AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Hei, Jeg sklei på glattisen i forrige uke og klarte å skade ankelen min. Jeg regnet med at det bare var en forstuing med det første, ettersom jeg synes den var blitt en del bedre to dager etterpå (var helt grusom den første dagen), men siden den gang har den ikke blitt noe bedre. Den lager en merkelig klikkelyd når jeg forsøker å gå (slik som når du knekker fingre) på to ulike plasser i ankelen. Jeg klarer ikke gå normalt, jeg "må" liksom halte, uansett hvor mye jeg anstrenger meg for å prøve å gå "normalt". Det gjør kjempevondt når jeg prøver å trykke på huden rundt ankelen både på innside og utsiden av foten og jeg har en del blåmerker der. Jeg har allikevel ingen problemer med å stå stille på foten og kan fint stå på én fot på det skadede benet dersom jeg vil, men det er fortsatt en konstant verk i benet (som ved tannverk) både når jeg står stille og når jeg sitter/ligger, men verken er ikke så ille at jeg ikke får sove liksom. Når jeg prøver å gå på foten vrir jeg den utover uten at jeg tenker over det, fordi det er mindre smertefullt dersom jeg vrir den utover når jeg går. Jeg er hypokonder og har en tendens til å krisemaksimere, men synes det er rart at det fortsatt skal være såpass smertefullt såpass lenge etter ulykken. Jeg har aldri "vrikket" ankelen før, og lurer på om det er normalt at det gjør vondt såpass lenge etter hendelsen eller om jeg burde gå til legen for å eventuelt utelukke brudd? Jeg finner så mye motstridende informasjon eller informasjon med for mye medisinsk terminologi til at jeg kan forstå det på Internett, så hvis noen har erfaringer å dele ville jeg vært takknemlig Anonymkode: dacf2...05c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå