AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Trenger en utskrift av journalen fra da jeg gikk til bup som tenåring. Hvordan går jeg fram da? Er det bare å møte opp i resepsjonen der og si hei og kan jeg få journalen min? Eller sender jeg en mail/et brev eller ringer? Anonymkode: e6578...786
Mhs Skrevet 14. februar 2017 #3 Skrevet 14. februar 2017 Jeg fikk min journal skrevet ut hos fastlege. Journalen blir en del av din "sykdomshistorikk" slik at helsevesenet generelt skal ha tilgang til den.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #4 Skrevet 14. februar 2017 21 minutter siden, Mhs skrev: Jeg fikk min journal skrevet ut hos fastlege. Journalen blir en del av din "sykdomshistorikk" slik at helsevesenet generelt skal ha tilgang til den. Nei, journal fra psykolog blir ikke automatisk sendt til fastlege. Om TS ikke har samtykket til at den sendes til fastlegen vil de ikke ha den. Jeg hadde ganske omfattende diagnose fra psykolog men når jeg gikk til fastlegen 2 år senere stod det ingenting om det i fastlegen sin journal og jeg måtte selv ringe bup og be de sende den over Anonymkode: 6ab3d...9fe
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 Alle forspørsler om journal skal fremsettes skriftlig. (Noen er ikke så nøye på å praktisere love, men større avdlinger følger i all hovedsak lovverket.) Du skriver at du ønsker journalinnsyn etter pasientrettighetsloven 5.1. Ønsker du kopi/utskrift så må det spesifiseres, ellers vil du få tilbud om å komme til den som har journalen og sitte der og lese. Anonymkode: ede6f...d99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå