AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Jeg har gått ned i vekt, ganske sakte over litt tid, og har trent både styrke og kondisjon hele perioden. Totalt 15 kg, fra BMI 30,5 til 28,4. Men jeg har gått ned bare 5 cm i midjen og merker minimalt på klærne. Er ikke det ganske rart? Jeg er 105 cm rundt midjen og havveis til vektmålet mitt. En kvinne bør være maks 88 cm. Det virker ganske uoppnåelig. 😕 Noen erfaringer? Anonymkode: d6441...914
Minamemina Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 Jeg hadde mye problemer med magen. Ble alltid antatt for å være gravid..Alltid slitt med å ha stor mage.. "er du gravid, det ser sånn ut" det såret veldig. Jeg sluttet å spise brød. Holdt meg til knekkebrød.- bevegde meg mye. aerobic og lange gåturer. Da sa kollegaen min" jøss hva har skjedd med magen din? Den er helt borte. " Det kommer veldig ann på kostholdet ditt og hvor mye du trener. Da forsvinner magen fort. 1
Brukerano Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 Slik som jeg leser over tenker jeg også kosthold. Kanskje du ikke tåler gluten, eller det er andre ting som gjør at du blir oppblåst. For å gå ned i vekt og i størrelse er kosthold veldig viktig. For mange betyr dette også å bytte utbrød. Jeg kjøpte meg nettopp boka ny start, tror jeg den het. Mange gode tips å råd. Lykketil!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #4 Skrevet 11. februar 2017 Jeg er ikke oppblåst. Det er ikke luft, det er fett. 😋 TS Anonymkode: d6441...914
Minamemina Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke oppblåst. Det er ikke luft, det er fett. 😋 TS Anonymkode: d6441...914 Det var fett jeg hadde også. Ble også oppblåst. Men hadde en gravid mage-derfor ble jeg ofte antatt for å være gravid. Prøv å bytte ut noen matvarer. Se om det hjelper. Spis mindre og tren mer. Det hjalp meg masse
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 Jeg spiser ikke massevis av hveteboller. Jeg spiser 2-4 tynne skiver grovt brød per dag. Jeg har ingen tegn til matintoleranse og tviler på at oppblåsthet har noe med magefettet mitt å gjøre. Det er forskjell på luft og fett og jeg vet hvordan det føles å være oppblåst. Under fettet kjenner jeg at jeg har fått antydning til muskler og jeg merker jo at jeg er litt smalere, spesielt på overkroppen. Ser slankere ut i ansikt, hals og skuldre. Skjønner også at jeg er epleform og mister fett rundt midjen til sist. Jeg kan sikkert gå ned 20 kg til. Jeg har veid 20 kg mindre tidligere men da var ikke hodet med, så jeg skjønte ikke hvor tynn jeg var. Jeg hadde mage da også, men har liksom sånn hengemage som sikkert aldri blir helt borte. Den står ikke ut, den henger ned. 😕 Lurte egentlig mest på midjemål, vekt og hvor fort det er vanlig å gå ned i cm. Anonymkode: d6441...914
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #7 Skrevet 11. februar 2017 Det tar tid, ofte er fettet på magen det som går sist så du må være tålmodig. Anonymkode: a9f93...65b
Pringle Skrevet 11. februar 2017 #8 Skrevet 11. februar 2017 Anbefalingene for max midjemål for kvinner er ikke 88, men 80 cm, og uavhengig av høyde, så en merkelig anbefaling. Men du er fremdeles overvektig. Hvor mye man merker på klær kan påvirkes av hva slags klær man bruker (elastikk?). Men jeg tror uansett du kanskje måler på feil sted. Midjen er der man er smalest. Hvis du har senket din BMI med 2,1 poeng ved å gå ned 15 kilo, er du omtrent 264 cm høy, men jeg tror egentlig ikke det. Så jeg tror det bare er noe som ikke stemmer her. Sjekk tallene på nytt.
DragonDays Skrevet 11. februar 2017 #9 Skrevet 11. februar 2017 De sier jo at magefettet er det som forsvinner sist. På meg selv har jeg merket at jeg må ha vært slank en stund før magen endrer utseende radikalt. Altså, magen blir mindre når jeg går ned i vekt, men den største endringen kommer etter jeg har vært normalvektig en stund. Da trenger jeg ikke gjøre noe spesielt for det heller, som å spise færre kalorier eller trene mer.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #10 Skrevet 11. februar 2017 21 minutter siden, Pringle skrev: Anbefalingene for max midjemål for kvinner er ikke 88, men 80 cm, og uavhengig av høyde, så en merkelig anbefaling. Men du er fremdeles overvektig. Hvor mye man merker på klær kan påvirkes av hva slags klær man bruker (elastikk?). Men jeg tror uansett du kanskje måler på feil sted. Midjen er der man er smalest. Hvis du har senket din BMI med 2,1 poeng ved å gå ned 15 kilo, er du omtrent 264 cm høy, men jeg tror egentlig ikke det. Så jeg tror det bare er noe som ikke stemmer her. Sjekk tallene på nytt. Ja, jeg har visst bomma litt på statistikken min. Veide på det meste 97 kg, bmi 37,8 og midjemål 113. Veier på 83 kg, bmi 28,1 og midjemål 105,5. Fortsatt lite, men sorry! 😂 Anonymkode: d6441...914
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #11 Skrevet 11. februar 2017 Har du fått barn? Det kan også være magemusklene som er delte, ds får man en "bul" på magen. Anonymkode: b95df...07b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #12 Skrevet 11. februar 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fått barn? Det kan også være magemusklene som er delte, ds får man en "bul" på magen. Anonymkode: b95df...07b Ingen barn, bare jojoslanink i 15 år. Anonymkode: d6441...914
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #13 Skrevet 11. februar 2017 Nå har jeg testet litt med målebånd. Har jo en deformert mage, så det er ikke lett! På høyde med navlen er jeg 102, 5 cm over (der jeg trodde man skulle måle) er jeg 105,5 og 8 cm opp (på høyde med nederste ribbein) er jeg 91. Hva er riktig midjemål da? TS Anonymkode: d6441...914
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #14 Skrevet 11. februar 2017 Dessverre fungerer det ikke med punkttrening av hvor på kroppen man vil ha fjernet fettet. Grammene gjøres på treningssenteret mens kiloene tar du på kjøkkenet. Anonymkode: e1575...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #15 Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre fungerer det ikke med punkttrening av hvor på kroppen man vil ha fjernet fettet. Grammene gjøres på treningssenteret mens kiloene tar du på kjøkkenet. Anonymkode: e1575...7e4 Det vet jeg godt og det var ikke spm. mitt. Anonymkode: d6441...914
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #16 Skrevet 11. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg testet litt med målebånd. Har jo en deformert mage, så det er ikke lett! På høyde med navlen er jeg 102, 5 cm over (der jeg trodde man skulle måle) er jeg 105,5 og 8 cm opp (på høyde med nederste ribbein) er jeg 91. Hva er riktig midjemål da? TS Anonymkode: d6441...914 Smaleste er midjemålet. Vanligvis et par fingre over navel. :-) Anonymkode: 7e302...cba
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #17 Skrevet 11. februar 2017 Ville prøvd å kutte helt ut brød. Spis heller ryvita knekkebrød. Anonymkode: a5a7e...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #18 Skrevet 11. februar 2017 Men spør lege eller ernæringsfysolog. Kanskje du er feilernært? Kan også hende du er litt oppblåst under fettet. Eller at det er noe annet problem. Anonymkode: 7e302...cba
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #19 Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smaleste er midjemålet. Vanligvis et par fingre over navel. :-) Anonymkode: 7e302...cba Jeg er bredest der. Misfoster! 😝 Det var noen her som sa at magen følger etter en stund etter at man har nådd normalvekt. Det var sånne erfaringer jeg fisket etter. Jeg får bare jobbe med vekta og se hva som skjer når jeg er normalvektig. Det er mulig jeg bør enda lenger ned. Anonymkode: d6441...914
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #20 Skrevet 11. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men spør lege eller ernæringsfysolog. Kanskje du er feilernært? Kan også hende du er litt oppblåst under fettet. Eller at det er noe annet problem. Anonymkode: 7e302...cba Feilernært som i altfor mye sjokolade og mat - ja. Anonymkode: d6441...914 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå