Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal begynne i ny jobb nå om ikke så lenge, og vi har kjernearbeidstid mellom kl 09-15!! Sikkert et dumt spørsmål, men jeg har jobbet over 10 år i butikk, og der er det ingen kjernetid,

Anonymkode: e5b64...bd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjernetid er den tidsperioden hvor det er forventet at du er på jobb.

Anonymkode: fe2b6...c66

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OK, takk for svar! 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at så lenge du er på jobb i kjernetiden og jobber så lenge du skal kan du komme og dra når du vil. Veldig greit om du har barn, vil trene om morgenen enkelte dager eller av andre grunner liker å ha fleksibel arbeidstid. Også supert den første snødagen når du ikke vet om du blir 5 eller 50 minutter forsinket:nigo:

Anonymkode: d8588...855

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at så lenge du er på jobb i kjernetiden og jobber så lenge du skal kan du komme og dra når du vil. Veldig greit om du har barn, vil trene om morgenen enkelte dager eller av andre grunner liker å ha fleksibel arbeidstid. Også supert den første snødagen når du ikke vet om du blir 5 eller 50 minutter forsinket:nigo:

Høres jo veldig ålreit ut ;) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo veldig ålreit ut ;) 

Du bør selvfølgelig forhøre deg litt med de nye kollegene hvordan dette praktiseres på akkurat denne arbeidsplassen Det hender ting praktiseres litt ulikt på ulike steder og det er ikke gøy å ta feil på slike ting.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør selvfølgelig forhøre deg litt med de nye kollegene hvordan dette praktiseres på akkurat denne arbeidsplassen Det hender ting praktiseres litt ulikt på ulike steder og det er ikke gøy å ta feil på slike ting.

Jada, jeg skal jo det ;)) tør nok ikke å begynne å mase om arbeidstid med engang... må nok bare være der så lenge jeg må.

Skrevet

Der jeg jobber har vi arbeidstid 8.00-15.30, med kjernetid 9.00-15.00.

Det passer fint, for da begynner jeg på jobb klokken 9, og blir heller lenger enn de fleste andre. Noen dager har vi møter tidligere og da starter arbeidsdagen 8 eller 8.30, men kontoret åpner ikke før 9.

Men nå er jobben, kollega og sjef veldig fleksible med egne arbeidstider, så jeg kan stort sett ta fri når jeg vil så lenge det er noen andre på kontoret, og jeg jobber det inn.

Skrevet

Vi har fleksitid med kjernetid fra 9-14. Normal arbeidsuke er på 37,5 timer, vi har betalt lunsj. 

Jeg er som regel på jobb mellom 6.30 og 7.30, da kan jeg enten gå tidlig hjem eller opparbeide meg noen timer til avspasering. Vi får ikke overtidstillegg i fleksitiden som er mellom 07 og 17.

Skrevet
På 10.2.2017 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Ikke forventet. Kjernetid er tiden du SKAL være på jobb.

Anonymkode: 842f2...eb6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...