Gå til innhold

Sabla merkelig innbydelse..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okei, såehm.. For ca 4-5 måneder siden fikk jeg vite at "bestevenninna" mi skulle gifte seg, flott for ho, meeen.. Så fikk jeg invitasjonen til den store dagen for ca 3uker siden.. I invitasjonen står det ingenting om hvem som er invitert eller noen svarfrist.. Bryllupet er ganske snart så jeg ville være på den sikre siden og skrev en melding til venninnen min for å være sikker på at datteren min også var "hjertelig velkommen".. da fikk jeg pent og pyntelig beskjed om at nei, da skulle jeg gitt beskjed tidligere for nå var mat og alt bestilt å div. Så da sitter jeg her da.. Med ei lita ei som jeg ikke får barnevakt til, en pappa som skal jobbe fra tidlig morgen til sen kveld.. Hva i all verden gjør jeg? Hva skal jeg si til henne?

hilsen ei som er frustrert... 

Anonymkode: 651d1...ad6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig ubetenksomt av henne og ikke spesifisere det tydeligere. Samtidig hadde jeg gjort alt for å ordne barnevakt på en så spesiell dag for venninnen din. Er vel noen foreldre i barnehagen/skolen du kan spørre? Evt en ansatt i barnehagen? Mannen din kan vel også prøve å få fri akkurat denne dagen.

• Liker 3
Skrevet

Er dere bestevenner eller "bestevenner", litt usikker med tanke på tonen her. Hun skal gifte seg liksom... flott for hun - eller "flott" for hun? :P

Uansett - jeg synes det er sært om hun ikke klarer å fikse plass til bestevenninnens datter i bryllupet sitt. Barnet kan vel spise hot dogs eller hva som er passende for alderen. Alternativt (og i mine øyne - mest ønskelig) så hadde jeg prøvd å skaffe barnevakt. Jeg hadde foretrukket å dra uten barn i bryllupet til en av mine beste venner. Så... besteforeldre, tanter/onkler, venner....? Er det ingen som kan stille opp den dagen? Kan pappen til barnet be om fri den kvelden?

Skrevet

Nei.. altså.. jentungen er nettopp begynt i ny bhg, besteforeldrene bor andre plasser og trust me, jeg har forsøkt å få tak i noen.. Nei, mannen min kan ikke bare ta fri da han driver eget firma..

men jeg føler ikke dette er min feil, at jeg nå mest sannsynlig ikke kan gå i dette bryllupet.. føler faktisk at dette er venninnen min sin egen feil og jeg kjenner jeg blir både frustrert og lei meg.. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, såehm.. For ca 4-5 måneder siden fikk jeg vite at "bestevenninna" mi skulle gifte seg, flott for ho, meeen.. Så fikk jeg invitasjonen til den store dagen for ca 3uker siden.. I invitasjonen står det ingenting om hvem som er invitert eller noen svarfrist.. Bryllupet er ganske snart så jeg ville være på den sikre siden og skrev en melding til venninnen min for å være sikker på at datteren min også var "hjertelig velkommen".. da fikk jeg pent og pyntelig beskjed om at nei, da skulle jeg gitt beskjed tidligere for nå var mat og alt bestilt å div. Så da sitter jeg her da.. Med ei lita ei som jeg ikke får barnevakt til, en pappa som skal jobbe fra tidlig morgen til sen kveld.. Hva i all verden gjør jeg? Hva skal jeg si til henne?

Du kan ikke lastes for at hun har bestilt mat før hun har fått svar fra dere inviterte.

Anonymkode: 37d92...b58

• Liker 2
Skrevet

Si som det er at du ikke kan komme.

Anonymkode: 37d92...b58

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Ferny skrev:

Er dere bestevenner eller "bestevenner", litt usikker med tanke på tonen her. Hun skal gifte seg liksom... flott for hun - eller "flott" for hun? :P

Uansett - jeg synes det er sært om hun ikke klarer å fikse plass til bestevenninnens datter i bryllupet sitt. Barnet kan vel spise hot dogs eller hva som er passende for alderen. Alternativt (og i mine øyne - mest ønskelig) så hadde jeg prøvd å skaffe barnevakt. Jeg hadde foretrukket å dra uten barn i bryllupet til en av mine beste venner. Så... besteforeldre, tanter/onkler, venner....? Er det ingen som kan stille opp den dagen? Kan pappen til barnet be om fri den kvelden?

Jeg trodde vi var bestevenner.. ikke at det er så viktig.. jeg er bare frustrert og lei meg.. bryllupet er alkoholfritt og noe som venninnen min påpekte skulle være barnevennlig fordi deres egne barn skulle være med på hele bryllupsfesten.. det er vel derfor dette blir enda mere leit...

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du sier at du ikke har anledning til å komme.

Skrevet
Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Du sier at du ikke har anledning til å komme.

Men blir ikke det litt dumt når jeg senest i går sa at jeg gledet meg til den store dag?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hva som er overraskende? :klo:

De fleste foretrekker å ikke ha (for mange) barn i et bryllupuansett.

Du har følgende valg:

-forklare at du må ta med barnet, men kan gi henne mat fra din tallerken. Det er ikke som om småbarn spiser stort, så det spiller liten rolle om hun er tenkt på eller ikke. 

-finne barnevakt. det er ikke umulig.

-droppe bryllupet, eller i alle fall deler av det. Typisk er det uansett ikke noe moro å ha med småunger på langdryg middag, så oppsøk kirken, finn på noe morsomt, og så går dere til kaker og starten på dans før dere tar kvelden. 

Jeg ser som sagt ikke problemet: alle vet at ingen arrangerer bryllup for gjestene sin del. Det er en gigantisk ego-feiring av at to mennesker vil ha sex, tross alt.. Jeg er glad for alle jeg slipper kjede vettet av meg gjennom.

Anonymkode: 9ef83...dab

• Liker 3
Skrevet

Hvis man er ordentlige bestevenner, så er man nøye med å videreformidle slik info til den andre parten (dvs til deg som er ts). Klarer man ikke dette, så er man enten

a) ikke voksen

b) ikke oppegående nok til å gifte seg

c) ikke bestevenner, snarere heller bekjente

Om man likevel skulle våge å prøve venne-begrepet, så bør man kunne spørre den personen direkte om disse spørsmålene:

"Jeg ble litt usikker da jeg så innbydelsen, er det vi voksne som er invitert, eller er arvingen vår også invitert?"

"Er de viktig for deg at vi svarer innen en viss dato?"

Og så videre.

Hvorfor i all verden er det så vanskelig å spørre henne om dette?

Anonymkode: 5ee14...935

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde vi var bestevenner.. ikke at det er så viktig.. jeg er bare frustrert og lei meg.. bryllupet er alkoholfritt og noe som venninnen min påpekte skulle være barnevennlig fordi deres egne barn skulle være med på hele bryllupsfesten.. det er vel derfor dette blir enda mere leit...

I så fall synes jeg det er direkte merkelig at barnet ditt ikke kan komme. Men dere er nære venninner sånn jeg forstår det, i så fall kan jeg ikke skjønne annet enn at hun endrer mening når du forklarer situasjonen. Altså, du får ikke barnevakt - alternativet er at du ikke kommer i det hele tatt.

Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men blir ikke det litt dumt når jeg senest i går sa at jeg gledet meg til den store dag?

Jo, men da viste du jo ikke at datteren din ikke var velkommen ?

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hvis du trodde at dere begge var invitert, så er jo ikke det rart. Hvis det var en bestevenn av meg, så ville jeg tatt det for gitt at barnet mitt var invitert så du har gjort mer enn meg. Jeg ville ha spurt om det. Du kan jo ikke la barnet ditt være hjemme alene, uansett. Blir hun sur, syns det rart, så ja, hva så?

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet

Hvorfor skal ett barn være med i ett byllup? 

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, *Luftbobla* skrev:

Hvorfor skal ett barn være med i ett byllup? 

Hvorfor ikke? Er mange barn som er med i bryllup.

Skrevet

Syns det var mere rart at mannen din ikke er invitert. 

Skrevet

Bare si at du trodde jenten din også var invitert. Når det kun er utvalgte i husstanden som er invitert, så pleier det å stå navn på de inviterte. I tillegg sa hun at det skulle være alkoholfritt så det var barnevennlig, så da var det heller ikke rart du trodde hun var invitert. Med mindre hun sa "siden MINE barn skal være med på hele festen"

Grunnen til at du ikke kan komme, er pga denne misforståelsen og at du da ikke har sjans til å komme fordi du ikke klarer å få barnevakt / mann bytte vakt på så kort varsel.

Anonymkode: 84f0a...73b

Skrevet
På 10.2.2017 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Nei.. altså.. jentungen er nettopp begynt i ny bhg, besteforeldrene bor andre plasser og trust me, jeg har forsøkt å få tak i noen.. Nei, mannen min kan ikke bare ta fri da han driver eget firma..

men jeg føler ikke dette er min feil, at jeg nå mest sannsynlig ikke kan gå i dette bryllupet.. føler faktisk at dette er venninnen min sin egen feil og jeg kjenner jeg blir både frustrert og lei meg.. 

Eeeeh... Jo, dersom han driver eget firma kan han vel faktisk tilrettelegge for at han passer barnet mens du er i bryllup? Klart han sikkert må jobbe det inn, men han er da sin egen sjef og er vel noe fleksibel? Stusser mere over at dere ikke skal gå sammen i bryllupet til din beste venninne. Er ikke mannen din invitert?

Anonymkode: 57180...3d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig med TS her. Er man nære venninner så avklarer man det om man ikke ønsker barn i et bryllup og ærlig talt, hvor mye spiser et barn da? 

Jeg hadde demonstrert litt, og ringt henne og sagt at jeg dessverre ikke kunne komme i bryllupet fordi jeg ikke hadde barnevakt - og latt ballen være hennes! Det er sabla merkelig oppførsel dersom det er snakk om ei nær venninne! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...