Gå til innhold

Journalutskrift - 308 kr??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ba om journalutskrift fra fastlegen jeg hadde for en god del år siden. Fikk hentelapp om rekommandert brev i dag. Så får jeg en faktura over SMS der det står at jeg skal betale for denne journalen. Jeg visste jo at journalutskrift kostet penger, men jeg har hentet ut mange journaler fra andre steder som psykolog, bup osv, men disse regningene har alltid vært på 85 kr! Hvordan i alle dager kan de ta 308 kr for dette?? Sjekket hva det kostet på posten og finner ingenting som kan forsvare den prisen?? 

Anonymkode: 812ac...e08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cry me a river.

Anonymkode: a5920...c82

Skrevet

Det koster jo en del å sende rekommandert, da. 

Anonymkode: ca909...630

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ba om journalutskrift fra fastlegen jeg hadde for en god del år siden. Fikk hentelapp om rekommandert brev i dag. Så får jeg en faktura over SMS der det står at jeg skal betale for denne journalen. Jeg visste jo at journalutskrift kostet penger, men jeg har hentet ut mange journaler fra andre steder som psykolog, bup osv, men disse regningene har alltid vært på 85 kr! Hvordan i alle dager kan de ta 308 kr for dette?? Sjekket hva det kostet på posten og finner ingenting som kan forsvare den prisen?? 

Journalutskrift kan leger ta betalt etter faktiske kostnader. Da inngår papir, blekk, medgått tid for å skrive ut journalen, forsendelse m.m. så denne fakturaen kan nok legen forsvare med at har kostet han langt mer å oversende deg enn det du faktisk skal betale.  Og ja, det er lovlig og ikke noe du kommer noen vei med å klage på. 

Anonymkode: 74ed5...85f

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg måtte også betale for print og papir og sending. En så tjukk blokk koster mye papir og blekk og porto åpenbart.  

Anonymkode: a6531...93d

Skrevet

Fikk en haug med papirer fra bup engang, sikkert 200 sider. -85 kr. Har hentet ut mange journaler de siste årene, ingen dyrere enn 85 kr. Står heller ikke hva man betaler for, bare beløp. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye dyrere å få journalen sendt enn når en henter den på legekontoret. Mer arbeid pluss at det er dyrt å sende rekommandert.

Skrevet
3 timer siden, emilie123 skrev:

Det er mye dyrere å få journalen sendt enn når en henter den på legekontoret. Mer arbeid pluss at det er dyrt å sende rekommandert.

Men jeg har aldri hentet den før, kun fått den tilsendt. Har sjekka priser på rekommandert, og prisen er ikke så høy.. 

Skrevet

Jeg har aldri fått journal tilsendt som rekommandert. Ba du om det selv? I så fall er det nok derfor det kostet ekstra.

Anonymkode: fa1c3...d6c

Skrevet

Rekomandert brev kr 165 eller 200 avhengig av str

Journalutskrift takst kr 85

+ fakturagebyr og evt papirkostnad

Anonymkode: 81037...0e1

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har aldri hentet den før, kun fått den tilsendt. Har sjekka priser på rekommandert, og prisen er ikke så høy.. 

Det er jo kjempe bra at de sendte journalen som rekommandert brev! Tenk hvis den hadde forsvunnet på veien, blitt stjålet fra postkassen osv. Det kan stå mye sensitiv informasjon der som kan komme i feil hender. 

Som ab 0e1 sier:

Rekomandert brev kr 165 eller 200 avhengig av str

Journalutskrift takst kr 85

+ fakturagebyr og evt papirkostnad

Anonymkode: 15abc...efd

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende uttalelse.

Nori, mod

Skrevet

Jeg betalte 208 kr. for journalutskrift, ved bytte av fastlege. Mitt gamle legekontor sendte til mitt nye.

Skrevet

Jeg har fått journalen tilsendt tre ganger. Den ene gangen kom den rekommandert, har aldri måtte betale noe.

Anonymkode: cd251...386

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...