Gå til innhold

Angående tannkrem mot ising?

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. Kjøpte sensodyne tannkrem mot ising. Skal jeg børste som vanlig eller bare børste i de 1-2 tennene der det er ising?

2. Hvor lang tid/hvor mange dager hos dere tok det før dere merket veldig bra effekt av tannkrem mot ising? 

Anonymkode: 73c50...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du pusser selvsagt alle tennene med den. Og jeg vil tro at effekten kommer ganske umiddelbart.

Skrevet
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Du pusser selvsagt alle tennene med den. Og jeg vil tro at effekten kommer ganske umiddelbart.

Hmm. Prøvde den for første gang igår men kjenner fortsatt til isingen?

Skrevet

Ising forårsaket av varmt eller kaldt skal bedres med Sensodyne. Alternativt har du blottlagte tannhalser, noe jeg tviler på siden dette er en plage for eldre mennesker, som regel. Hvis ikke ising avtar, bør du sjekke med tannlegen om det er noe annet galt

Skrevet
Akkurat nå, Kontormus skrev:

Ising forårsaket av varmt eller kaldt skal bedres med Sensodyne. Alternativt har du blottlagte tannhalser, noe jeg tviler på siden dette er en plage for eldre mennesker, som regel. Hvis ikke ising avtar, bør du sjekke med tannlegen om det er noe annet galt

Når bør det avta? Innen 1uke?

Skrevet

Flere tanker? Lurer mest på hvor kjapp virkning 

Skrevet

De som kommer tilbake sier: "Dette virka"

Anonymkode: 1a042...231

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som kommer tilbake sier: "Dette virka"

Anonymkode: 1a042...231

Hvem kommer tilbake?

• Liker 1
Skrevet

Du må finne ut av hvorfor det iser. Hull, begynnende hull? Jeg får ising av sukker, men kun i noen få tenner. 

Sensodyne virker etter noen dager.

Anonymkode: 53473...54b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må finne ut av hvorfor det iser. Hull, begynnende hull? Jeg får ising av sukker, men kun i noen få tenner. 

Sensodyne virker etter noen dager.

Anonymkode: 53473...54b

Jeg tror det kan være pga jeg børster veldig hardt, og måtte bytte tannbørste lissom. Tror du det kan være det?

Skrevet

Du må også børste mer forsiktig enn det du gjør. Tannbørsten din var ett tydelig tegn på at du børster ALT for hardt. 

Børst også ovenfra og ned til slutt. 

Hjelper det ikke etter en uke, bør du dra til tannlegen. 

Skrevet

Har brukt sensodyne når jeg har brukt tannbleking (crest whitestrips), siden det kan gjøre tennene sensitive sånn at det iser når man typ spiser/drikker noe kaldt og slike ting. Den virker umiddelbart. Nesten overraskende bra effekt, man tenker jo at reklame er bullshit eller overdrivelser, men sensodyne gjør faktisk det som står på pakken. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Cuntzilla skrev:

Har brukt sensodyne når jeg har brukt tannbleking (crest whitestrips), siden det kan gjøre tennene sensitive sånn at det iser når man typ spiser/drikker noe kaldt og slike ting. Den virker umiddelbart. Nesten overraskende bra effekt, man tenker jo at reklame er bullshit eller overdrivelser, men sensodyne gjør faktisk det som står på pakken. 

Så den virker etter 1 dag? Hmm rart

Skrevet
11 minutter siden, MissPierce skrev:

Du må også børste mer forsiktig enn det du gjør. Tannbørsten din var ett tydelig tegn på at du børster ALT for hardt. 

Børst også ovenfra og ned til slutt. 

Hjelper det ikke etter en uke, bør du dra til tannlegen. 

Om ikke sensodyne hjelper etter en uke mener du?

Ja, jeg tror årsaken er at jeg børster for hardt, men hva er det som gjør at det forekommer ising? Emaljen går vekk?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så den virker etter 1 dag? Hmm rart

Ja, føler den virker ganske raskt på meg. Ikke veldig plaget med ising da, men nok til at jeg har måttet droppe colgate og kjøre sensodyne når jeg har brukt white strips (som har ising som veldig vanlig bivirkning). Merker forskjell med en gang.

Men gi den litt tid da, det er jo en helt vanlig (og god!) tannkrem som du selvsagt skal pusse alle tennene med to ganger daglig som du normalt gjør, så det er jo bare å kjøre gjennom den tuben du har kjøpt og se om du merker noe underveis.

Skrevet
4 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Ja, føler den virker ganske raskt på meg. Ikke veldig plaget med ising da, men nok til at jeg har måttet droppe colgate og kjøre sensodyne når jeg har brukt white strips (som har ising som veldig vanlig bivirkning). Merker forskjell med en gang.

Men gi den litt tid da, det er jo en helt vanlig (og god!) tannkrem som du selvsagt skal pusse alle tennene med to ganger daglig som du normalt gjør, så det er jo bare å kjøre gjennom den tuben du har kjøpt og se om du merker noe underveis.

Hmm okey. Merker det bare på 2 av tennene på venstresiden, og helt bakerst der har jeg en klump/tann som jeg kjenner som er løss. Rart.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke sensodyne hjelper etter en uke mener du?

Ja, jeg tror årsaken er at jeg børster for hardt, men hva er det som gjør at det forekommer ising? Emaljen går vekk?

Ja. Om tannkremen ikke har virket etter en uke. Så bør du ta en tur for å utelukke andre ting. 

Tannlegen vil også se om du pusser for hardt. 

Pusser du for hardt, så vil du irritere tannhalsene. Dytte de opp, sånn at nervene blir blottet. Det gir ising. 

Mest sannsynlig så er det fordi du pusser alt for hardt. Så det må du jo gjøre noe med. 

Skrevet
5 minutter siden, MissPierce skrev:

Ja. Om tannkremen ikke har virket etter en uke. Så bør du ta en tur for å utelukke andre ting. 

Tannlegen vil også se om du pusser for hardt. 

Pusser du for hardt, så vil du irritere tannhalsene. Dytte de opp, sånn at nervene blir blottet. Det gir ising. 

Mest sannsynlig så er det fordi du pusser alt for hardt. Så det må du jo gjøre noe med. 

Men det at jeg pusser for hardt, går denne ising-følelsen vekk ved tannkrem? Eller må man til tannlege for behandling?

Skrevet
42 minutter siden, Smash00 skrev:

Men det at jeg pusser for hardt, går denne ising-følelsen vekk ved tannkrem? Eller må man til tannlege for behandling?

Den bør gå vekk med tannkremen og viktigst av alt, at du ikke pusser så hardt. 

Du skal ikke ha kveler tak på tannbørste, og heller ikke presse den mot tennene så busta spriker. 

Skrevet

Jeg merker ikke noe særlig effekt av sensodyne.

Bruker zendium sensitive, og den er helt super. Pusser tennene som vanlig. 

Bruker også flux eller fluorskylling morgen og kveld, veldig effektivt for å forebygge hull. Har ikke hatt hull på over 10 år. 

Jeg reagerer på såpestoffer i tannkremer, derfor iser det. Zendium er den eneste tannkremen som ikke inneholder såpestoff men som også inneholder fluor. 

Anonymkode: edb38...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...