AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #21 Skrevet 13. februar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ha meldt det til Barnevernet om en 3-åring fikk være alene i en bursdag, Anonymkode: c881b...c4d Flere 3 åringer i barnehagen til mitt barn som har vært alene i bursdager uten problem. Jeg ser ikke grunn til å melde alle dem til barnevernet. Ærlig talt. Anonymkode: 6bd69...db4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #22 Skrevet 13. februar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet ble levert av noen andre enn foreldrene. Jeg er ikke sikker på om det var avtalt, men ut i fra vertenes reaksjon når barnet måtte skiftes på (ble tydelig satt ut og litt ukomfortable når de forstod at de måtte skifte bleie), så virket det ikke som om dette var avtalt. Det er veldig få av oss foreldrene som har møtt på foreldrene og pratet med dem, da de omtrent aldri henter eller leverer i bhg, det er det en au pair som gjør. Har heller aldri sett dem på foreldremøter osv. Så kan ikke helt se for meg at vertene kjenner foreldrene til barnet noe særlig. Men jeg skal selvfølgelig ikke si noe sikkert! Jeg tenker iallefall at om de som leverte spurte om det gikk fint at de hentet barnet når bursdagen var over igjen, så er det ikke akkurat lett å svare nei i døra. Jeg hadde nok blitt litt paff selv, og bare svart ja. TS Anonymkode: 7e9e9...6bb Her er det flere ting som er urovekkende. Får virkelig vondt av barnet - det virker jobikke som det blir elsket når foreldre overlater til andre å hente, bringe, være med barnet i bursdag. Og om det har noen vansker eller handicap trenger det ikke tilknytningsproblemer på toppen.. Dessverre kan det ofte være slik at det skal mer til å sende bekymringsmelding om foreldrene er ressurssterke, noe man tenker at de med som har au pair gjerne er. Det er flere grunner til det (at man ikke så lett tror det er omsorgssvikt dersom foreldrene ellers er vellykket, dessuten kan man ha litt autoritetsfrykt overfor folk som kan mobilisere advokater osv). Men jeg mener du må ta dette opp med pedagogisk leder. Cut through the crap om det kommer noe med st foreldrene er høflige eller oppegående - de kam font være det over personalet, men barnet kan likevel bli utsatt for omsorgssvikt. Disse foreldrene trenger i beste fall veiledning, i verste fall kanskje å ikke være foreldre. HVem ønsker at sitt lille barn, som har vansker, skal være alene slik? Som en sier over her; barnet virker understimulert. Slike barn skulle hatt mer stimuli og hjelp enn andre, ikke mindre. Ts, hva tenker du å gjøre? Vær så snill å snakk med bhg eller send en melding til bv.. Anonymkode: 993cc...f16 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #23 Skrevet 13. februar 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Hva hadde du håpet skulle ha skjedd? Jeg må si at jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skulle være noe melde til barnevernet for. Ja, det er spesielt å overlate et barn til andre om det ikke er avtalt. Men de eneste dette "gikk ut over" var de voksne. Barnet hadde det som sagt helt fint, og virket totalt upåvirket av at foreldrene ikke var tilstede. Grunnen til at jeg reagerte var at jeg ikke trodde det var normal sosial oppførsel å bare regne med at andre, tilsynelatende ukjente, tar seg av bleieskift og oppfølging (om barnet skulle være utagerende, slå, bli sint eller lei seg for noe o.l). TS Anonymkode: 7e9e9...6bb Barn er tilpasningsdyktige. Om barnet ofte har blitt overlatt til seg selv, kan det være det er vant med det, men det betyr ikke at det er greit og uskadelig for barnet. Om det er sosialt svakt, blir det enda svakere om det ikke får den basale trygghet som foreldre skal gi. En treåring kan ha vent seg til det, men det betyr ikke st det er bra. Du forstår vel det..?! Du forstår også st barbet ikke kan stå opp for seg selv?! Skjønner ikke poenget med tråden en gg om du syntes det var greit, men er litt bekymret når du sier at det kun var de voksne som tok støyten... Den største er det barnet som tar, men du er tilsynelatende mer opptatt av kotyme overfor andre foreldre, enn dette barnets ve og vel. Og som hun over; hadde håper noen sa fra om det var mitt barn; at noen ville sikre barbet mitt son rett timen trygg oppvekst. At ikke storsamfunnet svikter barbet også, i tillegg til at jeg som mor og far som far, sviktet det. Anonymkode: 993cc...f16 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #24 Skrevet 13. februar 2017 Du sier at foreldrene aldri leverer eller henter i barnehagen. I tillegg dukker de ikke opp i bursdagen en gang for å avtale ting nærmere. Her ville jeg sendt en melding til barnevernet. Anonymkode: 3fd4b...67e 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #25 Skrevet 13. februar 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt hvordan du kan trekke den konklusjonen om at barnet er understimulert? Om barnet f.eks. skulle hatt en autistisk diagnose, så forklarer jo det språket og problemet med kontakt med barnet. Anonymkode: 7e9e9...6bb Dersom barnet har en diagnose, snakker vi forsømming av barnet. Enda verre. Anonymkode: 36527...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #26 Skrevet 13. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn er tilpasningsdyktige. Om barnet ofte har blitt overlatt til seg selv, kan det være det er vant med det, men det betyr ikke at det er greit og uskadelig for barnet. Om det er sosialt svakt, blir det enda svakere om det ikke får den basale trygghet som foreldre skal gi. En treåring kan ha vent seg til det, men det betyr ikke st det er bra. Du forstår vel det..?! Du forstår også st barbet ikke kan stå opp for seg selv?! Skjønner ikke poenget med tråden en gg om du syntes det var greit, men er litt bekymret når du sier at det kun var de voksne som tok støyten... Den største er det barnet som tar, men du er tilsynelatende mer opptatt av kotyme overfor andre foreldre, enn dette barnets ve og vel. Og som hun over; hadde håper noen sa fra om det var mitt barn; at noen ville sikre barbet mitt son rett timen trygg oppvekst. At ikke storsamfunnet svikter barbet også, i tillegg til at jeg som mor og far som far, sviktet det. Anonymkode: 993cc...f16 Jeg mener ikke å undergrave barnets ve og vel, altså. Jeg bare syntes det virket så voldsomt å melde til barnevernet fordi h*n var alene i bursdag. H*n har jo hjelpetiltak i barnehagen, så foreldrene har nok en god dialog med dem. Og det virker som at h*n alltid har nære relasjoner som støtter det, enten det er besteforeldre eller foreldre. Eller en au pair som leverer i barnehagen. Jeg aner jo ikke hvor mye denne au pairen har å gjøre med barnet utenom henting og levering. Det er jo godt mulig foreldre ikke rekker hentetidene, men stort sett alltid er der ellers. Så mine tanker rundt dette gjorde at fokuset på tråden ble mer normal, sosial kutyme, ja. Men jeg skjønner godt hva du mener. TS Anonymkode: 7e9e9...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #27 Skrevet 13. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier at foreldrene aldri leverer eller henter i barnehagen. I tillegg dukker de ikke opp i bursdagen en gang for å avtale ting nærmere. Her ville jeg sendt en melding til barnevernet. Anonymkode: 3fd4b...67e Jeg sa ikke "aldri", jeg sa nesten. Jeg så moren levere i dag. TS Anonymkode: 7e9e9...6bb
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #28 Skrevet 13. februar 2017 Meld fra til barnevernet, TS. Det er viktig, for dette synes jeg ikke hørtes bra ut. Anonymkode: 2f06e...415
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #29 Skrevet 13. februar 2017 Men igjen, barnet har jo hjelpetiltak i barnehagen, og det betyr vel da at foreldrene har en dialog med barnehagen? Hadde ikke barnehagen selv stusset, om det hadde vært noe ettersom de sannsynligvis har en del mer kontakt med familien enn det vi har. Jeg ser for meg at jeg heller kan ringe til barnevernstjenestene og forhøre meg. Få litt råd om hva de synes om det jeg vet og har sett, og ta det derifra. TS Anonymkode: 7e9e9...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #30 Skrevet 13. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er verken din eller min plikt å forsøke å diagnotisere barnet. Slike ting overlater du til profesjonelle. Snakk gjerne med ped.leder/kontaktperson i barnehagen om dette, og vurder gjerne å anmelde til barnevernet, må gjerne gjøre det også. Men å prøve å diagnotisere noen ER IKKE DIN SAK. Anonymkode: 299ca...143 Jeg diagnoserer hvem jeg vil på KG. Det har ingen juridiske konsekvenser av hva jeg synser på KG. PS. Jeg er ikke TS. Anonymkode: b1caf...31d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå