Gå til innhold

Vaske motoren under panseret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, åpnet panseret i dag for å fylle på spyleveske. Det så ganske skittent ut der. Er det vits å vaske, eller kan jeg fint vente med det? Tenker jeg vil ha bilen i minst 5 år til.

Evt. hva og hvordan vasker man motoren og alt under panseret? Er det noe man må passe på å ikke vaske etc?

Anonymkode: 4f027...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overlat det til et verksted, koster ikke mer enn en hundrelapp. Gjør det selv sammen med andre små som gjøres en gang i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke en slange på bilvask eller en hageslange. Du må inspisere panseret området for å sørge for at ingen synlige ledninger hengende ut og også dekke opp dynamo og distributør med en plastpose (strøm og vann ikke blander). Distributør er ikke brukt i moderne biler lenger, men bare i tilfelle noen kommer over denne tråden. Du ønsker å gjøre det raskt og ikke vente på ett sted for lenge. Første vask under bilen, hette, og motor. Du bør vente litt. Det jeg pleier å gjøre er å vaske under bilen og deretter panseret  motoren. Etter at jeg gjør hjul og resten av bilen. Sørg for å fjerne plastposen . Når det er gjort, jeg la det lufttørke i noen minutter (avhengig utenfor tempeture ). Når du er ferdig kan du kjøre.

Man bør vaske bilen til enhver tid, på grunn av veisalt, vil det spise maling. Under panseret på bilen bør gjøres når du føler for det.

Endret av DeliciouslyMalicio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...