Gå til innhold

Hvordan reagerte du på prevensjonsslutt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg ønsker veldig gjerne å kaste hormonell prevensjon. Har egentlig ingen bivirkninger jeg vet om, men jeg kjenner ikke min egen kropp siden jeg startet på p-piller før jeg var ferdig med puberteten. Har brukt hormonell prevensjon i veldig mange år - og ønsker å gi kroppen en god pause (gjerne minst ett år) for å se hvordan kroppen min egentlig er. Ønsker ikke barn, men er i et fast forhold - og kondombruk er ikke problem. 

Så spørsmålet er hvordan reagerte du når du sluttet på prevensjon etter å ha brukt det en stund? Merket du noe spesielt? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ingen reaksjon. Holdt vekten og huden var like fin, hvordan det ble etter svangerskapet er en annen sak, men det er egentlig ikke så viktig. :)

Skrevet

Psyken lettet. Smerter rundt eggløsning. Det hadde jeg aldri i de pausene jeg har hatt før. Litt mere menssmerter men alt i alt så angrer jeg ikke på at jeg hoppet av hormonprevensjon.

Skrevet
20 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Fikk ingen reaksjon. Holdt vekten og huden var like fin, hvordan det ble etter svangerskapet er en annen sak, men det er egentlig ikke så viktig. :)

Takk for svar :) Hehe nei, et svangerskap er vel en vesentlig større påkjenning en prevensjonsslutt :laugh:

20 timer siden, Kinno skrev:

Psyken lettet. Smerter rundt eggløsning. Det hadde jeg aldri i de pausene jeg har hatt før. Litt mere menssmerter men alt i alt så angrer jeg ikke på at jeg hoppet av hormonprevensjon.

Takk for svar! Jeg har aldri hatt smerter ved eggløsning eller mensen tidligere - hverken før eller under prevensjon. Men nå startet jeg som sagt på prevensjon før kroppen var komt i lodd etter pubertet da, så jeg vet jo egentlig ikke hvordan mensen min er.. Jeg er spent på psyken også, har syke humørsvingninger til tider! Stakkars snille samboeren min som må leve med meg de periodene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...