Gå til innhold

Leverer på søndag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestilte blomster. Levering søndag. Mottaker fikk ikke blomster. Er det i det hele tatt lov? Betalte 500 kr for at de skulle leveres, har leveringsbekreftelse som viser at mottaker skulle få blomstene på søndag. Har jeg noen rettigheter? 

Anonymkode: 10fc4...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt har du det. Dere hadde en avtale, de oppfylte ikke avtalen, da må de selvsagt refundere beløpet i sin helhet. 

Du bør aldri betale på forskudd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får pengene tilbake ja. Vet du om mottaker har vært hjemme i hele dag? I mitt firma ringer budet mottakeren før han legger igjen beskjed i postkassen om at de har vært der. 

Anonymkode: cdd0d...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, amativeReflection skrev:

Selvsagt har du det. Dere hadde en avtale, de oppfylte ikke avtalen, da må de selvsagt refundere beløpet i sin helhet. 

Du bør aldri betale på forskudd da.

Nei, men det var en anerkjent blomsterkjede, så tenkte ikke mer over det. Har sendt en klagemail, da.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får pengene tilbake ja. Vet du om mottaker har vært hjemme i hele dag? I mitt firma ringer budet mottakeren før han legger igjen beskjed i postkassen om at de har vært der. 

Mottaker har vært hjemme i hele dag. Står at hvis mottaker ikke er hjemme, så kan de henge blomster på døren eller gi til naboen (som gir videre) og så videre. Men mottaker var hjemme, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Da har det skjedd en feil fra butikkens side. Enten kan du få levert ut blomstene i morgen med beklagelse fra butikken om at den skulle vært levert i dag, eller så får du pengene tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg for et par år siden. Bestilte levering av blomster på døra til venninna mi sin bursdag, men de hadde klart å glemme igjen/forlagt buketten i butikken eller noe.. Jeg fikk tilbud om å få blomstene levert en annen dag, men da var det for sent ettersom venninnen min skulle tilbake i militæret dagen etter, så jeg fikk tilbake pengene.

Anonymkode: ecf03...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig! Da har det skjedd en feil fra butikkens side. Enten kan du få levert ut blomstene i morgen med beklagelse fra butikken om at den skulle vært levert i dag, eller så får du pengene tilbake. 

De annonserte med "morsdagsblomster" (levert på mandag da, eller? ;) )

Jeg synes det var et merkelig opplegg... Da forventer jeg en av delene i hvert fall :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme skjedde med meg for et par år siden. Bestilte levering av blomster på døra til venninna mi sin bursdag, men de hadde klart å glemme igjen/forlagt buketten i butikken eller noe.. Jeg fikk tilbud om å få blomstene levert en annen dag, men da var det for sent ettersom venninnen min skulle tilbake i militæret dagen etter, så jeg fikk tilbake pengene.

Uff.. kanskje best, neste gang, at jeg kjører innom med blomster istedet for å belage meg på at internettbestilling skal fungere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff.. kanskje best, neste gang, at jeg kjører innom med blomster istedet for å belage meg på at internettbestilling skal fungere :(

ja, kanskje det, for det er fryktelig kjedelig når det ikke gjør det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, kanskje det, for det er fryktelig kjedelig når det ikke gjør det :(

Ja. Og måtte jo høre om blomstene var kommet - ergo var overraskelsen ødelagt. Får se hva de svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kjede? Jeg har tidligere bestilt på nett med en av de store kjedene, med levering en søndag. Fikk bekreftelse og alt tilsynelatende OK. Hadde regnet med å høre fra mottaker i løpet av søndagen, og når jeg ikke gjorde det spurte jeg på kvelden, og de var ikke kommet. Derimot ble de levert mandagen...

Jeg klagde til kjeden, og fikk beskjed om at de ikke leverte søndager alle steder, og at de da ble levert påfølgende dag. Men dette hadde jeg ikke fått noe beskjed om, og det stod ingenting på nettsidene, og bestillingen var bekreftet. Og i likhet med deg syntes jeg hele poenget var borte når blomstene ikke ble levert før dagen etter den konkrete anledningen, og jeg i tillegg måtte avsløre buketten med å spørre mottaker om den hadde kommet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Glitnir skrev:

Hvilken kjede? Jeg har tidligere bestilt på nett med en av de store kjedene, med levering en søndag. Fikk bekreftelse og alt tilsynelatende OK. Hadde regnet med å høre fra mottaker i løpet av søndagen, og når jeg ikke gjorde det spurte jeg på kvelden, og de var ikke kommet. Derimot ble de levert mandagen...

Jeg klagde til kjeden, og fikk beskjed om at de ikke leverte søndager alle steder, og at de da ble levert påfølgende dag. Men dette hadde jeg ikke fått noe beskjed om, og det stod ingenting på nettsidene, og bestillingen var bekreftet. Og i likhet med deg syntes jeg hele poenget var borte når blomstene ikke ble levert før dagen etter den konkrete anledningen, og jeg i tillegg måtte avsløre buketten med å spørre mottaker om den hadde kommet. 

Interflora. Hvilken brukte du? Kjedelig... har ikke kommet noe idag heller. Ikke svarer de på mail. Ringer i morgen og kjefter. Sier jeg vil ha tilbake pengene med det samme.. er sur nå..

Akkurat det som skjedde her og. Stod at de SKULLE levere søndag. Ingenting søndag, ingenting mandag... Useriøst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...