psykose Skrevet 9. februar 2017 #1 Del Skrevet 9. februar 2017 Hei! Jeg lurer på hva du strikker akkurat nå? Selv har jeg nettopp begynt på ei kofte til meg selv, og jeg gleder meg til å se sluttresultatet, selvom det er en stund til enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 10. februar 2017 #2 Del Skrevet 10. februar 2017 Å så spennende! Kofter er det mange som strikker for tiden, hvilken valgte du i mylderet av vakre, gamle og nye kofter? Jeg strikker meg en hals i det mykeste garnet jeg fant i strikkekurven min. Det er veldig tynt, så jeg strikker av dobbel tråd. Det blir en varm, fluffy hals som forhåpentligvis er ferdig til neste kuldebølge! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 10. februar 2017 #3 Del Skrevet 10. februar 2017 Akkurat ferdig med Saragenser fra boka #bystrikk. Så i dag la jeg opp til en herresokk som jeg nesten ble ferdig med. Elsker å strikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 10. februar 2017 #4 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg holder på med en Mariusgenser og en V for genser, begge til herre. I tillegg har jeg holdt på med Rygjakofte til meg selv siden i vår, men jeg mista piffen til gangs, da jeg hadde strikka nesten hele bolen før jeg oppdaga en feil langt nede... Så da var det bare å rekke opp. Blir sur bare jeg ser den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykose Skrevet 10. februar 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 10. februar 2017 Så artig, begge to Jeg strikker sirius kofta. https://goo.gl/images/708sCp Sjekk linken. Håper dere kommer inn på den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykose Skrevet 10. februar 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 10. februar 2017 1 minutt siden, Søgni skrev: Jeg holder på med en Mariusgenser og en V for genser, begge til herre. I tillegg har jeg holdt på med Rygjakofte til meg selv siden i vår, men jeg mista piffen til gangs, da jeg hadde strikka nesten hele bolen før jeg oppdaga en feil langt nede... Så da var det bare å rekke opp. Blir sur bare jeg ser den. Så flink du er Ja, skjønner det var kjipt å rekke opp. Alltid like irriterende.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 10. februar 2017 #7 Del Skrevet 10. februar 2017 2 minutter siden, psykose skrev: Så artig, begge to Jeg strikker sirius kofta. https://goo.gl/images/708sCp Sjekk linken. Håper dere kommer inn på den Den var flott, jeg kikker og kikker på kofte, men det finnes så mange fine at jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg vil ha. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykose Skrevet 10. februar 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 10. februar 2017 Akkurat nå, Frida skrev: Den var flott, jeg kikker og kikker på kofte, men det finnes så mange fine at jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg vil ha. Jeg falt pladask for den med en gang jeg så den. Alle sier til meg "herregud for et prosjekt", men jeg syns det er artig Heller masse mønster, enn å strikke frem og tilbake uten noe. Mønster er gøy Ja ikkesant, det er veldig mange fine! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 10. februar 2017 #9 Del Skrevet 10. februar 2017 8 minutter siden, psykose skrev: Så flink du er Ja, skjønner det var kjipt å rekke opp. Alltid like irriterende.. Takk! Jeg pleier i grunn å strikke enklere ting, men nå er jeg litt der at jeg har lyst til at det jeg strikker skal kunne lære meg en ny teknikk, eller hjelpe meg i å bli bedre på mønsterstrikk. Din kofte er også kjempefin! Strikker du i originalfargene? Jeg syns noe av det morsomste med strikking som hobby, er hvor ulikt uttrykk ett og samme plagg/mønster kan få, avhengig av hvilket garn og hviken fargekombinasjon man velger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykose Skrevet 10. februar 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 10. februar 2017 1 minutt siden, Søgni skrev: Takk! Jeg pleier i grunn å strikke enklere ting, men nå er jeg litt der at jeg har lyst til at det jeg strikker skal kunne lære meg en ny teknikk, eller hjelpe meg i å bli bedre på mønsterstrikk. Din kofte er også kjempefin! Strikker du i originalfargene? Jeg syns noe av det morsomste med strikking som hobby, er hvor ulikt uttrykk ett og samme plagg/mønster kan få, avhengig av hvilket garn og hviken fargekombinasjon man velger. Ja enig! Troooor den er i orginalfargene? Er i hvertfall sånn som på bildet jeg postet over her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 10. februar 2017 #11 Del Skrevet 10. februar 2017 Akkurat nå, psykose skrev: Ja enig! Troooor den er i orginalfargene? Er i hvertfall sånn som på bildet jeg postet over her De fargene var veldig fine, så det valget skjønner jeg godt! Jeg gruer meg litt til montering, det er så skummelt å klippe i noe man har lagt ned masse tid og energi i. Samtidig har jeg heldigvis ekspertise i form av mor og bestemor, om det skulle bli behov for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 10. februar 2017 #12 Del Skrevet 10. februar 2017 Imponert over dere som strikker kofter og gensre. Nå strikker jeg fingervanter som jeg har strikket på i evigheter, men har en drøm om å strikke setesdalskofte en gang. Noen som vet hvor man kan få tak i mønster til setesdalskofte og også mønster til broderiet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykose Skrevet 10. februar 2017 Forfatter #13 Del Skrevet 10. februar 2017 Akkurat nå, Søgni skrev: De fargene var veldig fine, så det valget skjønner jeg godt! Jeg gruer meg litt til montering, det er så skummelt å klippe i noe man har lagt ned masse tid og energi i. Samtidig har jeg heldigvis ekspertise i form av mor og bestemor, om det skulle bli behov for det. Takk, ja er veldig enig der Monteringen gruer jeg meg til også. Tenk om man klipper feil, eller ødelegger hele kofta liksom. Huff, tør ikke tenke tanken engang. Har noen som kan hjelpe meg også heldigvis. Godt med sånne hjelpere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykose Skrevet 10. februar 2017 Forfatter #14 Del Skrevet 10. februar 2017 2 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Imponert over dere som strikker kofter og gensre. Nå strikker jeg fingervanter som jeg har strikket på i evigheter, men har en drøm om å strikke setesdalskofte en gang. Noen som vet hvor man kan få tak i mønster til setesdalskofte og også mønster til broderiet? Har du prøvd å søke på nett? Kan hende det ligger gratis oppskrift der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 10. februar 2017 #15 Del Skrevet 10. februar 2017 4 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Imponert over dere som strikker kofter og gensre. Nå strikker jeg fingervanter som jeg har strikket på i evigheter, men har en drøm om å strikke setesdalskofte en gang. Noen som vet hvor man kan få tak i mønster til setesdalskofte og også mønster til broderiet? Kanskje du finner en bok på biblioteket med mønsteret? Tror jeg har sett den der, men skal ikke si det for sikkert. Nydelig kofte. Om du spør på en garnbutikk tror jeg nok de kan hjelpe deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #16 Del Skrevet 10. februar 2017 8 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Imponert over dere som strikker kofter og gensre. Nå strikker jeg fingervanter som jeg har strikket på i evigheter, men har en drøm om å strikke setesdalskofte en gang. Noen som vet hvor man kan få tak i mønster til setesdalskofte og også mønster til broderiet? Du får kjøpt ferdig broderi i husflidsbutikker og på Finn https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85380785 Kanskje det er oppskrift på broderi i denne boken? https://issuu.com/cappelendamm/docs/blaibok_strikk_fra_setesdal_p Anonymkode: 0e18f...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 10. februar 2017 #17 Del Skrevet 10. februar 2017 Meld deg inn i "koftegruppa" på face -der ligger Setesdal gratis under "filer". :-) Jeg er nettopp ferdig med en islandsgenser til meg selv i grønnfarger strikker i lett kopi. Den er så deilig! :-) skal starte på en snøløvgenser til barnet mitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 10. februar 2017 #18 Del Skrevet 10. februar 2017 På dager jeg ikke har hatt hodepine/migrene i det siste har jeg strikket ferdig et sjal (Reyna) og skal legge opp til et par sokker (Petty Harbour). Begge deler er gaver Etter sokkene skal jeg gå i gang med et nøytralt babypledd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykose Skrevet 14. februar 2017 Forfatter #19 Del Skrevet 14. februar 2017 På 10.2.2017 den 8.41, korallrev skrev: På dager jeg ikke har hatt hodepine/migrene i det siste har jeg strikket ferdig et sjal (Reyna) og skal legge opp til et par sokker (Petty Harbour). Begge deler er gaver Etter sokkene skal jeg gå i gang med et nøytralt babypledd Er hjemmelagede gaver som er det beste å få! Åhh, babypledd <3 Så koselig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruset Skrevet 14. februar 2017 #20 Del Skrevet 14. februar 2017 Akkurat nå holder jeg på med et par sokker. Neste prosjekt blir antakelig et par votter, før jeg satser på å begynne på ei kofte. Garn og mønster til kofta er plukket ut, det blir Kvalavågskofte (klompelompe) i en mørk gråfarge, mønsteret i lys blå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå