjøpt for egne penger siden de er best i klassen på merking? (Jrf LKEs påstander i SoMe-gruppa)

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha noe som ser ut som en søppelbøtte med blomster oppi, gjør jeg det heller med "stil" og kjører ekte VIPP :D
Prisen blir ikke så voldsomt ulik heller ;)

vippflower_052.jpg

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden bestiller roser i en pappboks for 1,250kr 😱 På bunnpris får du en fin bukett til 35kr, de holder seg flotte i over èn uke!

Håper alle som googler "Pretty Flowers Box" kommer over denne tråden her! Kjøp heller en vanlig bukett og ta med dama på en god middag er mitt tips! Eller kjøp en bukett på bunnpris og doner de resterende 1,215 kronene til veldedighet. En sånn pris kan ikke forsvares uansett hvor rik du måtte være! Og sist men ikke minst:   Ikke støtt et firma som driver snik-reklame hos uredelige bloggere. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory

@caskerette 

Det er nok et marked for dette konseptet. Hovedårsak til at folk er negative i denne tråden, er i utgangspunktet at Pretty Flower Box driver uredelig markedsføring. Ikke bare snikreklamerer de på blogger (what's the point med å snike egentlig?), men teksten på nettsidene deres er også egnet til å provosere. De opptrer uproft og lite classy, som om folk/potensielle kunder er helt blåst, rett og slett. Produktet deres står heller ikke i stil til prisen.

Om man bor i Oslo eller omegn - trolig også andre deler av landet - kan man forresten kjøpe tilsvarende produkt direkte fra blomsterbutikken. F.eks https://www.bonitablomster.no/two-dozen-red-deluxe/  

Jeg ser at én norsk blomsterboks-selger (glennewedding.no) tilbyr kunder å hente dekorasjonen i ovennevnet blomsterbutikk fremfor å få det fraktet. Da tenker jeg at dersom man har lekre vaser eller bokser hjemme og heller vil ha en stram og grafisk dekorasjonen i disse, kan man sikkert få en spesialtilpasset variant etter avtale med de fleste blomsterbutikker. Konseptet er hverken kopibeskyttet eller revolusjonerende, selv om disse damene gjerne vil innbille folk at dette er en NYHET I NORGE!!!

Med forbehold om at de godeste Pretty Flower Box-damene ikke er grossist eller blomsterbutikk som kan kjøpe inn store kvanta rett fra importør/distributør, ikke har samme lagringskunnskap og -kapasitet som blomsterbutikker, og sist men ikke minst ikke kan blomsterbinding/-dekorasjon, må de bestille produktene de selger i en annen blomsterbutikk. Deretter videreselger de med et greit påslag i prisen.

I tillegg til blomsterbutikker kan man også kjøpe fra fordyrende mellomledd

http://www.effendi.no/vienna/8-vienna.html

http://glennewedding.no/index.php/shop/blomsterboks (som leverer via Bonita Blomster)

Jeg synes ikke Pretty Flower Box på noe vis kommer seirende ut av sammenligning med blomsterbutikk(er) og direkte konkurrenter. Boksen deres ser kjip ut, den er dyr, og eierne av bedriften har kommet fullstendig skjevt ut med merkevarebyggingen. Å henge i bloggenes kommentarfelt for å droppe firmanavn og nettadressen sin på spørsmål fra en "interessert leser" blir for dumt. Når det like etter dukker opp en annen leser som er veeldig interessert i et annet produkt, og eieren av Pretty Flower Box også er behjelpelig med namedropping av det andre firmaet hun eier, blir det bare helt fattig.

Om jeg noensinne skulle ha et event der jeg mente det ville passe med blomster i boks, eller ville gi en blomstereske i gave, ville jeg gått rett til blomsterbutikken - en med lekker emballasje, med en dyktig, kreativ blomsterdekoratør som ikke bare rasket sammen en rosebukett og stappet den ned i en pappsylinder som rett og slett ser kjip ut. Sylinderen til Pretty Flower Box er så kjip og feil at den får rosene til å se kjipe ut også. De står ikke engang pent i sylinderen. Konseptet med blomsterbokser er jo i utgangspunktet at blomstene skal arrangeres stramt og perfekt. At de har måttet øke to dusin til en ekstra rose, tipper jeg kommer av at boksen er en standrad billigvariant, sånn ser den i alle fall ut.

For the record representerer jeg ingen blomsterbutikk eller annen leverandør. 

Endret av Mallory
Rettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg får dette firmaet mer og mer opp i halsen etterhvert som jeg leser her. Det er så mye de har bommet på!
- Sponsing av bloggere som ikke har merket som annonse, men skrevet at "de fikk av mannen/ hemmelig beundrer". Interessant hvordan de fikk det til før man i det hele tatt kunne bestille blomstene på nett. Og at de er venner med bloggerne på Facebook.

- Rett og slett plagiering av et produkt. Pretty Flower Box er jo blåkopi av for eksempel Cartel Flowers, Luxury Flower box, eller norges egne Luxury Flowers Box. Eller andre liknende ideer som mange har lagt til linker her. Så konseptet er jo ikke akkurat nytt, slik som de påstår ved å ha slagordet "a totally new way of presenting flowers"! Nei, det er det ikke. Og det vet de, med tanke på at de brukte et liknende produkt på sin Finn-annonse da de skulle hyre fotograf.

- Nedverdigende reklame på Instagram. Mannen er jo tross alt til for å skaffe penger, så han kan kjøpe den tøffeste, nyeste BMW-en, og kjøpe roser til kona som sitter med pelskåpen sin i passasjersetet... Også må vi også huske på at vi kvinner bare MÅ ha fine ting som overprisede roser i ei pappbøtte, Chanel-vesker og leppestift. Fordi vi fortjener det. Ugh.

Endret av smygende_lodde
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en mislykka markedsføringskampanje. Tenk deg at et stalkeraktig kort i en bøtte roser kunne utløse denne tråden. Prettyflowerbox tenkte nok sitt når de sendte ut/ sponsa/ plasserte ut disse halvlukseriøse boksene hos bloggerne. Lurer på om de hadde sett for seg at denne tråden nå kommer øverst når du Googler prettyFlowerbox, før hjemmesiden deres. 

De bruker jo, eller forsøker å bruke, et ganske genialt markedsføringsknep ved å presentere forholdsvis billige roser og en eske som en luksusartikkel. Gir de en forholdsvis dyr pris ifht tilsvarende produkter, men samtidig billig nok til at hvermansen faktisk har råd til å kjøpe den. Plasserer de ut hos de "hippe og trendy", og forsøker å skape en illusjon av eksklusivitet og luksus. Akkurat som feks Dior gjør når de selger parfyme, mark Jacobs med vesker og feks Whirlpool gjorde med Duet serien sin i USA. Her er det ikke rosene og esken som selges og kjøpes- det er eksklusivitet og luksusen. 

Jeg ser for meg at de som kjøper denne esken vil ta vare på den og stille den ut i hjemmet sitt som små token for å tilfeldig vise frem hva de har råd til og hvor hippe de er. Ala på samme måte som noen har poser fra Chanel og esker fra Hermes fremme.

Ikke helt vellykket da. Siden kvinneguiden nå havner før hjemmesiden deres på Google...

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn på nettsiden og se på disse raritetene, og sitter igjen med inntrykket av at her er det noen som prøver å få ræl til å se luksuriøst ut, men så ser det egentlig bare helt grisetacky ut. De bildene på nettsiden er jo helt latterlige! I tillegg kommer all den tvilsomme markedsføringen, "tyveri" av et annet konsept og særdeles over-pretensiøs hjemmeside. Jeg blir virkelig målløs over at det går an. 

Interessant forøvrig at når jeg googlet prettyflowerbox kom denne tråden øverst. La oss håpe at den holder seg øverst slik at folk ser dette før de går inn på siden i tanke om å kjøpe noe. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Blå politibil skrev:

Huff for en mislykka markedsføringskampanje. Tenk deg at et stalkeraktig kort i en bøtte roser kunne utløse denne tråden. Prettyflowerbox tenkte nok sitt når de sendte ut/ sponsa/ plasserte ut disse halvlukseriøse boksene hos bloggerne. Lurer på om de hadde sett for seg at denne tråden nå kommer øverst når du Googler prettyFlowerbox, før hjemmesiden deres. 

De bruker jo, eller forsøker å bruke, et ganske genialt markedsføringsknep ved å presentere forholdsvis billige roser og en eske som en luksusartikkel. Gir de en forholdsvis dyr pris ifht tilsvarende produkter, men samtidig billig nok til at hvermansen faktisk har råd til å kjøpe den. Plasserer de ut hos de "hippe og trendy", og forsøker å skape en illusjon av eksklusivitet og luksus. Akkurat som feks Dior gjør når de selger parfyme, mark Jacobs med vesker og feks Whirlpool gjorde med Duet serien sin i USA. Her er det ikke rosene og esken som selges og kjøpes- det er eksklusivitet og luksusen. 

Jeg ser for meg at de som kjøper denne esken vil ta vare på den og stille den ut i hjemmet sitt som små token for å tilfeldig vise frem hva de har råd til og hvor hippe de er. Ala på samme måte som noen har poser fra Chanel og esker fra Hermes fremme.

Ikke helt vellykket da. Siden kvinneguiden nå havner før hjemmesiden deres på Google...

SPOT ON! :5:

Legg til en dose mannsjåvinisme i den markedsføringen også så er det komplett. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor i all verden er nettsiden, inkludert nettbutikken, på engelsk? De henvender seg jo eksklusivt til det norske markedet! Med priser i norske kroner! Vil tro at de kan skremme bort potensielle kunder da det er lett å bli usikker på om butikken er i Norge eller i utlandet.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Juliannaos skrev:

De henvender seg tydeligvis til sugardaddy-segmentet. Hvor mannen sitter bak rattet mens dama pludrer og oier seg over en pappboks med blomster.

3 timer siden, caskerette skrev:

Det må jo bety at det faktisk er ganske mange som synes dette er fint? OG er villig til å betale blodpris for det? 

Jeg tviler på at de få som spør i kommentarfeltet til bloggerne er klare over den vanvittige prisen som Pretty Flowerbox opererer med. 1250 kroner for 25 roser og en pappboks; du skal ha rimelig dårlig økonomisk sans for å kjøpe det. 

Endret av Ultiva
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...