Kattekvinne Skrevet 12. februar 2017 #21 Skrevet 12. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bredest der. Misfoster! 😝 Anonymkode: d6441...914 Virker som du ikke har så godt selvbilde? Eller bare selvironi? Ja, sunnest er det å ha under 80cm midje. Men du har gjort en kjempejobb! Gratulerer! Og vi er ofte mye mer kritisk til eget utseende. Vi ser alle forskjellige ut og vi har alle ulike nivåer av sunnhet. Det viktigste er at du er på vei til å bli sunnere og bli mer glad i deg selv! Husk det siste også. Å ha et godt selvbilde er også synt, psykisk og fysisk. Ellers vil jeg anbefale deg å måle på morgenen. Noen kan bli oppblåst av ulike matvarer. Kan også være vann, som kan reduseres ved å kutte salt. Og hvor høy er du? Et riktigere bilde av sunt midjemål er under høyde delt på to. Altså om du er 160, under 80cm, men om du er 180, så er det under 90cm. 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #22 Skrevet 12. februar 2017 2 minutter siden, Kattekvinne skrev: Virker som du ikke har så godt selvbilde? Eller bare selvironi? Ja, sunnest er det å ha under 80cm midje. Men du har gjort en kjempejobb! Gratulerer! Og vi er ofte mye mer kritisk til eget utseende. Vi ser alle forskjellige ut og vi har alle ulike nivåer av sunnhet. Det viktigste er at du er på vei til å bli sunnere og bli mer glad i deg selv! Husk det siste også. Å ha et godt selvbilde er også synt, psykisk og fysisk. Ellers vil jeg anbefale deg å måle på morgenen. Noen kan bli oppblåst av ulike matvarer. Kan også være vann, som kan reduseres ved å kutte salt. Og hvor høy er du? Et riktigere bilde av sunt midjemål er under høyde delt på to. Altså om du er 160, under 80cm, men om du er 180, så er det under 90cm. Jeg har blitt såpass voksen at jeg har lært meg å være litt selvironisk. Er heller ikke så opptatt av et perfekt utseende, men ønsker en sunn og aktiv kropp. Med min historikk og gener er det viktig at jeg tar tak i problemet før jeg må på medisiner som min mor og bestemor. Jeg er bekymret for om midjemålet mitt noen gang kan komme ned på anbefalt nivå. Spesielt siden jeg føler det går så sakte nedover. Derfor denne tråden for å høre andres erfaringer. Anonymkode: d6441...914
Pringle Skrevet 12. februar 2017 #23 Skrevet 12. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg testet litt med målebånd. Har jo en deformert mage, så det er ikke lett! På høyde med navlen er jeg 102, 5 cm over (der jeg trodde man skulle måle) er jeg 105,5 og 8 cm opp (på høyde med nederste ribbein) er jeg 91. Hva er riktig midjemål da? TS Anonymkode: d6441...914 Midjemålet er der du er smalest. Som AB sier, vanligvis et par fingre over navlen. Men du sier magen din "henger", og du er ikke smalest på høyde med navlen. Du må måle midt mellom ribbein og hoftekam, for meg er det direkte under ribbeina.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå