Gå til innhold

Migrene eller spenningshodepine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har et spørsmål til dere meg migrene, som jeg hadde blitt veldig takknemlig om noen ønsket å svare meg på :) 

I desember hadde jeg mitt første migreneanfall m/ aura. Jeg fikk ekstremt vondt i hodet, og havnet på legevakten. Der fikk jeg 1 g Paracet og 1 g Ibux. I tillegg fikk jeg med meg Maxalt hjem. Opplevde at dette var tilstrekkelig smertelindring for meg. Hodepinen var pulserende og gjorde meg svært kvalm. Flere i familien har også migrene. Jeg er ganske sikker på at den ble utløst av stress.

I løpet av de siste dagene har jeg følt meg ekstremt deprimert. Jeg husker også at jeg av litt uforklarlige grunner følte meg deprimert dagene før mitt første anfall. Jeg fikk begynnende hodepine da jeg kom hjem ca. kl. 16 idag. Jeg trodde jeg brygget på noe, og tok meg 300 mg Paracet. Jeg satte også på lyset i stua, men kjente meg lyssky, og skrudde det ned igjen. For ca. en halvtime siden tok jeg meg 300 mg med Ibux, fordi jeg kjente at hodepinen var på vei til å bli ganske sterk. Jeg har vært ganske stresset den siste tiden også, i tillegg til at jeg har mensen :P

Jeg lurer på om jeg har fått et migreneanfall igjen. Jeg kjenner også at Ibuxen ikke har noe særlig effekt, desv. Jeg er enda ikke kvalm, men kjenner meg ganske trøtt. 

Det er sikkert litt vanskelig å si, men kan noen tenke seg om det jeg opplever nå er migrene, eller spenningshodepine, evnt. annen hodepine? Prøver å kartlegge litt :) Takk for svar!

Anonymkode: cd380...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må iallfall prøve å kombinere Ibux med Paracet, 1 g. Paracet og 400 mg Ibux er det jeg bruker mot auramigrene. Kan tas hvor fjerde time. Vanlig migrenemedisin har ingen effekt på meg. Jeg får alltid aura, men noen ganger sovner jeg før jeg får vondt. Uansett så er det ingen tvil om at det er migrene og ikke spenningshodepine. Det kjennes annerledes ut og jeg blir glemsom og satt ut. 

Skrevet

Det høres ut som migrene. Jeg har migrene selv og bruker maxalt, og fikk beskjed av legen om at det kun funker mot migrene, ikke noe annet. Så hvis du følte at det hjalp med maxalt tyder det også på at det er migrene.

Skrevet
23 minutter siden, cloudsinger skrev:

Det høres ut som migrene. Jeg har migrene selv og bruker maxalt, og fikk beskjed av legen om at det kun funker mot migrene, ikke noe annet. Så hvis du følte at det hjalp med maxalt tyder det også på at det er migrene.

Takk for svar, dere!

Er også kommet til konklusjonen om at jeg desv har fått migrene. Det er bra å høre at Maxalt funker for deg. Jeg fikk desv ikke prøvd det på legevakten, da jeg var så kvalm. Fikk heldigvis i meg 1 g hver av Ibux/Paracet før jeg ble ordentlig kvalm, så håper inderlig det funker nå også. Har tatt en dose på 500 mg Ibux + 800 mg Paracet. Holder meg foreløpig til NSDAIS og paracetamol. :) 

Bare jeg ikke blir kvalm, det er neste det verste..

Anonymkode: cd380...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...