Gå til innhold

ToMiAs får sin DrømmePrins august 2007

Olifant

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hei!

Oj, ble litt skremt da jeg så at dagboka di var "on hold"...Har jeg forstått det riktig at du har en pause i planlegginga pga jobbsituasjonen?

Synd at du ikke var den heldige denne gangen, men det vil helt sikkert dukke opp andre jobber. Er selv uten fast jobb, og vet hvor tungt og slitsomt det er å lete etter jobber, skrive søknader, gå og vente, få avslag osv osv...Man blir så utrolig lei og deppa... :roll:

Men vet du, plutselig dukker det opp en mulighet - det gjorde det for meg - fra å ikke ha en eneste arbeidstime i uka i flere måneder hadde jeg plutselig 37,5 time pr uke i desember - og det bare skjedde! Og siden da har jeg hatt vikaroppdrag. Ikke like mange timer alltid, men jobb hver uke. Og det kommer garantert til å ordne seg for deg også - ikke mist troen på det! :tommelsmil:

Ha en god dag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det er godt at man kan stoppe litt opp og faktisk reflektere over hvor heldig man er som har en fantatstisk kjæreste som bare vil deg alt det beste her i livet og som støtter deg 100%.

Var selv i en fryktelig kjedelig jobbsituasjon for snart 1 år siden hvor jeg nesen hver dag kom hjem og tok til tårene da jeg skulle fortelle min kjære om dagen min. Ikke noe morro å ha det så kjipt men han hørte på meg og støtta meg. Stakkars han når jeg tenker på hvor utrolig uttafor og negativ jeg var i den perioden.

Håper du får en superkoselig dag med svigerinne og svoger og brudepikene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener Kverula!

Jeg er ved mye bedre mot ang. jobb nå. Fikk bare slått lufta ut av meg for jeg hadde så forferdelig lyst på den jobben jeg fikk avslag på. Men jeg er ferdig med å deppe for det nå. Jeg vet at det ordner seg til slutt og jeg har et fantastisk støtteapparat rundt meg og ingen grunn til å klage. Skal på et jobbintervju i morgen, pluss ta kontakt med et vikarbyrå. Skal jobbe som lærervikar på onsdag og har noen andre jobber som kommer og går. Jeg gleder meg bare så utrolig til å være i fast jobb og kunne kjøpe leilighet og planlegge bryllup igjen!

I dag blir det bollebaking, håper jeg finner oppskriften til Hannemor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

:trøste: Det ordner seg med jobb snart..

Snille kjæresten din. Du har gjort en fulltreffer der, hvertfall, hva :wink: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Det ordner seg med jobb snart..  

Snille kjæresten din. Du har gjort en fulltreffer der, hvertfall, hva  :wink: ?

Det skal være sikkert og visst! Er inne i en litt ny-nyforelska periode igjen jeg. :hjerter: De kommer av og til... da går jeg rundt oga bare fniser og smiler og skjønner egentlig ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene denne fantastiske mannen.

Glemte helt å si det. Jeg kvinna meg skikkelig opp i går og leverte fra meg ringen min til gravering, så i øyeblikket er jeg ringløs og det føles rart. Min kjære kommenterte på at det kjentes annerledes i går når vi tuslet rundt hånd i hånd. Endte opp med bare datoen så når jeg får den tilbake står det "5. desember 2004" i den. Rett etter at vi hadde levert den kom jeg plutselig på at det faktisk var akkurat 3 mnd siden jeg satt den på fingeren min første gang.

Når vi var innom hos gullsmeden (hvor min svigerinne jobber) tittet vi også litt på ringer, men fant vel egentlig ikke noe som klaffa 100%. Mamma skal reise til Jordan med jobben i april, tenkte kanskje hun kunne få kjøpe med seg en diamant, tror det skal være veeeldig billig der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg leite meg gal etter Hannes bolleoppskrift, på veien fant jeg denne:

"HULDRA'S TACOPAI":

TACOPAI

Ingredienser

400g kjøttdeig

Tacopulver

Butterdeig (ca. 3 (av 5) plater)

1 gl tacosaus

1 putt (3dl) creme fraish

Nachos/tortillas

Ost

Tomater

Salat

1. Stek kjøttdeigen og tilsett tacopulver

2. Skjær tomatene i skiver

3. Kjevle butterdeigen og legg den i bunnen og kantene av en ildfast form.

4. Fordel kjøttdeigen i den ildfaste formen.

5. Tacosaus og creme fraish blandes i en bolle og helles deretter over kjøttdeigen. Over dette legges et lag tomater og et lag ost.

Sett dette i stekeovnen (ca. 220grader) i 10-15 min.

Ta det ut og legg et lag tortillas/nachochips og enda et lag ost. Stekes ca 15 min til.

Server med kalde tortillachips og evt. salat.. Nok til ca 3 personer hos oss hvertfall.

Nam!

og til slutt fant jeg bollene og:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Du, et lite spørsmål ang. bryllupet. Det er ikke sånn at bryllupet blir utsatt hvis du ikke får deg fast jobb, eller? Ble bare så nygjerrig angående planleggings-stoppen...

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Husk å la bollene heve til dobbel str både før og etter de er rullet ut. Da blir de innmari lette og luftige. Nam, nam...

Ang. jobb. Jeg vil råde deg å kanskje ta kontakt med Adecco i Asker (der jeg er) eller i Sandvika (Bærum). De er kjempe flinke til å følge opp og du blir mye bedre tatt vare på.

Hva med å ringe noen skoler i Oslo så du slipper å dra så langt? Om du vil kan du få nr til der hvor jeg jobber (snart slutter). Send meg en PM.

Lykke til på intervjuet i morgen! Vil du fortelle hva forrige jobbintervju gikk ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er desverre sånn at bryllupet blir utsatt hvis jeg ikke får meg fast jobb i løpet av de nærmeste månedene. For å få drømmebryllupet er vi nødt til å spare i overkant av 3000 kr hver mnd og det har vi ikke mulighet til i øyeblikket.

Takk for tips Hanne. Kan fortelle deg mer om jobben neste gang jeg ser deg på messenger. Tar kontakt med deg neste gang jeg ser deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Håper veldig, veldig at du får deg en jobb snart da - ikke bare pga bryllupet, selvsagt - men pga hele situasjonen. Ikke no' gøy når alt er så usikkert...

:kose:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper veldig, veldig at du får deg en jobb snart da - ikke bare pga bryllupet, selvsagt - men pga hele situasjonen. Ikke no' gøy når alt er så usikkert...

:kose:

K

Takk skal du ha!

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI :vinke:

Sambo fortalte at du hadde skrevet til meg på MSN i formiddag, men jeg var ikke her. Godt du fant bolleoppskriften hvertfall :) (men pass deg: de er veldig lette å bli avhengige av :wink: )

Så spennende med nytt intervju i morgen. Jeg skjønner du ble skuffet da du ikke fikk den forige jobben, men jeg er sikker på du får en jobb som er minst like bra.

Er i hvertfall veldig glad for å høre at du ser lysere på det igjen :hoppe:

Kos dere masse med boller, risgrøt og besøk i dag

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysser fortsatt fingre for deg og jobb - håper du får den siste du har vært på intervju til, og at du heller kan søke deg videre mens du er i den jobben! :wink:

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takk for hilsen i dagboka mi :blomst:

Nå blir jeg med i gjengen med dere 2006 bruder.

Håper du får deg jobb snart, slik at du også kan bli sommerbrud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det gikk bra, men det er sannelig ikke godt å si. Lover å holde dere oppdatert. I morgen og på onsdag skal jeg være lærerviakr så blir det ihvertfall litt penger.

Skriver noen flere jobbsøknader denne uka og regner med å kontakte vikarbyrå i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jobbet som lærervikar og har 5 nye timer i morgen. Ble oppringt av vikarbyrå i dag og, skal inn og ha en samtale med de på torsdag så krysser fingrene for at det blir bra. Har også funnet en annen jobb jeg har jempelyst på så det blir nok ivrig søknadsskriving i morgen også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...