AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Hei! Jeg har et program som må kjøres på Windows, og jeg ønsker derfor å få Windows på Macen min. Er det noen som kan gi meg en kort og tydelig oppskrift? Kan jeg gjøre alt gjennom nett, eller må jeg ha en disk? Jeg har en 13-tommers MacBook Pro fra tidlig 2015. Anonymkode: 355b1...48a
KaDust Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 Du kan jo sjekke ut denne tutorialen: https://support.apple.com/no-no/HT201468 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, KaDust skrev: Du kan jo sjekke ut denne tutorialen: https://support.apple.com/no-no/HT201468 Den har jeg allerede sjekket ut, men hvor er det jeg da kjøper en Windows installasjonsdisk? Anonymkode: 355b1...48a
Klossmajor Skrevet 11. februar 2017 #4 Skrevet 11. februar 2017 (endret) Boot Camp er ikke den beste løsningen. Virtualiseringsmaskiner har kommet såpass langt nå at Windows og Linux kan kjøres i en VM (virtualiseringsmaskin) på nyere Mac-er uten at det går for tregt, så lenge det ikke er krevende spill det er snakk om. Så vidt meg bekjent er det tre aktører å velge mellom på markedet som tilbyr denne type programvare. De to beste er betalingsløsninger, mens et tredje alternativ er gratis. VMware Fusion fra produsenten VMware er den ene og Parallels Desktop fra Parallels er den andre av de to som koster penger. VirtualBox fra Oracle er gratis, men ikke av helt samme kvalitet. Boot Camp innebærer at man kjører Windows på en egen partisjon adskilt fra macOS som kjøres på en annen partisjon. En virtualiseringsmaskin innebærer at et operativsystem kjøres som en gjest innenfor et annet operativsystem. I dette tilfellet kjøres Windows i et eget vindu på skrivebordet i Finder hos macOS som er verten. Man kan enkelt dra filer fra macOS over i Windows og motsatt. Man kan også kjøre Windows i Boot Camp og få tilgang fra macOS til Boot Camp installasjonen av Windows på den andre partisjonen gjennom en VM, men en slik løsning gir begrensninger som man ikke har ved å kjøre Windows som gjest i en VM med macOS som vert. Endret 11. februar 2017 av Klossmajor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå